Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Legend, part 2 (Alamut) - návod

  12:00aktualizováno  7. září 4:06
Dokončení dvoudílné adventury The Legend vás zavede na mnoho zajímavých a exotických lokací, přeplněných množstvím více či méně obtížných puzzlů. V tomto druhém díle našeho kompletního návodu se dočtete, jak je všechny úspěšně překonat.

The Legend 2: The Sectret of Alamut

Návod na druhou část dobrodružné hry o Tancrede de Néracovi alias As-Sayfovi.

Pouštní tábořiště:

  • Promluvte si se třemi muži u tábořiště, načež odcestujete do Alamutu.

    Alamut – pevnost v horách:

    Jeskyně s jezírky:

  • Vsupte do jeskyně, otočte se a seberte z podlahy tři kameny.
  • Před sebou nyní máte celkem dvanáct jezírek. V některých z nich je voda, v jiných zase kyselina. Vaším úkolem je dostat se na druhou stranu jeskyně a přitom se brodit pouze těmi jezírky, v nichž je voda. Vstup do jezírka s kyselinou = jistá smrt.
  • Skočte do jezírka nalevo a pak pokračujte dopředu, doprava, doleva, doprava (zde seberte u zdi prázdnou láhev), doleva a odtud již na břeh k východu z jeskyně.
  • Dveře jsou však zamčené. Proto naplňte láhev kyselinou z jednoho z jezírek a použijte ji na zámek u dveří – tím ho rozleptáte a východ z jeskyně je volný.

    The Legend 2: The Sectret of Alamut Místnost s barevnou freskou:

  • Zde jste pod tlakem časového limitu (postupně se sesouvá ostnatý strop), proto jednejte velmi rychle.
  • Prozkoumejte barevnou fresku na dveřích na opačné straně místnosti – vaším úkolem je naplnit otvory po stranách fresky takovými barvami, aby odpovídaly daným barvám na fresce.
  • Uprostřed místnosti se nacházejí tři nádoby se žlutou, modrou a červenou barvou. Těmito barvami vždy naplňte prázdnou láhev v inventáři a z ní pak barvy přelijte ve správném počtu do nálevek u fresky na dveřích. Pamatujte, že do láhve se vejdou vždy tři náplně do nálevek.
  • POSTUP: naberte žlutou barvu a přelijte jednu dávku do pravé dolní nálevky a dvě dávky do pravé horní nálevky. Dále naberte modrou barvu a přelijte dvě dávky do pravé horní nálevky (žlutá+modrá=zelená) a jednu do levé dolní nálevky. Nakonec naberte červenou barvu a přelijte jednu dávku do levé dolní nálevky (modrá + červená = fialová) a dvě do levé horní nálevky. Tím by měl být puzzle vyřešen.

    Lávová soutěska:

  • Objevíte se ve skalní soutěsce s lávou uprostřed a dvěma chodníčky po jejích stranách. Tyto chodníčky se skládají z jednotlivých kachliček a vaším úkolem je po nich přeskákat na druhý konec soutěsky. Některé z kachliček jsou však falešné (tj. propadnete se) a některé The Legend 2: The Sectret of Alamut jsou časově omezené, takže na nich vydržíte stát pouze dvě sekundy.
  • Přečtete si nápis před lávou, v němž je uvedena nápověda, které kachličky jsou bezpečné, které ne a které jsou časově omezené.
  • Skočte na první kachličku nalevo a dále pokračujte ve skákání dle obrázku přiloženém k tomuto návodu (kachličky s časovým omezením jsou označeny černou tečkou).

    Místnost s větracími šachtami:

  • V další místnosti se nacházejí po stranách zamřížované větrací šachty a uprostřed sloup se zvířetem, jež má čtyři obličeje. Klikáním na obličeje se otevírají a zase zavírají mříže u jednotlivých šachet.
  • Přistupte ke sloupu a klikněte třikrát na jeden z obličejů. Poté klikněte opět třikrát na vedlejší obličej (nalevo nebo napravo) – tím otevřete oboje mříže u jedné ze šachet a tou se dostanete do vězení.

    Vězení se sarkofágem:

  • Ve vězení nejdříve seberte nádobu s olejem a poté přistupte k dřevěným vahám. Prozkoumejte je a s levou miskou otočte směrem dolů – naplní se vodou a sarkofág se otevře.
  • Do koryta pod misku nyní vložte nádobu s olejem a olej zapalte zapalovačem – plameny budou pomalu propalovat dřevěnou misku vah s vodou, takže rychle vlezte do otevřeného The Legend 2: The Sectret of Alamut sarkofágu a jakmile se miska propálí a voda vyteče, otevře se druhá strana sarkofágu a vy se objevíte v další místnosti.

