|
|
Molyneaux není v žánru budovatelských strategií, tzv. tycoonů, žádným nováčkem, vzpomeňme třeba skvěle přijatý Theme Park a je to právě Peter, který žánr může opět alespoň na chvíli pozvednout, protože množství v poslední době vycházejícího braku, který prvoplánovaně zachraňuje jen ono nevídaně kouzelným dojmem působící slovíčko tycoon, přesahuje všechny meze. A vězte, že již velice dobře vybraným tématem nenechá ikona našeho oblíbeného průmyslu nikoho na pochybách, že půjde o výjimečný titul. Posuďte sami, stát se majitelem filmového studia zní více než jen lákavě, zvláště pak v tom případě, když nabízí ozkoušení takřka všech funkcí jeho zaměstnanců. Peter The Movies na E3 prezentoval s neskrývaným nadšením a řka, že už je hra skoro hotová, si pokaždé získal upřímný potlesk šťastných diváků.
Kdy naposledy jsme se starali zároveň o chod filmového studia, jeho hlavní hvězdy, které je třeba si chovat jako v bavlnce, a v neposlední řadě o samotné natáčení filmů se vším, co k tomu patří?
Tvůrci říkají, že věnovali spoustu práce tomu, aby vytvořili uvěřitelnou simulaci filmového studia a podle všeho se jim to povedlo. Hra se skládá rovnou ze tří složek a mnozí vývojáři by každou z nich využili pro jiný projekt. Lionhead nám je však předkládá v jednotném celku, za což můžeme být jedině vděční, protože kdy naposledy jsme se starali zároveň o chod filmového studia, jeho hlavní hvězdy, které je třeba si chovat jako v bavlnce, a v neposlední řadě o samotné natáčení filmů se vším, co k tomu patří? Asi nikdy a právě kvůli tomu jsou The Movies natolik sledovaným dílem, které má co nabídnout takřka celé hráčské obci.Hra začíná v simulačním módu roku 1900, tedy v době, kdy byl filmařský průmysl v plenkách a právě v této etapě filmu zažila filmová studia největší růst a ta největší se ustálila i přetrvala až do dnešních dní. Nikdo však, stejně jako ve hře vy, nezačínal s větším repertoárem než vlastním know-how, odvážným snem, jednou kamerou a kamarádem ochotným ji využívat. Tato pionýrská doba bude v samotné hře podávána formou detailního tutorialu a musíme říci, že se jedná o ladné řešení, jelikož v počátcích nebudeme přehlcení nejrůznějšími tabulkami a vymoženostmi, s nimiž se tak časem naučíme postupně zacházet. Z kraje hry nebudeme mít možnost využít nějakých propracovaných kulis či jiných, pro tuto dobu tak typických serepetiček, ale spolehneme se především na prostředí samotného světa, prostě na okolí dostupné zcela zdarma. V této chvíli začnou hráči točit nízkorozpočtové snímky s malými šancemi na úspěch, ovšem o to zábavnější. Jak naložíte s vydělanými penězi bude jen na vás, jisté je jen to, že se pomalu, ale jistě začnete rozjíždět k hvězdným výšinám. Zakoupíte nové kulisy do studií, investujete do výzkumu a vývoje, spolehnete se na lepší scénáře nebo se budete více starat o vycházející hvězdy? Rozhodnutí bude ležet jen na vás a postupem času se možnosti a větvení začne utěšeně rozrůstat, takže přijde na řadu řešení mnohem sofistikovanějších problémů. „The Movies nabídne množství věcí k rozhodování“, přitakává Peter a dodává, že hra nebude jen o vytvoření co možná největšího studia, hráči si mohou pěstovat komornější či třeba kultovní filmovou manufakturu.
