Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The King of Fighters Extreme

  12:00aktualizováno  26. listopadu 3:15
Bojovky jsou žánrem, který si za léta své existence vybudoval početnou skupinu oddaných stoupenců. Proto jsme nemohli odolat touze vyzkoušet si první bojovku pro N-Gage, jejíž distribuce je časována na začátek příštího roku.

The King of Fighters Extreme Každý člověk znalý věci jistě potvrdí, že bojovka je specifickým stylem arkádových automatů. V uplynulých letech se sice stala populární i ve sféře konzolových her, ale i přes vzletnou kariéru titulů pro PSX (Tekken, Soul Blade), případně současných next-gen konzolových hitů typu Def Jam: Fight for NY se jeví úspěšnost originálních automatových bojovek jako nedostižná. Jenže ne každý má v obýváku bednu od Namca a ne každý má chuť neustále házet mince do kasičky provozovateli této skvělé zábavy. Tudíž zbývá jediné – pořídit si vlastní „pracovní“ zařízení a příslušný herní titul.

Jak již bylo řečeno, velké popularity dosáhly Playstation adaptace populárních arkád, na čemž má nemalý vliv i jistá podobnost principů ovládání, potažmo pak rozložení akčních tlačítek nebo páčky na ovladači Playstation, případně Playstation 2. Kategorii samu o sobě pak tvoří speciální, doplňkové ovladače typu Namco Arcade Stick, které rozdíly mezi zmíněnými typy ovládání snižují The King of Fighters Extreme na minimum. Jistě, úspěch přišel také díky výborným herním systémům, respektujícím zaběhlé normy. Kvalitní grafické zpracování, včetně špičkových animací pohybů postav také nebylo při cestě za slávou na obtíž a distributoři si mohli mnout ruce nad prodejními statistikami.

Zápasy se odehrávají za účasti týmů, složených zpravidla ze dvou, případně ze tří bojovníků.

Porovnáme-li obecné specifikace „úspěšných bojovek“ v konfrontaci s nově příchozím The King of Fighters Extreme, můžeme jen doufat v nějaký výraznější ohlas hráčské komunity. Jedno je však jisté – bez ohledu na to, zda dosáhne KoFE úspěšnosti svých předchůdců či nikoliv, jednoznačně si do budoucna ponese nálepku prvního zástupce žánru mezi hrami pro N-Gage. Nyní však již ke hře samotné.

Jako v každé správné rubačce je i v KoFE zakomponován v zásadě nedůležitý příběh, v jehož rámci se odehrávají The King of Fighters Extreme jednotlivá bojová klání. Těch se zúčastňuje výběr z dvacítky borců, ať už mužského či ženského pohlaví, přičemž každá z těchto postav disponuje sobě vlastním bojovým stylem. Nabízené zápasy se odehrávají za účasti týmů, složených zpravidla ze dvou, případně ze tří bojovníků, jejichž výběr není omezen pouze na obecnou selekci. Kromě volby členů aktuálního týmu totiž může hráč zvolit i pořadí, ve kterém se daní jedinci nadcházejícího boje zúčastní. Pak nezbývá, než vstoupit do příslušné arény a systémem „1 vs. 1“ absolvovat potřebný počet bojových kol (vzhledem k počtu zúčastněných). Jakmile jeden z dvojice bojujících odpadne, nastoupí na jeho místo jeho oddílový kolega a match může pokračovat až do úplného rozprášení některé ze soupeřících skupin.

Aktéři souboje mohou provádět různé činnosti, počínaje lehkými pěstními údery a konče speciálními komby či útoky tělem.

Ovládání herních postav je řešeno prostřednictvím takřka všech tlačítek číselné klávesnice, samozřejmě ve spolupráci se směrovým křížem. Díky tomu aktéři souboje mohou provádět různé činnosti, počínaje lehkými pěstními údery a konče speciálními The King of Fighters Extreme komby či útoky tělem. Radost všem netrpělivým přinese skutečnost, že provádění komb není tak obtížné jako v případě v úvodu článku zmíněných mega-titulů. Zatímco v nich je k natrénování složitých kombinací tlačítek (sloužících k provedení komb) nutné strávit spoustu času při jejich tréninku, v KoFE postačí jen nakouknout do přehledu chvatů a vcelku jednoduchou kombinací kláves lze provést poměrně působivé výpady. V move-listu je dostatečné množství nabízených sekvencí, takže z tohoto hlediska hra nabízí dostatečnou dávku variability. Z hlediska herních režimů je nutné ocenit kompletní nabídku, čítající standardní rozčlenění hry do módů Story, Battle, Practice, Time Attack a Survival. Nabízena je tak několikakolová anabáze ve Story módu, tréninkový program s obvyklým přednastavením obranných či útočných vlastností sparring partnera, souboj s časovými rekordy v režimu Time Attack a také populární play-off režim Survival. Závěr výčtu herních možností tvoří multiplayerový Battle, po jehož volbě a následném propojení dvou herních přístrojů přes Bluetooth se můžete utkat v duelu s jiným, bojovkám nakloněným jedincem.

