Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Movies - staňte se filmařem!

  12:00aktualizováno  14. října 10:47
Celý filmový průmysl budeme mít prostřednictvím nové hry Petera Molyneauxe jako na dlani. Pokud si chcete natočit vlastní film, budovat rozsáhlé ateliéry nebo se starat o náladové hvězdy, budete mít možnost.

The Movies
Výrobce: Lionhead Studios
Vydavatel: Activision
Datum vydání: 2004
homepage
The Movies Jen málokdo by neznal legendárního tvůrce her – Petera Molyneauxe, který každou svou hrou strhne hotové davové šílenství. V současnosti patří k osobám, jež mají na herní scénu největší vliv, který neustále podporuje tvořením nových a nových projektů. Navíc jde povětšinou o originály, za což můžeme být Peterovi vděční, protože originální titul potěší mnohem víc, než pouhopouhé přepracování léta známého konceptu. V současnosti však Molyneaux trochu nadržuje konzolovým hráčům, jelikož právě pro ně chystá zatím exluzivně dvě hry s obřím potenciálem – Fable a B.C. Pokud vás to však uklidní, v několika rozhovorech se Peter nechal slyšet, že především první jmenovaná zřejmě spatří i hltající oči náruživých PC pařanů. Dnes si ale zaostříme na pro všechny platformy vznikající projekt The Movies, o němž jsme nasáli nové a horké informace a chtě nechtě se o ně s vámi musíme podělit.

Dimitri

Jeden z nejutajovanějších projektů Petera Molyneauxe bude dost možná tím nerevolučnějším, a to i přesto, že prý na předváděčkách prvních verzí sklidil jen podivné úšklebky. Obchodníci však nemůžou pochopit uměleckou kvalitu her a je hodně těžké uvěřit, že by Peter pracoval na něčem od základ špatném. Na vývoj byl vyčleněn tým 30 lidí, kteří na něm pracují již od roku 1999 a Molyneaux se nechal slyšet, že by vývoj Dimitri měl trvat maximálně pět let. Otázkou, kterou si kladou davy odborníků po celém světe, však je, zda myslel pět let od začátku vývoje nebo tu samou časovou periodu od vypuštění prvních pokoutných informací, což bylo v polovině minulého roku. Doufejme, že jde o tu první možnost a hra začne postupně získávat reálné kontury. Podle všeho by projekt měl zaujmout především neuvěřitelně vyspělou umělou inteligencí, erotickými scénami a společenským vývojem postav. Dost možná tak půjde o něco nepříliš vzdáleného oblíbeným The Sims, avšak na pouhý klon bychom to určitě neviděli. Zbývá tak jen čekat. Jak dlouho? To už je asi jen ve hvězdách.

Molyneaux není v žánru budovatelských strategií, tzv. tycoonů,The Movies žádným nováčkem, vzpomeňme třeba skvěle přijatý Theme Park a je to právě Peter, který žánr může opět alespoň na chvíli pozvednout, protože množství v poslední době vycházejícího braku, který prvoplánovaně zachraňuje jen ono nevídaně kouzelným dojmem působící slovíčko tycoon, přesahuje všechny meze. A vězte, že již velice dobře vybraným tématem nenechá ikona našeho oblíbeného průmyslu nikoho na pochybách, že půjde o výjimečný titul. Posuďte sami, stát se majitelem filmového studia zní více než jen lákavě, zvláště pak v tom případě, když nabízí ozkoušení takřka všech funkcí jeho zaměstnanců. Peter The Movies na E3 prezentoval s neskrývaným nadšením a řka, že už je hra skoro hotová, si pokaždé získal upřímný potlesk šťastných diváků.

Kdy naposledy jsme se starali zároveň o chod filmového studia, jeho hlavní hvězdy, které je třeba si chovat jako v bavlnce, a v neposlední řadě o samotné natáčení filmů se vším, co k tomu patří?

Tvůrci říkají, že věnovali spoustu práce tomu, aby vytvořili uvěřitelnou simulaci filmového studia a podle všeho se jim to povedlo. Hra se skládá rovnou ze tří složek a mnozí vývojáři by každou z nich využili pro jiný projekt. Lionhead nám jeThe Movies však předkládá v jednotném celku, za což můžeme být jedině vděční, protože kdy naposledy jsme se starali zároveň o chod filmového studia, jeho hlavní hvězdy, které je třeba si chovat jako v bavlnce, a v neposlední řadě o samotné natáčení filmů se vším, co k tomu patří? Asi nikdy a právě kvůli tomu jsou The Movies natolik sledovaným dílem, které má co nabídnout takřka celé hráčské obci.