    Puzzle s planetami:

  • Jděte na konec chodby, kde se po levé straně nacházejí prozatím zamčené dveře a nad nimi nápis, který je nápovědou pro jejich otevření.
  • Prozkoumejte kachličky na podlaze – jedná se o planetární puzzle, jehož cílem je kachličky představující jednotlivé planety správně uspořádat. Podstatnou nápovědou jest, že kachličkami se táhne vlnovitý hnědý pruh, který při správném složení kachliček musí tvořit souvislou vlnu, tedy musí na sebe přesně navazovat.
  • Složte kachličky dle obrázku (pořadí zleva doprava: Sun, Saturn, Venus, Jove, Mercury, Mars, Moon).
  • Po složení puzzle projděte dveřmi do okrouhlé jeskyně.

    Jeskyně se sochami dívek:

  • Přistupte k sošce na travnatém kopečku uprostřed jeskyně. Z její spodní části seberte pět barevných drahokamů a ty pak vložte do dírek v obličeji sošky.
  • ŘEŠENÍ: červený kámen (rubín) do úst, hnědý kámen (korál) do ruky, modrý kámen (safír) do oka, zelený kámen (smaragd) do nosu a žlutý kámen do ucha.
  • The Legend 2: The Sectret of Alamut Po správném vložení kamenů se otevře pět výklenků po obvodu jeskyně a v každém z nich se nachází socha dívky. Vy musíte tyto sochy oživit pomocí několika předmětů, které na ně musíte použít.
  • Nejprve tedy sesbírejme všechny možné předměty. Ze sošky v centru jeskyně opět seberte barevné drahokamy. V prvním výklenku (čísluji podle hod. ručiček směrem od příchozí chodby) seberte kadidlo (růžová květinka) a závoj (leží za sochou), v druhém výklenku paví pero, ve třetím výklenku špachtli, ve čtvrtém výklenku klícku s ptáčkem a v pátém výklenku hrozny. Nakonec ještě přistupte k sošce na zeleném kopečku v centru jeskyně a naberte žhavé uhlíky z jejího vrcholu na špachtli.
  • Přistupte k soše v prvním výklenku a na její hlavu použijte hrozny – tím ji oživíte.
  • Přistupte k soše ve druhém výklenku a na její ruku položte drahokamy – tím ji oživíte.
  • Přistupte k soše ve třetím výklenku. Zde na stojan položte klec s ptáčkem a tu pak ještě zakryjte závojem – tím dívku oživíte.
  • Přistupte k soše ve čtvrtém výklenku. Na misku na stolečku před ní položte špachtli se žhavými uhlíky a na ně posléze kadidlo – tím dívku oživíte.
  • Přistupte k soše v pátém výklenku a vložte jí do ruky paví pero – tím ji oživíte.
  • Jakmile oživíte všechny sochy dívek, otevře se vám dříve kořeny zarostlý východ z jeskyně. Dostanete se jím až do chrámu na vrcholku skály.

    The Legend 2: The Sectret of Alamut Chrám se starcem:

  • Promluvte si se starcem v chrámu – zadá vám úkol zabít jistého muže. Vzhledem k jedu, jenž kvůli polibkům s krásnými dívkami proudí ve vašem těle, nemůžete odmítnout.

    Pouštní tábořiště podruhé:

  • Před tábořištěm nejdříve otevřete dopis v inventáři – zjistíte, že máte zabít svého přítele Ab-Naba.
  • Když se vás pak Nadjar zeptá, zdali dostojíte svému slibu, odpovězte „NE“.
  • U ohně si pak promluvte s básníkem a s Ab-Nabem.
  • Následuje další noční můra, během které klikněte na svého přítele kováře Taleba.
  • Ráno si znova promluvte s básníkem, načež odcestujete směrem ke klášteru sv. Kateřiny.