Historie v kostce

První hra v předlouhé KOF sérii spatřila světlo světa již v roce 1994. Podstatného úspěchu se však tehdy zrozená řada dočkala až v dalším roce – v podobě titulu King of Fighters 95, určeného pro Playstation, Gameboy a Saturn, který se stal základem budoucí popularity série. Tehdy poprvé byli sezváni bojovníci ze všech koutů světa, aby se zúčastnili prestižního týmového turnaje. Od těch dob jsme se mohli setkávat s hlavním hrdinou - sympatickým Kyem, jeho protivníkem Iorim nebo i se sličnou kočičkou Athenou. Od roku 1995 byl rovněž do KOF herních principů zakomponován systém skupinových soubojů, při nichž má hráč možnost výběru z předem definovaných sestav bijců anebo složení si vlastního kádru z dostupných charakterů. V průběhu dalších let vznikaly další a další části série a obecně vzato, většinou vždy bylo dosaženo vylepšení hratelnostních kvalit či grafického projevu. Posledním počinem zakladatelů řady, vývojářské a distribuční firmy SNK Playmore, je letošní King of Fighters: Maximum Impact, který však v řadách fanoušků vzbuzuje spíše rozporuplné pocity než famózní nadšení. Stejně jako oni tudíž můžeme jen doufat, že následující počin renomovaných tvůrců z Japonska - King of Fighters: Maximum Impact 2, jehož vypuštění je v zemi vycházejícího slunce plánováno na rok 2006, bude disponovat mnohem větším herním potenciálem.

The King of Fighters Extreme Grafické ztvárnění postav i bojových arén je plně dostačující danému účelu. Sice by nezaškodilo poněkud živější zpodobnění krajiny, ale je možné, že v důsledku toho by klesla přehlednost hry. Více než detailní zpracování bojiště hráče zaujme kvalita animací herních postav, odvislá od množství jimi předváděných různorodých pohybů. S ohledem na to lze účelné, přehledné a místy i velmi efektní pohybové kreace zúčastněných bojovníků ocenit na výbornou.

King of Fighters Extreme nasazuje hned při zrodu N-Gage bojovkové sekce dosti vysokou laťku. A jelikož lze s vizí nadcházejícího rozšíření her stejného typu vcelku logicky předpokládat zvýšení kvality případných žánrových konkurentů, máme se v průběhu příštího roku jistě na co těšit.

The King of Fighters Extreme
Výrobce/Distributor Hudson Soft / Hudson Soft
Platforma N-Gage
Ukládání pozic: ano
Multiplayer: ano, 2 hráči
Verdikt: Nenáročná, velmi dobře hratelná handheldová záležitost v kapánek zastaralém 2D provedení, jehož kvalita by jistě snesla nějaká ta vylepšení. Bonus: 5% za hodnost "průkopník".
Hodnocení: 70% (info)

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Další z rubriky

Hra Fortnite vydělala již miliardu dolarů, přitom je ke stažení zdarma

Fortnite

Za pouhý rok od vydání už hra Fortnite vydělala svým tvůrcům přes 20 miliard korun. Její popularita je přitom stále na...

Cyberpunk 2077 vyjde i s českými titulky. Jen pořád nevíme kdy

Cyberpunk 2077

Až jednou v daleké budoucnosti konečně vyjde hra Cyberpunk 2077 od autorů Zaklínače 3, bude to i s českými titulky.

The Culling 2 byl takový průšvih, že se autoři raději vrací k prvnímu dílu

Vývojářský tým Xaviant

Vydání multiplayerové střílečky The Culling 2 bylo takovou ostudou, že se vývojáři rozhodli hru stáhnout z obchodů a...



Najdete na iDNES.cz