Hra začíná v simulačním módu roku 1900, tedy v době, kdy byl filmařský průmysl v plenkách a právě v této etapě filmu zažila filmová studia největší růst a ta největší se ustálila i přetrvala až do dnešních dní. Nikdo však, stejně jako ve hře vy, nezačínal s větším repertoárem než vlastním know-how, odvážným snem, jednou kamerou a kamarádem ochotným ji využívat. Tato pionýrská doba bude v samotné hře podávána formou detailního tutorialu a musíme říci, že se jedná o ladné řešení, jelikož v počátcích nebudeme přehlcení nejrůznějšími tabulkami a vymoženostmi, s nimiž se tak časem naučíme postupně zacházet. Z kraje hry nebudeme mít možnost využít nějakých propracovaných kulis či jiných, pro tutoThe Movies dobu tak typických serepetiček, ale spolehneme se především na prostředí samotného světa, prostě na okolí dostupné zcela zdarma. V této chvíli začnou hráči točit nízkorozpočtové snímky s malými šancemi na úspěch, ovšem o to zábavnější. Jak naložíte s vydělanými penězi bude jen na vás, jisté je jen to, že se pomalu, ale jistě začnete rozjíždět k hvězdným výšinám. Zakoupíte nové kulisy do studií, investujete do výzkumu a vývoje, spolehnete se na lepší scénáře nebo se budete více starat o vycházející hvězdy? Rozhodnutí bude ležet jen na vás a postupem času se možnosti a větvení začne utěšeně rozrůstat, takže přijde na řadu řešení mnohem sofistikovanějších problémů. „The Movies nabídne množství věcí k rozhodování“, přitakává Peter a dodává, že hra nebude jen o vytvoření co možná největšího studia, hráči si mohou pěstovat komornější či třeba kultovní filmovou manufakturu.

Fable

Jedním z vůbec nejnadějnějších projektů Petera Molyneauxe je právě Fable, primárně vyvíjená pro X-BOX, ovšem v několika rozhovorech tento designer potvrdil, že by Fable rád viděl i na monitorech počítačů, kde by se svým zaměřením RPG akční adventruy rozhodně neztratila. Hra by se dala zjednodušeně přirovnat k MMO hrám, kde by to O znamenalo offline. Herní svět, mimochodem zasazený do mixu fantasy a reálné minulosti, by totiž měl být neuvěřitelně rozsáhlý a především vlastním životem žijící. Hráč pak se svou postavou tímto prostředím prochází a dělá si prakticky co chce, což je jeden ze svatých grálů herního designerství. Zajímavé je především to, že postava opravdu stárne a vyvíjí se v závislosti na tom, jak se jejím prostřednictvím chováte. Postupem času tak dostane první vrásky i jizvy z boje. Vlivem sluníčka se bude opalovat vaše pleť atd. Hra by měla nabízet široké možnosti uplatnění, vedle magických a bojových i některá mírumilovná. Na Fable pracuje tým Blue Box, který se skládá z bývalých zaměstnanců Blue Boxu a Peter na ně dohlíží a usměrňuje. Titul je ve vývoji již pěknou dobu a jak to tak vypadá, ještě chvíli bude, ale je zcela zjevné, že se zde kutí něco velkého a doufejme i ve smilování nad námi, PC hráči.

Hra sleduje reálnou historii celého světa, tudíž v roce 1917 vstoupí do lidskýchThe Movies životů první světová válka, třicátá léta přinesou krizi a 1939 přijde největší konflikt lidstva v dějinách. Bude jen na hráči, jak se s těmito (ne)očekávanými situacemi vypořádá. Tvůrci však přiznávají, že se samotné politické historii nevěnovali nikterak do detailů a zaznamenány jsou především opravdové milníky. Mnohem propracovanější je minulost filmového průmyslu, který rovněž procházel mnoha zajímavými etapami. Někdo přeci musel jako první vydat pořádný hraný snímek, barevný biják nebo třeba dabovaný kousek. A bude jen na hráči, zda se mu těchto důležitých momentů podaří dosáhnout jako prvnímu, čímž by si případně zajistil důležitý náskok před rostoucí konkurencí. Pokud se vám je nepodaří přivést na trh nejdříve, vzniknou tak ve stejnou dobu jako kdysi ve skutečnosti.

