Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Real Neverending Story

  12:00aktualizováno  9:34
Nekonečný příběh se po knize a filmu teď dočká i podoby počítačové hry. Akční adventure z vlastního pohledu vás znova pozve zachránit Fantazii i s její vládkyní před nelítostnou Nicotou. Některé vlastnosti TRNS vypadají navíc tak zajímavě, že osobně si nejnovější Neverending Story ujít nenechám.
The Real Neverending Story

Většina z vás určitě zná spíš filmovou podobu než její papírovou předlohu. Kniha Michaela Endeho "The Neverending Story" si však svou popularitou s filmem nijak nezadá - byla přeložena do 25 jazyků a po celém světě se jí prodalo přes 6,5 miliónu výtisků. Němečtí discreet monsters měli se získáním licence pro vytvoření počítačové hry značné problémy. Vlastníkovi práv na Endeho dílo se po zkušenostech s hollywoodskými producenty, pod jejichž vedením se původní Nekonečný příběh změnil takřka k nepoznání, zřejmě nechtělo riskovat další znetvoření, a tak se zástupci discreet monsters museli hodně snažit, aby spisovatelovu vdovu přemluvili. Podstatné je, že se jim to nakonec povedlo a že se tak budeme všichni moci pokusit o záchranu pohádkové země Fantazie před hladově se roztahující Nicotou.

Aby se hráči umožnila určitá volnost v rozhodování a pohybu po světě a přitom ve hře zůstal silný příběh (kteréžto dvě složky je obvykle těžké skloubit dohromady), použili autoři pro TRNS systém, kde jsou stanovené některé pevné dějové milníky, kterými hráč musí projít, a zároveň je kolem nich dost variabilních "questů", jejichž vývoj už záleží na hráčových rozhodnutích a reakcích na situace, kterým je vystavován. Většina puzzlů, kterých bude ve The Real Neverending Storyhře rozmístěno dost, se bude dát vyřešit několika způsoby, což je rozhodně postup, který oceňuji - vždycky mi vadilo, že místo soustředění se na řešení problému jsem spíš musela odhadovat myšlenkové pochody tvůrců.

Důležitou informaci o žánru TRNS bych vám málem zatajila, ale kdybyste to zkusili odhadnout, pravděpodobně byste se strefili - půjde o akční adventure z perspektivy vlastního pohledu. Co se týče obsazení komparsu, tak některá zvířata i postavy byly převzaty z knihy, jiné budou nové. Celkem jich bude přes 300 a všechny se mohou pyšnit vlastní osobností - některá jsou odvážná, jiná bojácná, další hloupá a jiná zase vychytralá - a i k vám budou přistupovat podle toho, jak se budete ve světě TRNS chovat. Před agresivním barbarem si ustrašená zvířátka radši zalezou do doupat a spíš můžete čekat, že se vám do cesty budou plést podobně naladěné postavy, která vás budou lákat do dalších a dalších násilnických dobrodružství.

Tím, co mě osobně připadá na TRNS nejzajímavější, je způsob, kterým se povedou dialogy. Autoři vytvořili speciální EDS systém (Emotion-Based Dialogue System), který funguje následujícně: ve spodním pruhu obrazovky se budou objevovat myšlenky vaší postavy, které vždy předurčují jednání či mluvení, jehož je postava v dané chvíli schopná. Po omezenou dobu máte možnost na základě zobrazené myšlenky buďto něco říct nebo udělat, ale pokud si nevyberete nic z toho, myšlenka zmizí a s ní i vaše možnosti, které budou nahrazeny zase nějakými jinými. Je to docela složité The Real Neverending Storyvysvětlit, ale v podstatě jde o snahu simulovat skutečné přemýšlení, které neprobíhá tak přímočaře, jak bylo zatím zvykem ve hrách zobrazovat.

Nemá cenu plýtvat místo vypisováním všech grafických technik, které ve hře uvidíte - jsou tam totiž skoro všechny, na které si vzpomenete. MonsterEngine, jak je nazýván 3D engine TRNS, by měl dokázat se stejnou dokonalostí zobrazovat jak venkovní, tak i vnitřní prostory. Prostředí, v němž se budete pohybovat, se bude sestávat z pěti různých krajů, ke kterým je třeba připočítat ještě desítku snových úrovní.

Osobně se mi to, co jsem se zatím o TRNS dozvěděla, líbí natolik, že překousnu i volbu mého neoblíbeného žánru a na podzim roku 2000 (kdy má hra být hotová) si ji určitě seženu, abych se pokusila ubohé vládkyni s jejím problémem pomoct.

Autor:




Nejčtenější

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Další z rubriky

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.