    Zříceniny chrámu:

  • Když dorazíte ke zříceninám, uslyšíte podivný cizí hlas. Na jeho příkaz odpovězte „ANO“ a klikněte na studnu, načež si umyjete koleno. Poté po vás autor neznámého hlasu hodí ohryzek jablka. Zdvihněte jej ze země, načež zjistíte, že onen hlas pochází od starého blázna usazeného na vrcholku sloupu zříceného chrámu.
  • The Legend 2: The Sectret of Alamut Pokuste se navázat s bláznem dialog, ale ten s vámi odmítne hovořit, dokud nevyrostete tak vysoko, abyste byli na jeho výškové úrovni.
  • U studny seberte ze země provaz a lněný pytel.
  • Přistupte k suchému stromu a přes jeho vysokou větev přehoďte lano.
  • U zříceniny chrámu seberte velký balvan.
  • Přistupte k díře v zemi u stromu, z nějž visí dva prameny lana. Na pravou část lana připevněte balvan a na levou pytel. Posléze balvan shoďte do díry, načež se v pytli vynesete do výšky až k bláznovi na sloupu.
  • Promluvte si s bláznem – prozradí vám, kudy se dostanete ke klášteru sv. Kateřiny. Pak se otočte a klikněte na zářící slunce.

    Klášter sv. Kateřiny:

  • Před klášterem se vydejte rovně a pak rychle k jeho zdi, jinak na vás zaútočí orel.
  • Zatáhněte za provaz visící na zdi, čímž přivoláte mnicha. Promluvte si s ním a on vás vytáhne na provaze do nitra kláštera.
  • Uvnitř kláštera si znovu promluvte s mnichem a on vás zavede k hrobce Proclese Phytalose.
  • U hrobky si znovu promluvte s mnichem, načež mnich odejde.
  • The Legend 2: The Sectret of Alamut Přistupte k zadní stěně místnosti a zatáhněte za kruh – v tajné přihrádce naleznete pytlík se 12 červenými a 30 bílými kuličkami.
  • Odejděte z místnosti s hrobkou na chodbu a tudy vejděte dalšími dveřmi do knihovny.

    Proclesova knihovna:

  • Cílem je otevřít dveře vedoucí do kostela. Dveře jsou však uzamčeny čtyřmi zámky a vy k nim musíte nalézt čtyři klíče.
  • Všechny čtyři klíče se nacházejí v této místnosti a jejich pozice jsou znázorněny na obrázku.
  • Přistupte ke knihovně, seberte z ní lebku, prozkoumejte přesýpací hodiny, rozbijte je lebkou a seberte uvolněnou příčku.
  • Přistupte k fresce na stěně napravo od dveří, prozkoumejte ji a do žebříku na fresce vložte chybějící příčku – tím se uvolní měděný klíč, který seberte.
  • Prozkoumejte dřevěnou bednu v knihovně, seberte z ní magnetizující růženec a přečtěte si dopis od Proclese pro Simona.
  • Prozkoumejte fresku jezdce na koni nalevo od dveří a na klíč zaražený ve vlajce použijte růženec – tím železný klíč získáte.
  • V knihovně prozkoumejte celkem 4 knihy, v nichž naleznete nápovědy k získání dalších dvou klíčů.
  • Prozkoumejte zlatý disk ve tvaru slunce na stěně u dveří. Všimněte si, že jednotlivé paprsky jsou očíslované. Dle nápovědy z jedné z knih v knihovně klikněte postupně na tyto The Legend 2: The Sectret of Alamut paprsky: VI, X, IX, XI, IV (viz obrázek). Uvolní se horní paprsek, který seberte – získáte tak zlatý klíč.
  • Odsuňte koberec na podlaze před knihovnou – objevíte pod ním rakev. Prozkoumejte její povrch s rytinami devíti pyramid a naskládejte do nich červené a bílé kuličky dle obrázku, jenž je součástí tohoto návodu. Rakev se otevře a vy z ní seberte kostěný klíč.
  • Nyní máte pohromadě všechny 4 klíče. Přistupte tedy ke dveřím a vložte klíče do zámků (zlatý klíč do levého horního zámku, železný klíč do levého dolního zámku, měděný klíč do pravého horního zámku a kostěný klíč do pravého dolního zámku).
  • Posléze všechny klíče ze zámků vytáhněte (tím získáte tajný klíč) a tento tajný klíč vsuňte do kruhu ve středu dveří – tím je odemknete a můžete projít do kostela.

    Klášterní kostel:

  • Objevíte se v malé komnatce s dvojími dveřmi. Projděte těmi většími (napravo) do katedrály.
  • Jděte podél podloubí dopředu a po několika krocích zahněte do komůrky napravo. Zde prozkoumejte mramorovou podlahu. Použijte na kachličky svůj nůž a zasuňte jej pod druhou kachli odspodu v řadě úplně nalevo (viz obrázek). Uchopte nůž a pomalu s ním táhněte doleva, až celou kachli vydloubnete. Pod ní naleznete v písku kulatou krabičku, kterou seberte.
  • The Legend 2: The Sectret of Alamut Vraťte se zpět do hlavní katedrály a projděte pod protější podloubí. Zde prozkoumejte jeden z obrazů na sloupech a odsuňte jej – ve skrýši naleznete tajnou krabičku.
  • Z katedrály se vraťte do malé komnatky, kterou jste do katedrály vešli, a projděte menšími dveřmi do kaple.
  • Všimněte si paprsku světla, který se stále snižuje směrem k podlaze. Bílou kachli v podlaze vyloupněte nožem a na její místo položte tajnou krabičku. Nyní čekejte, až na tajnou krabičku dopadne paprsek světla - krabička se otevře a vy z ní můžete sebrat třetí část talismanu.
  • Z malé komůrky se vraťte tajnými dveřmi do knihovny, kde zkolabujete. Druhý den ráno se probudíte před klášterem. Promluvte si s mnichem, načež odcestujete.
  • Během jízdy na koni usnete a uprostřed další noční můry klikněte na básníka Kyota.

    Opuštěné zlaté doly:

    Opuštěná osada před doly:

  • Vydejte se nahoru podél domů ke vchodu do dolů. Promluvte si se ženou, která se za vámi objeví, a slibte jí, že jí pomůžete najít její dcerku ztracenou v dolech. Mluvte se ženou tak dlouho, dokud nevyčerpáte všechna témata.
  • The Legend 2: The Sectret of Alamut Prozkoumejte zámek na vstupní bráně do dolů. Je potřeba nastavit číselný kód. Bráno zleva doprava, každé následující číslo je rovno součtu dvou čísel předchozích. Finální kód tedy je: 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55 (viz obrázek).

    Horní místnost v dolech:

  • Po vstupu do jeskyně seberte tyto předměty: džbán, tři kusy lana, dřevěnou platformu a koryto.
  • Přistupte těsně před vodní kolo, v inventáři spojte provaz se džbánem a ten pak připevněte na volné místo na vodním kole.
  • Otočte se a na dřevěnou rampu použijte koryto.
  • Obejděte dřevěnou rampu z opačné strany a zatlačte na ni, načež ji přisunete k vodnímu kolu.
  • Přistupte ke stěně nalevo od rampy, kde je připevněný provaz. Zatáhněte za něj, čímž vpustíte vodu proudící korytem na vodní kolo.
  • Přistupte ke štole uprostřed místnosti a na hák nad ní připevněte dřevenou platformu. Po vstupu na platformu se spustíte hluboko do podzemních tunelů.

    Podzemní tunely:

  • Tunely nejsou příliš rozsáhlé, skládají se pouze ze tří větví – dvě z nich jsou slepé a na konci každé z nich se na zemi povaluje jeden důležitý předmět – řetěz a páčidlo. Oba dva The Legend 2: The Sectret of Alamut seberte.
  • Poslední tunel vede k polozničenému dřevěnému můstku. Vstupte na něj co nejdále to půjde, otočte se a páčidlem vydloubněte dřevěné desky. Ty položte na díru v mostu před sebou a postupte na ně. Tento proces opakujte, dokud se nedostanete až na ostrůvek před padací branou.
  • Z podstavce seberte lampu, v inventáři ji zapalte a spojte s řetězem.
  • Prozkoumejte padací dveře a použijte na ně zapálenou lampu s řetězem – brána se otevře a vy můžete přejít do velké místnosti.

    Podzemní místnost v dolech:

  • V místnosti sesbírejte následující předměty: hák, síť (tu odřežte nožem nebo šavlí z rámu opřeného o stěnu) a kladku.
  • Přistupte schodům vedoucím k zavřeným dveřím. Prozkoumejte nápis na schodech, konkrétně slovo „Oculo“ a seberte všechna jeho písmena. V písku pak z písmen složte klíč (viz obrázek).
  • Vyjděte ven na padací most, v němž se nachází malá klíčová dírka. Vložte do ní klíč, čímž otevřete dveře nad schody.
  • Tímto vchodem se dostanete do pokladnice. Zde seberte z jedné bedny zlaté cihly.
  • Přistupte k dřevěné konstrukci před zabarikádovanými dveřmi (je za nimi slyšet dívčí hlas volající o pomoc).
  • The Legend 2: The Sectret of Alamut V přední části stroje je zavěšený malý řetěz, na který připevněte hák. V inventáři vložte zlaté cihly do sítě a tu pak zavěšte za hák.
  • Na tentýž trám, z nějž visí řetěz se zavěšenými cihlami, použijte ještě kladku a na ni posléze připevněte provaz.
  • Nyní je již vše připraveno k proražení barikády. Prozkoumejte síť se zavěšenými cihlami, uchopte provaz a zatáhněte za něj pomalu, ale co nejdéle, aby se zavěšené cihly co nejvíce rozhoupaly a prorazily tak zabarikádované dveře.
  • Prolezte proraženou dírou – dostanete se do místnosti s mladou dívkou.