|
Hra sleduje reálnou historii celého světa, tudíž v roce 1917 vstoupí do lidských životů první světová válka, třicátá léta přinesou krizi a 1939 přijde největší konflikt lidstva v dějinách. Bude jen na hráči, jak se s těmito (ne)očekávanými situacemi vypořádá. Tvůrci však přiznávají, že se samotné politické historii nevěnovali nikterak do detailů a zaznamenány jsou především opravdové milníky. Mnohem propracovanější je minulost filmového průmyslu, který rovněž procházel mnoha zajímavými etapami. Někdo přeci musel jako první vydat pořádný hraný snímek, barevný biják nebo třeba dabovaný kousek. A bude jen na hráči, zda se mu těchto důležitých momentů podaří dosáhnout jako prvnímu, čímž by si případně zajistil důležitý náskok před rostoucí konkurencí. Pokud se vám je nepodaří přivést na trh nejdříve, vzniknou tak ve stejnou dobu jako kdysi ve skutečnosti.
Hráč bude moci vystavět školu pro herecké talenty ve vlastních ateliérech nebo vyrazit do terénu lovit více či méně „hotové“ kousky, s nimiž si pak pohrajete, aby vypadaly k obrazu vašemu
Kapitola sama pro sebe jsou samozřejmě herci, péče o ně a jejich vývoj. Všechno tohle bude propracované do nejmenších detailů, takže se můžeme těšit na požitek podobný tomu z The Sims. Hvězdy mají svá ega, některé větší, jiné menší, což zpravidla souvisí s mírou jejich slávy, která jim chtě nechtě stoupne do hlavy. Samozřejmě, i zde budou výjimky potvrzující pravidlo. Jak už jsme zmínili a Molyneaux potvrdil, krmení a vůbec všechna starost o herce by mohla být hrou sama o sobě a podobné prohlášení z úst takové hvězdy rozhodně není mlácením prázdné slámy. Hráč bude moci vystavět školu pro herecké talenty ve vlastních ateliérech nebo vyrazit do terénu lovit více či méně „hotové“ kousky, s nimiž si pak pohrajete, aby vypadaly k obrazu vašemu. Podle tvůrců bude možné vzít jakoukoliv postavu ve hře a pokusit se z ní udělat opravdovou hvězdu. Někdy se rozsvítí, jindy naprosto vyhasne. Ovšem pokud se přihodí první situace, je velice pravděpodobné, že se ona hvězdička dostane z náhlé popularity do problémů. Nejen, že se stane pyšnou, ale s největší pravděpodobností si šňupne nějakého toho koksu nebo propadne alkoholu. V případě, že ji ve srabu necháte, stane se velice brzy nepoužitelnou, tudíž se vyplatí namyšleného snoba, který za popularitu vděčí stejně jen vám, uchopit mocnou rukou a vrazit do léčebny, již se na půdě studia rovněž vyplatí vybudovat. Chybět by neměly ani pohovory s psychiatry apod. Nedílnou součástí povahy herců budou i výbuchy vzteku vyvolané naprostými maličkostmi, prostě stejně jako ve skutečnosti. Navíc se do toho všeho zamíchají i otravní paparazziové, kteří na náladě také dvakrát nepřidají. Pokud byste nějakého herce měli již plné zuby a ten měl shodou okolností díky slušnému repertoáru filmů dobrou pověst u ostatních studií, která samozřejmě neví o jeho extempore, není nemožné se ho ladně zbavit odprodáním, na čemž ještě mnohdy vyděláte důležité chechtáky. Herci si navíc začnou vytvářet vztahy i mezi sebou a ne vždy spolu musí zrovna vycházet, což bude ostatně záležet na tom, jak moc si navzájem budou konkurovat v očekávaných trhácích, jaké mají charakterové vlastnosti atd. Naopak v případě, že určité hrdiny opačného pohlaví budete obsazovat stále do stejných rolí, vytvoří se mezi nimi pouto lásky.
