Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Lžou vývojáři v zájmu lepších prodejů?

aktualizováno 
Autoři loňského hitu The Last of Us tvrdili, že neplánují verze pro další platformy, konkrétně tedy pro PlayStation 4. Hra totiž vyšla exkluzivně pro předchozí konzoli PlayStation 3, z níž měla po výkonnostní stránce vytěžit maximum.

Polopravdy a zatajování informací jsou v herním průmyslu až příliš časté.

Řada lidí se pak na oficiálních fórech ptala, zda vyjde i verze pro PlayStation 4. Odepsal na to komunitní stratég Eric Monacelli, který pro autory hry pracuje. "Takové plány nemáme," napsal loni 15. října.

Herní magazíny v reakci na to psaly, že The Last of Us pro PlayStation 4 nikdy nevyjde. A nejeden hráč pravděpodobně ztratil naději a koupil si stávající verzi.

Přesuňme se do 10. dubna 2014, kdy na serveru IGN vyšla novinka o tom, že vývoj The Last of Us pro PlayStation 4 "začal již dávno".

Spoluředitel studia Naughty Dog Evan Wells v tamním textu říká: "Řada lidí se na fórech ptala: Můžu si to zahrát na PlayStation 4? To jsme vlastně očekávali a začali na tom pracovat téměř ihned po dokončení verze pro PlayStation 3."

Vyjádření Erica Monacelliho na oficiálních fórech

Vyjádření Erica Monacelli na oficiálních fórech

O této verzi prý nehovořili, protože si její realizací nebyli jisti. Jenže to je v přímém rozporu s Monacelliho říjnovým tvrzením. Původní hra totiž vyšla 14. června.

Bonusweb zatím neví o žádném dalším serveru, který by na nesrovnalosti v informacích poukázal. Ani větší medializace případu by však zřejmě příliš nezměnila. Vývojářům by totiž stačilo, aby prohlásili, že takové plány momentálně nemají. Názor přeci změnili až po onom prohlášení.

Ovšem netěší mě průmysl, ve kterém je lhaní zákazníkům tak běžnou praxí. Jistě, existují velmi štědří vývojáři, kteří uvolňují výtečný obsah zdarma či rozšíření hry skutečně vyvíjejí až po dokončení původního titulu.

Až příliš často se však stává, že společnosti klamou zákazníky. Šíří falešné informace, vypouštějí videa ze hry, která jsou digitálně vylepšovaná, a vydávají stahovatelný obsah, který ze hry vytrhli během jejího vývoje. Hlavně, že zákazníci jsou podle nich zlí piráti a bazarový prodej by měl skončit.

Autor:




Nejčtenější

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence
Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky,...  celý článek

Marvel vs. Capcom: Infinite
Nebaví vás učení komb? Marvel vs. Capcom Infinite je bojovka pro vás

Jestli rádi bezmyšlenkovitě bušíte do ovladače, je bojovka Marvel vs. Capcom: Infinite něco pro vás.   celý článek

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Destiny 2
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Resident Evil: Revelations
Zaoceánská plavba s mutanty potřetí. Recenze Resident Evil Revelations

„Tati, já nechci zase na zaoceánskou plavbu,“ postěžoval si mladý hráč. „Kušuj,“ řekl otec Capcom a naservíroval mu tu samou hru už potřetí.   celý článek

Další z rubriky

Fallout: New Vegas
Ve Falloutu měla být svatba ve vegaském stylu, nezbyly na ni peníze

Vývojáři z Obsidian původně plánovali, že hra bude mít podtitul Sin City, že umožní hráčům vybrat si rasu hlavní postavy a dokonce chtěli ve hře zorganizovat...  celý článek

Call of Cthulhu (2017)
Božstvo ztělesňující veškerou hrůzu světa. Mýtus Cthulhu ve hrách

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

WolfenDoom: Blade of Agony
Nemůžete se dočkat nového Wolfensteina? Vyzkoušejte WolfenDooma

Projekt vytvářený fanoušky skvěle kombinuje retro zpracování s moderními herními prvky. Takhle by dnes vypadal Wolfenstein, kdyby nedošlo k žádnému nárůstu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.