The Legend of Zelda: Oracle of Ages

12:00aktualizováno  27. ledna 6:06
Schválně si tipněte, kolik let museli ""nintendisté"" čekat na vypuštění nové kapitoly videohry ZELDA? Nakonec se očividně dočkali všichni milovníci kapesních hraček GBC. A to rovnou dvou verzí, byť původně to měly být rovné tři tituly. No a na jeden z nich se můžete mrknout právě teď, v naší recenzi!

BonusWeb HIT The Legend of Zelda: Oracle of Ages

Schválnost?
V rubrice konzolí, konkrétně handheldu GameBoy, to není tak dávno, co jsme vám představili remake jedinečné videohry . Což vlastně byla předělávka původní verze z roku 1993. V ní se Link ocitl na ostrově snů. Jakou cestou se z něj dostal, to vám úmyslně nepovím. Ale jedno je jisté, rovných osm let jsme museli čekat na jeho další "continue"! Toto schéma je zřejmě dáno přespříliš dobrou (plus dlouhotrvající) celosvětovou dostupností a prodejností všemožných GameBoyů a her pro tento systém. Takže s odstupem let jsme se na handheldu konečně dočkali. Ale vydat hned dva herní kousky ve stejném období? Jako tomu je nyní v případě Zelda: Oracle of Ages a Oracle of Seasons? Inu uznejme, že na jednu stranu je to skoro až troufalost, na druhou zase pěkné překvapení. Největším kladem však je zajímavá podpora obou verzí. Normálně si můžete kabelem propojit dva Gameboye a v každém mít odlišnou kopii Zeldy, pročež následně lze manipulovat s různými "maličkostmi" jako tomu je kupříkladu u Pokémonů.

Esence Času:
Nejenom celý grafický engine Zeldy zůstal při starém, ale i herní mechanismy. Zde mám na mysli především nesmírně kouzelné a logické postupování hrou. Týká se to zejména odvíjení a odhalování celého příběhu v závislosti na vašem pokroku. Vše tu má svůj smysl a cíl, byť se vám vše zprvu může jevit mírně chaotické a The Legend of Zelda: Oracle of Ages neuspořádané. Ano, taková RPG občas bývají. Ale u Zelda: Oracle of Ages plus Zelda: Oracle of Seasons je to výjimečné! Zkušení vývojáři z Capcomu tu dali hlavy dohromady a promíchali všechny nejlepší prvky, jaké se kdy na Nintendu objevily. V praxi to pak znamená svůj díl akce, role playing hraní, fantazie a magie – tohle si dejte dohromady a máte kvalitní japonskou hru. Tečka!

Nová Kapitola:
Při svých toulkách světem se jednoho dne ocitl Link v hlubokém lese. Tu znenadání uslyšel dívčí pláč. Link - jako správný hrdina - neváhal a vyšel vstříc svému "osudu". Jakmile doběhl na místo určení, zjistil, že hlas pochází z hrdla zoufalé krásky. Tato, jakoby mystická dívka, totiž byla obklíčena zlými monstry. Když však uviděli podivní tvorové statného chlapíčka se zelenou čepicí, okamžitě vzali nohy na ramena. Napadená žena byla "shodou okolností" ochránkyně (!?) princezny Zeldy ze země Hyrule – a jmenovala se Impa. Následně pak Linkovi prozradila, že přišla do tajemného lesa hledat osobu zvanou Nayru.

Dokážeš mi pomoci“, vykřikla roztřesená dívka směrem k Linkovi. A samozřejmě, že ten nemohl odmítnout její žádost. Následovalo společné bloudění lesem, až obě postavy narazily na podivný kámen s rytinou. Pročež Link tento kámen odsunul…
The Legend of Zelda: Oracle of Ages A tak stále pokračovali hlubokým lesem. Až pak, znenadání, narazili na hlouček malých lesních zvířátek. A uprostřed stála krásná pěvkyně Nayru. Link se poté v náhlém okouzlení na chvíli posadil mezi ostatní tvorečky a jal se poslouchat líbivé tóny, ale v tom se jeho srdce prudce rozbušilo nečekaně vyvolaným vírem zlých událostí. Impa se překvapivě proměnila v čarodějnici Veran. A Nayru, jakožto bohyně věků a jakási společnice světa Labrynna, do něhož se Link nyní dostal, byla Veran zakleta a před vašima očima unesena. A aby bylo ještě hůře, Veran nakonec změnila i celý časový koloběh světu Labrynna a zase jenom Link může převzít otěže času do svých rukou – tečka:o).