Hráč bude moci vystavět školu pro herecké talenty ve vlastních ateliérech nebo vyrazit do terénu lovit více či méně „hotové“ kousky, s nimiž si pak pohrajete, aby vypadaly k obrazu vašemu

Kapitola sama pro sebe jsou samozřejmě herci, péče o ně a jejich vývoj. Všechno tohle bude propracované do nejmenších detailů, takže se můžeme těšit na požitek podobný tomu z The Sims. Hvězdy mají svá ega, některé větší, jiné menší, The Movies což zpravidla souvisí s mírou jejich slávy, která jim chtě nechtě stoupne do hlavy. Samozřejmě, i zde budou výjimky potvrzující pravidlo. Jak už jsme zmínili a Molyneaux potvrdil, krmení a vůbec všechna starost o herce by mohla být hrou sama o sobě a podobné prohlášení z úst takové hvězdy rozhodně není mlácením prázdné slámy. Hráč bude moci vystavět školu pro herecké talenty ve vlastních ateliérech nebo vyrazit do terénu lovit více či méně „hotové“ kousky, s nimiž si pak pohrajete, aby vypadaly k obrazu vašemu. Podle tvůrců bude možné vzít jakoukoliv postavu ve hře a pokusit se z ní udělat opravdovou hvězdu. Někdy se rozsvítí, jindy naprosto vyhasne. Ovšem pokud se přihodí první situace, je velice pravděpodobné, že se ona hvězdička dostane z náhlé popularity do problémů. Nejen, že se stane pyšnou, ale s největší pravděpodobností si šňupne nějakého toho koksu nebo propadne alkoholu. V případě, že ji ve srabu necháte, stane se velice brzy nepoužitelnou, tudíž se vyplatí namyšleného snoba, který za popularitu vděčí stejně jen vám, uchopit mocnou rukou a vrazit do léčebny, již se na půdě studia rovněž vyplatí vybudovat. Chybět by neměly ani pohovory s psychiatry apod. The Movies Nedílnou součástí povahy herců budou i výbuchy vzteku vyvolané naprostými maličkostmi, prostě stejně jako ve skutečnosti. Navíc se do toho všeho zamíchají i otravní paparazziové, kteří na náladě také dvakrát nepřidají. Pokud byste nějakého herce měli již plné zuby a ten měl shodou okolností díky slušnému repertoáru filmů dobrou pověst u ostatních studií, která samozřejmě neví o jeho extempore, není nemožné se ho ladně zbavit odprodáním, na čemž ještě mnohdy vyděláte důležité chechtáky. Herci si navíc začnou vytvářet vztahy i mezi sebou a ne vždy spolu musí zrovna vycházet, což bude ostatně záležet na tom, jak moc si navzájem budou konkurovat v očekávaných trhácích, jaké mají charakterové vlastnosti atd. Naopak v případě, že určité hrdiny opačného pohlaví budete obsazovat stále do stejných rolí, vytvoří se mezi nimi pouto lásky.

B.C.

B.C., neboli Before Christus, je opět akční adventurou viděnou z pohledu třetí osoby a opět na něm nepracuje Peter přímo, nýbrž prostřednictvím studia Interpid Games. O hře se toho zatím příliš neví. Děj bude zasazen do prostředí, kdy se lidem o nějakých technologických vymoženostech mohlo jenom zdát. Neválčili sice mezi sebou, ale bojem pro ně bylo přežít v nehostinném prostředí. Hra se bude vyznačovat vysokou interaktivností, protože takřka každou věc bude možné nějak použít. Utrhnete například větev a zmlátíte s ní zvíře, jež vás ohrožuje apod. Hodně si slibujeme i od postupného vývoje a objevování nových postupů a zlepšováků. Opět se přednostně dočká X-BOX a ač o portu na PC nepadlo ani slovo, doufejme, že se tento provede.