|
Se samotným vytvářením filmů si tvůrci užívají nejvíce radosti a rádi by ji zprostředkovali i hráčům. Snaží se proto o vytvoření co nejširšího záběru všeho možného, od zcela volné ruky v oblasti kulis a jiných rekvizit, až po upravení naprostých maličkostí v obličejích hlavních hvězd. Na každičkém detailu bude záviset konečný úspěch filmu. Molyneaux chce, aby si lidé zábavnou formou osahali velice náročné filmařské řemeslo a přestože půjde ve hře především o zábavu, tak na nevděčnou práci režiséra a jeho pomocníků budeme po ozkoušení The Movies pohlížet s mnohem větším respektem. Designer zaujímá stanovisko, že si každý tuto část bude moci udělat, jak chce těžkou. Pokud vás natáčení příliš nebaví, není nic jednoduššího, než svěřit valnou většinu automatice a kontrolovat jen dílčí výsledky. Náruživí filmaři si zase nastaví co možná nejvíce voleb a vzhledem k tomu, jak se nám to celé zatím jeví, bude takových s největší pravděpodobností mnohem více. Ale všichni musí mít na paměti, že stačí jediná menší změna a z blockbusteru může vzniknout přinejmenším průměrný snímek. Mnohdy také platí zlaté pravidlo – „méně je někdy více“.
Na výběr je hned osm rozdílných žánrů. Jedná se o sci-fi, komedie, westerny, horory, thrillery a romantické, akční i válečné filmy.
Velkou roli hrají samozřejmě scénáře. Samotná hra nějaké bude obsahovat, ovšem kdo by nedal přednost napsat si zcela vlastní a jet pak podle něj? Na výběr je hned osm rozdílných žánrů. Jedná se o sci-fi, komedie, westerny, horory, thrillery a romantické, akční i válečné filmy. Každý má svá specifika, na něž je třeba brát ohled. Pravá alchymie pak přijde s mixturou jednotlivých žánrů, která může vyústit ve skvělý zážitek nebo naopak naprostý paskvil. Samotné natočení snímku však neznamená jeho vržení do kinosálů. Práce je na něm totiž ještě více než dost. Mnozí odborníci vám potvrdí, nakolik je důležitá hudba a ani autentické zvuky by se neměly opomíjet. Ve střižně pak probíhá konečné finalizování a tříbení scén. Film nesmí být nikdy moc rozvláčný, ale ani povrchní. O zhodnocení se postarají fiktivní plátky, které sestaví pěkné kritiky, z nichž se dozvíte, nakolik jste po profesní stránce uspěli. Na druhou stranu z obecné zkušenosti víme, že kritiky opěvovaná díla si na sebe někdy ani nevydělají a naopak béčková produkce má povětšinou chechtáky zajištěny. A ve hře nebudete jen tvůrcem umělecky hodnotných filmů, nýbrž hlavně obchodníkem, který tyto zákony musí brát v potaz. Nesmyslné je i vypouštění snímku v době, která je podobnými náměty prosycená a lidé o ni již nemají zájem. Nabízí se toho prostě spousta a není v silách tohoto článku popsat všechny možné aspekty. Jsme si však takřka jisti, že natáčení bude stát za to, zvláště pak v případě, jež umožňuje rozšiřování vlastní kinematografie formou internetu do světa. Ruku v ruce s tímto faktem se chystají nejrůznější soutěže o hodnotné ceny pro filmaře, kteří svými myšlenku obsahujícími nebo naopak freneticky akčními filmy potěší oči i srdce ostatních.O grafice nemá valného smyslu se rozplývat, jelikož ta samozřejmě bude na vysoké úrovni, a to jak v samotném módu vedení studia, tak i v natáčecích scénách. Dohromady to tak od Petera Molyneauxe vypadá na další trhák, s nímž si užijeme spoustu příjemných chvil. Vždyť tři takřka plnohodnotné hry skvěle skloubené v jeden fungující celek tu již dlouho nebyly, zvláště pak s podobně propracovaným tématem filmového průmyslu. Jednoduše nám nezbývá, než se těšit a dobrou zprávou je, že čekání by nemuselo trvat zase tak dlouho.
Index očekávání: 9/10
|