    Jeskyně s falešnou dívkou:

  • Nejdříve si promluvte s falešnou dívkou, poté se projděte po celé místnosti a prozkoumejte hlavně prázdné urny a podstavec sochy Simona. Soše též seberte z ruky solnou růži.
  • Znovu si promluvte s dívkou a na její otázku ohledně svatby odpovězte „NE“ – najednou se kolem vás slétnou její sestřičky.
  • V obklopení průhledných duchů si znovu promluvte s dívkou a na její otázku o šílenství odpovězte „ANO“ – ušetří vás a zavede do království bojovníků.

    The Legend 2: The Sectret of Alamut Sál bojovníků:

  • Vaším úkolem je otevřít mřížové dveře, za nimiž je uvězněna vámi hledaná dívka. K tomu ale bude zapotřebí oživit celkem čtyři obrovské sochy bojovníků, které se zde nacházejí.
  • Obličej každé sochy můžete blíže prozkoumat a najedete-li kurzorem na její čelo, zjistíte charakter sochy - vzduch, země, voda nebo oheň. Sochy oživíte tak, že jim vložíte do úst určitý předmět. Tyto ale bude nejdříve nutné naleznout.
  • V sálu bojovníků potřebujete najít celkem tři předměty: hlínu (nachází se v jedné z kádí), nádobu s olejem (leží na zemi za sochou Ohně) a látku (opět leží u jedné z kádí).
  • Přistupte k soše Ohně a vložte jí do úst látku. Tu polijte olejem z nádoby a zapalte zapalovačem – tím sochu oživíte.
  • Poblíž sochy ohně se nachází kaluž vody – z ní naberte vodu do nyní již prázdné nádoby.
  • Přistupte k soše Vody a nalijte jí do úst vodu z nádoby – tím sochu oživíte.
  • Přistupte k soše Země a dejte jí do úst hlínu – tím ji oživíte.
  • Přistupte k soše Vzduchu a rozbijte jí ústa páčidlem – tím ji oživíte.
  • Po oživení všech čtyř soch po skluzavce z centrální obrovské sochy sklouzne maska a dopadne do kádě pod schody. Tuto káď prozkoumejte a masku seberte.
  • Přistupte k zamřížovaným dveřím, za nimiž je uvězněna dívka. Prozkoumejte lebku v centru mříží a nasaďte na ni masku. Po stranách masky uvidíte dva rohy trčící nahoru, The Legend 2: The Sectret of Alamut které pohybem myši otočte směrem dolů – tím mříž otevřete. Uvnitř si promluvte s dívkou.
  • Vyjděte ven, kde vás napadne jeden z bojovníku. Rychle na něj použijte svou šavli.
  • Oživlí bojovníci však obsadili celý sál, přes nějž se nyní potřebujete dostat ke schodům u hlavní sochy v horní části obrazovky. Trasa, kterou musíte jít, je vyznačena na obrázku.
  • Jakmile se dostanete až ke schodů, použijte na ně solnou růži – tím duchové bojovníků zmizí.
  • Seberte střepy z růže a vraťte se k zachráněné dívce. Ta se ale „rozdvojila“ a je zřejmé, že jedna z dívek je falešná. Položte každé z nich co nejvíce otázek a nakonec na tu napravo (falešnou) použijte šavli nebo nůž.
  • Vydejte se do místnosti nazvané „Studnice duší“, což je dolní místnost pod hlavní sochou nad schody, kde jste rozbili solnou růži.
  • V místnosti prozkoumejte prázdnou láhev v jednom z výklenků a vložte do ní střepy solné růže.
  • Vraťte se k zachráněné dívce, načež ji vyvedete ven z dolů k její matce.

    Město Hama:

  • V místnosti si nadvakrát promluvte se sedící ženou a pak odejděte z jejího domu – následuje závěrečná animace.

  • Autor:




    Nejčtenější

    Porsche v Gran Turismo Sport
    Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

    Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

    Call of Duty: WWII
    Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

    V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

    Grand Theft Auto 5
    Jakým typem hráče jste?

    Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

    Mafia: The City of Lost Heaven
    Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

    Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

    Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
    Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

    Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

    Další z rubriky

    Call of Duty: WWII
    Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

    V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

    Dungeon Keeper (2014)
    Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

    Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

    Fire Emblem Warriors
    RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

    Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.