Se samotným vytvářením filmů si tvůrci užívají nejvíce radosti a rádi by ji zprostředkovali i hráčům. Snaží se proto o vytvoření co nejširšího záběru všeho možného, od zcela volné ruky v oblasti kulis a jiných rekvizit, až po upravení naprostýchThe Movies maličkostí v obličejích hlavních hvězd. Na každičkém detailu bude záviset konečný úspěch filmu. Molyneaux chce, aby si lidé zábavnou formou osahali velice náročné filmařské řemeslo a přestože půjde ve hře především o zábavu, tak na nevděčnou práci režiséra a jeho pomocníků budeme po ozkoušení The Movies pohlížet s mnohem větším respektem. Designer zaujímá stanovisko, že si každý tuto část bude moci udělat, jak chce těžkou. Pokud vás natáčení příliš nebaví, není nic jednoduššího, než svěřit valnou většinu automatice a kontrolovat jen dílčí výsledky. Náruživí filmaři si zase nastaví co možná nejvíce voleb a vzhledem k tomu, jak se nám to celé zatím jeví, bude takových s největší pravděpodobností mnohem více. Ale všichni musí mít na paměti, že stačí jediná menší změna a z blockbusteru může vzniknout přinejmenším průměrný snímek. Mnohdy také platí zlaté pravidlo – „méně je někdy více“.

Na výběr je hned osm rozdílných žánrů. Jedná se o sci-fi, komedie, westerny, horory, thrillery a romantické, akční i válečné filmy.

Velkou roli hrají samozřejmě scénáře. Samotná hra nějaké bude obsahovat, ovšem kdoThe Movies by nedal přednost napsat si zcela vlastní a jet pak podle něj? Na výběr je hned osm rozdílných žánrů. Jedná se o sci-fi, komedie, westerny, horory, thrillery a romantické, akční i válečné filmy. Každý má svá specifika, na něž je třeba brát ohled. Pravá alchymie pak přijde s mixturou jednotlivých žánrů, která může vyústit ve skvělý zážitek nebo naopak naprostý paskvil. Samotné natočení snímku však neznamená jeho vržení do kinosálů. Práce je na něm totiž ještě více než dost. Mnozí odborníci vám potvrdí, nakolik je důležitá hudba a ani autentické zvuky by se neměly opomíjet. Ve střižně pak probíhá konečné finalizování a tříbení scén. Film nesmí být nikdy moc rozvláčný, ale ani povrchní. O zhodnocení se postarají fiktivní plátky, které sestaví pěkné kritiky, z nichž se dozvíte, nakolik jste po profesní stránce uspěli. Na druhou stranu z obecné zkušenosti víme, že kritiky opěvovaná díla si na sebe někdy ani nevydělají a naopak béčková produkce má povětšinou chechtáky zajištěny. A ve hře nebudete jen tvůrcem umělecky hodnotných filmů, nýbrž hlavně obchodníkem, který tyto zákony musí brát v potaz. Nesmyslné je i vypouštění snímku v době, která je podobnými náměty prosycená a lidé o ni již nemají zájem. NabízíThe Movies se toho prostě spousta a není v silách tohoto článku popsat všechny možné aspekty. Jsme si však takřka jisti, že natáčení bude stát za to, zvláště pak v případě, jež umožňuje rozšiřování vlastní kinematografie formou internetu do světa. Ruku v ruce s tímto faktem se chystají nejrůznější soutěže o hodnotné ceny pro filmaře, kteří svými myšlenku obsahujícími nebo naopak freneticky akčními filmy potěší oči i srdce ostatních.

O grafice nemá valného smyslu se rozplývat, jelikož ta samozřejmě bude na vysoké úrovni, a to jak v samotném módu vedení studia, tak i v natáčecích scénách. Dohromady to tak od Petera Molyneauxe vypadá na další trhák, s nímž si užijeme spoustu příjemných chvil. Vždyť tři takřka plnohodnotné hry skvěle skloubené v jeden fungující celek tu již dlouho nebyly, zvláště pak s podobně propracovaným tématem filmového průmyslu. Jednoduše nám nezbývá, než se těšit a dobrou zprávou je, že čekání by nemuselo trvat zase tak dlouho.


