Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Longest Journey

  11:42aktualizováno  30. ledna 2000 11:42
The Longest Journey
The Longest Journey

V žádném případě není pravda, že je adventure herní odvětví mrtvé. V poslední době vzniká více a více nových a velmi kvalitních projektů. Po skvělém Grim Fandangu a ještě lepším Quest For Glory 5 se tento rok můžeme těšit na nový Discworld, Simona 3D, Gabriela Knighta a v neposlední řadě i na skvěle vypadající gamesu The Longest Journey od zatím neznámé firmy Funcom.

Dlouhých cest je spousta. Těch nejdelších taky - třeba cesta k veřejnému záchodku je občas pěkně zdlouhavá, obzvláště pokud tu tíhu už pleny (nebo jiné typy ochran) nemohou unést. Hlavní hrdinka této připravované adventury se však vydá na zcela odlišnou výpravu než je hledání WC. 18-ti letá studentka umění, žijící v Benátkách, má velké problémy. Má totiž noční můry. The Longest Journey A ne ledajaké. Zachraňuje v nich draky, potkává nadpřirozené příšery atd. Má z toho mindráky, které ovlivňují její normální život. Vše se dostává tak daleko, že nastane na celé Zeměkouli chaos mezi skutečnem a nadpřirozenem a Apryl Ryanová, což je jméno naší hrdinky, musí svět zachránit. A to nebude věru jednoduché.

April se bude pohybovat mezi dvěma světy - tím skutečným, kde fungují zákony fyziky (mimochodem, konečně jsem z Fyziky udělal zkoužku, heč! A ani jsem k tomu nepotřeboval své sexuální dovednosti) (hmm... kdybys je potřeboval, tak bys ji neudělal - VRECO), ten je nazvaný Stark, a tím imaginárním, plným magie, snů a chaosu. Tomu se říká Arcadia. Celkově je příběh téhle klasické point and click adventury zvládnutý na jedničku s hvězdičkou a určitě vás dokáže upoutat. The Longest Journey To už jsem měl možnost poznat na vlastní kůži z rozsáhlé demoverze, která by se svou délkou vyrovnala leckteré starší české hře.

Ono demo, o kterém jsem se zmínil, mi dalo jasnou představu o tom, jak bude finální hra vypadat. V dolní části obrazovky je prostor na zobrazování textů při dialozích, v horní části je zase několik ikonek pro inventorář, nastaveni konfigurace atd. Mezi těmito dvěma lištami je již tradičně hlavní obrazovka, kde se děje veškerá vaše činnost. Pozadí jsou většinou renderované, a to velmi kvalitně a řekl bych, že některé lokace jsou vskutku umělecká díla. Převážně ty z imaginárního světa, které hýří barvami a fantazií. Postavy jsou 3D, skládají se z více než 1000 polygonů, vrhají stíny a na jejich animaci byl použít motion capturing. Animace úst při mluvení byla sesynchronizována podle dabingu, takže vše vypadá velmi realisticky a dokonale. Navíc speciálně pro 3D postavičky hra podporuje 3D akceleraci.

The Longest Journey

Ovládání je klasické myšoidní - to znamená: 1 zatahání za ocas = útěk, 2 zatahání = ukousnutý palec. Ale teď už vážně: levé tlačítko - chůze, mluvení atd, pravé tlačítko - vyvolání inventoráře. Když kliknete na aktivní předmět, objeví se grafické menu se třemi ikonami na prozkoumání, mluvení a sebrání/použití předmětu. Něco podobného bylo ve Full Throttlu.

Zvukové efekty jsou již klasicky téměř dokonalé, hudba skvělá filmová, dabing na úrovni (v demoverzi se však dabing téměř nevyskytuje). Celkově se The Longest Journey jeví jako další vynikající adventura. V demoverzi bylo ještě několik nedostatků a "hmyzu" (nebojte se, žádné hovada nebo něco podobného), ale o těch se zde nemá cenu zmiňovat, jelikož je doufám autoři všechny vychytají a sežerou (případně jim s tím pomůžou pavoučci z Quaka I).

The Longest Journey Na závěr ještě několik reklamních informací o hře. Takže... Čeká vás přes 150 lokací, více než 70 hovořících postav, 2D i 3D grafika až v 32 bitové grafice, realtimové osvětlení a stínování a přes 20 minut videosekvencí. Všechno to poběží v 640 x 480 a minimální hrací doba má být 40 hodin. Ovšem reklama je jedna věc a skutečnost druhá. Ale něco mi říká, že zde se sliby autorů asi z velké části vyplní. Uvidíme někdy na podzim. Do té doby pijme, veselme se a milujme se... a to poslední provádějte radši s ochranou, nebo vám vaši budoucí parchanti zaberou písa (PC) a už si nikdy nic nezapaříte!

Pokud umíte anglicky a máte přístup na internet (což asi máte, pokud teď čtete tento článek), můžete navštívit i oficiální internetovou stránku stránku: www.longestjourney.com.

Autor:


Témata: dabing


Nejčtenější

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Další z rubriky

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.