Herní Nirvána:
Nyní musíte být dostatečně naladění, abyste si hru okamžitě běželi někam zakoupit. Před tím si ale ověřte zda-li jste nějaké to RPG v GameBoyi někdy měli. Pokud ano, tak pro vás hry jako Gargoyles Quest, Zelda: Links Awakening či Dragon Quest jsou to pravou volbou a koupě této Zeldy do uvedené kategorie také spadá. Mno a ke všemu si můžete vybrat, neboť, jak už jsem zmiňoval, jsou tu hnedle dvě nové verze Zeldy. Ale bylo by fér, kdyby přišla i třetí. Ať se uzavře "pomyslný Triforce".

Na první pohled vypadá Oracle of Ages i Seasons úplně jako DX –Zelda remake. Ne, nechte se však mýlit, pečlivé redaktorovo oko si všimlo třeba lepšího probarvení:o). The Legend of Zelda: Oracle of Ages Jinak skutečné změny se týkají hlavně designu, u kterého vývojáři šli o kus dál. A je vidět, že lidé v Capcomu mají, co se fantazie týče, hlubokou studnu plné křišťálové "cool vody". Hned na druhý pohled zjistíte změnu v přehození "item položky" z dolní části do horní. Po jejím otevření se dostanete do tří místné šoupací menu plochy. První plochu využíváte pro obměnu munice a magie, druhou ke sledování množství nasbíraných propriet. Tyto jsou určeny hlavně k adventurnímu vyměňování. A pak tu taky najdete důležitou schránku na kouzelné prstýnky. Na té poslední ploše se zohledňuje počet nasbíraných esencí času, které získáváte pokořením osmi dungeonů. Dále ještě ukazatel času, srdcového kontajneru a volba pro uložení hry.

Základem magie je dar od vůdce světa Labrynna, čili velestromu Maku Tree, jenž je předurčen ke zkáze. Tím darem je kouzelný měšec s plody Maku Tree. Mají schopnost ničit plevel a podpalovat svícny. Do tohoto váčku později budete přibírat další tajemná semínka s kouzelnými prvky. A ještě později získáte speciální náčiní, s jehož pomocí lze semena různě střílet po okolí; tedy vynikající věcička proti vašim protivníkům:o). Ve výbavě pak nesmí chybět ani pořádný meč, bomby a štít. Dva komponenty z tohoto výčtu lze ještě dále upgradovat. A nakonec zde je speciální "přehazovadlo"; – něco na způsob tradičního hookshotu.

V průběhu dobrodružství se setkáte s velkou druhovou skupinou obyvatel, konec konců, je to vlastně fantasy akční RPG. Potkáte zde chaotické Tokaye, známé Gorony, obyčejné skřítky či různě zmutovaná zvířátka nebo lidem podobná stvoření. O hratelnosti se nemá smysl nějak zvlášť rozepisovat. Kdo má zkrátka rád kvalitní hry, ať sáhne po Zeldě okamžitě - i za ten (pro Čechy) velký peníz to smysl rozhodně má. Je to prostě prvotřídní kousek. Jenom na závěr malou noticku: tuhle hru bych doporučil až tak od 12-ti let (ááách)…

The Legend of Zelda: Oracle of Ages The Legend of Zelda: Oracle of Ages The Legend of Zelda: Oracle of Ages

The Legend of Zelda: Oracle of Ages
Výrobce/Distributor Capcom / Nintendo