Index očekávání: 9/10

Peter Molyneaux- hvězda první velikosti

Skvělých herních designérů a programátorů je spousta a dokonce se dá říci, že jsou i známí, ale pokud hledáme hvězdy ze všech největší, nutně musí zaznít především jméno hvězdného designera, majitele firmy a v neposlední řadě i programátora v jedné osobě - Petera Molyneauxe, který vytvořil tolik skvělých titulů jako málokdo další. Začínal jako prodavač disket a vzhledem k tomu, že měl kladný vztah k hrám, rozhodl se jednu takovou vytvořit. Jeho prvotina Enterpreneur se bohužel s úspěchem nesetkala a zdálo se, že Peter zůstane u vývoje programů, jež s hrami neměly mnoho společného. Shodou šťastných náhod a jeho umění ve všech směrech, získal něco peněz a rozhodl se věnovat svému koníčku, tedy hrám, naplno. Tak vznikla společnost Bullfrog, která v roce 1990 vytvořila vynikající „božskou“ strategickou hru Populous, jež rozjela spanilou Molyneauxovu jízdu za úspěchem. Následovala neméně povedená strategie Powermonger, která sice nedosáhla takového prodejního úspěchu jako Populous, ale na tehdejší poměry se pořád jednalo o trhák. O něco později přišel Populous 2, což bylo ve všech směrech vylepšené pokračování grandiózní hry a navíc se mohlo pyšnit obrovskou rozsáhlostí. Díky obrovskému úspěchu, jenž zčásti zajistila i reklamní kampaň EA, se mohl Bullfrog rozrůst na dvacet zaměstnanců a svůj potenciál ještě prohloubit, což se v dalších letech i stalo. Skvělá taktika Syndicate si v roce 1992 rovněž vybudovala kultovní status. O dva roky později přišla zábavná budovatelská záležitost Theme Park a opět přinesl výraznou finanční injekci. Další z četných úspěchů nese jméno Magic Carpet a jedná se o arkádu v nádherně propracovaném světě a jako taková se dočkala i druhého dílu. Přichází rovněž prodej Bullfrogu hernímu kolosu Electronic Arts a začíná úpadek. Přesto stačil Molyneaux ještě vyprodukovat povedené záležitosti Theme Hospital a Dungeon Keeper, po jehož dokončení firmu opouští. Bullfrog bez jeho asistence pak ještě vytvořil druhý díl k Theme Park, Populous 3 a Dungeon Keeper 2. Ač se jednalo o povedené hry, nemohly se již pyšnit brilantní virtuozitou ostatního Peterova díla. Bullfrog i s jeho přítomností šlápl párkrát vedle, ale v těchto případech se nejednalo o přímé Molyneauxovy projekty, jelikož on ke konci pracoval ve firmě již jen jako šéf a zabýval se především papírováním a na množství her přímo nedohlížel. To také vedlo v roce 1998 k založení studia Lionhead, které trochu paradoxně opět navázalo úzkou spolupráci ve věci vydání Black and White. Tuto ambiciózní záležitost financoval Peter z vlastní kapsy a podle kuloárních zdrojů ho to přišlo na pěkných 6 mil. dolarů. Hra navíc neslavila kdovíjaký úspěch a peníze se rozhodně nevrátily. Důvodem byla, i přes nesporné kvality, přílišná roztahanost a po čase nudnost. Každopádně šlo o kvalitní hru, ale od designera formátu Molyneauxe jsem čekali něco víc, což by mělo přijít v druhém díle této hry (o sérii se stará speciálně vytvořený tým, jen pro potřeby BaW). Vedle toho spolupracuje se satelitními studii na RPG Project Ego a B.C., které by však měly vyjít exluzivně pro X-Box (u prvně jmenované však již připustil, že se ho dočkají i majitelé PC). Dále se pak přímo stará o vývoj očekávané strategie The Movies, kde se zhostíme role producenta, režiséra, střihače, scénáristy atd. V přípravě je i supertajný projekt Dimitri, o němž se ví prakticky jen to, že je ve vývoji a bude se jednat o bombu, čemuž není těžké věřit.

Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

První dojmy: Spider-Man má našlápnuto stát se nejlepší komiksovou hrou

Spider-Man (PS4)

Po filmovém světě bere komiksové vydavatelství Marvel útokem i ten herní. Vyzkoušeli jsme si první dvě hodiny...

V Hitmanovi 2 můžete mlátit lidi chlazeným tuňákem po hlavě. První dojmy

Hitman 2

Po ukončení spolupráce mezi IO Interactive a vydavatelstvím Square Enix to se slavným plešatým zabijákem vypadalo...

Metro: Exodus ukáže Rusko zdecimované jadernou válkou

Metro: Exodus

O herní adaptaci značky Metro neslyší naši čtenáři poprvé. Exodus je přímým pokračováním předchozích dílů Metro: 2033 a...



Najdete na iDNES.cz