The Regiment

  12:03
Pod pojmem ""celosvětový problém"" si jedna polovina z nás představí globální oteplování a tání ledovců, druhá arabsky mluvící teroristy. Při vyslovení SAS se sice třesou i ledovce, ale na pořadu dne bude tentokrát terorismus.
64

The Regiment

Platforma: PC
Výrobce: Kuju

Herní karta

The RegimentZejména jako reakce na teroristický útok na olympijských hrách roku 1972 začaly všude po světě vznikat speciální útvary, nejčastěji s určením právě pro boj proti terorismu nebo pouličnímu zločinu. Mnoha takovým útvarům, zejména těm americkým, se již dostalo i herního zpracování. Britská SAS byla neprávem opomíjena i přes své, s těmi západnějšími často nesrovnatelné zásluhy.

Tvůrci ve studiích Konami si půjčili engine z Unrealu a jali se tvořit obdobnou hru jako SWAT 4 (který je na něm mimo jiné postaven také). Zplodili titul The Regiment, podle svých slov neuvěřitelně realistické zpracování misí jednoho z nejúspěšnějších útvarů na světě.

Bohužel hned od začátku bylo jasné, že trend, který započal již u SWATu 4, pokročil i zde. Obě hry se na úkor strategičnosti a realističnosti posouvají ve směru akce a střelby (oproti starším titulům, držících se policejních reálií co možná nejvíce). Na Regimentu je tento posun patrný už z agresivního, „olovnatého“ intra. Ve hře se sice vyskytují určité taktické prvky, svým způsobem je to ale stále jen střílečka.

"Jejich předchůdci, Commandos, vykazovali příliš velké ztráty a bylo nutné je nahradit speciálně cvičenými muži."

Co se onoho The Regimentintra týče, je zajímavé nejen svoji možná zbytečnou agresivitou, ale také obsahem. Velmi působivé je vyjadřování komentátora v první osobě množného čísla. Věty začínající na „My...“ přidávají na autentičnosti a vytváří iluzi záštity opravdovou SAS, tak jak to uvádí reklama. Intro začíná v obsazené íránské ambasádě, což je zásah, kterým se tato jednotka dostala do povědomí občanů. Nevím, v jaké době video vznikalo, ale na konci je zobrazen Big Ben, který na dvou místech vybuchne. Váhám, zda již může jít o reakci na teroristické útoky v Londýně.

Začnu mým oblíbeným nastavením. V tomto směru není co vytknout, nastavení grafiky, audia i kláves hra podporuje a to v docela slušné míře. Tvorbě hráčských profilů a ani pěkně animovanému menu se nedá nic vytýkat.

Na začátku hry máte možnost vybrat si mezi cvičením, sestávajícím ze čtyř bodů nebo již rovnou první misí, pokud si myslíte, že ji zvládnete. Rozhodl jsem se pro trénink - i když mi Angličan (s nepochopitelně ruským přízvukem) vysvětlil dopodrobna co dělat, nějak se mi nevedlo a tak jsem výcvik přeskočil. Ve hře jsem si klávesy zmapoval sám a onu taktiku, na které „trenér“ tak lpěl, jsem ani moc nepotřeboval. Před misí si vždy vyslechnete komentář opravdového člena SAS.

Fakt, že hra stojí na enginu z Unrealu, jí dává po grafické stránce úžasnou podobu. Dokonce je slibován i reálný fyzikální engine, ale ve hře se s ním moc nesetkáte. Efekty jsou propracované a samozřejmostí je rozlišení materiálů u všech textur ve hře. Grafiku má Regiment na jedničku.

The RegimentJako první mě při hraní zajímalo, jakým způsobem se vydávají rozkazy vašemu dohromady čtyřčlennému týmu. Zde si hra vzala za vzor opět SWAT4 a rozkazy se vydávají myší. Bohužel ale nedokázala takový nápad naplno vyžít a ovládání týmu je nepřehledné a hlavně velmi nepohodlné. V Regimentu se také objevuje akční tlačítko (odkud jen ho znám) a prakticky všechny jiné aktivity než střílení se odehrávají přes něj.

Ovládání postavičky se nijak neliší od normálu, a až na zmíněné vydávání rozkazů se mu toho nedá moc vytknout. Snad jen chůze – zbraň můžete nosit u boku nebo zacílenou. Chtělo by to něco mezi tím, jako ve skutečnosti. Od boku nemůžete mířit a se zaměřeným samopalem se zase pohybujete pomalu. Skutečné zásahovky nosí zbraně někde u klíční kosti aby mohly rychle mířit a přitom se pohybovat třeba i během.

Co se výbavy týče, máte k dispozici všechny známé věci – nůž, samopal, brokovnici, slzný plyn, dokonce i ostré granáty a mnoho dalších vychytávek. A samozřejmě zbraně, které seberete.

Special Air Service

Special Air Service Britská S.A.S se v mnoha ohledech liší od standardních „zásahových jednotek“ tak, jak je známe povětšinou z filmů. Zatímco většina ostatních skupin vznikala za účelem ochrany před terorismem a vnitřním organizovaným i pouličním zločinem a tudíž spadala pod Policii daného státu a pravomoce ministerstva vnitra, jednotky S.A.S vznikly již za druhé světové války nikoli jako obranné, ale naopak útočné skupiny a tudíž spadaly a stále spadají pod ministerstvo obrany. Jejich cílem bylo nepozorované vniknutí do týla nepřítele a ničení jeho strategických pozic. Snášely se většinou ze vzdcuhu, proto název Special Air Service. Jejich předchůdci, Commandos (neříká Vám ten název něco?) vykazovali příliš velké ztráty a bylo nutné je nahradit speciálně cvičenými muži. Dodnes jsou proto v popisu jejich práce spolupráce s tajnými službami, získávání informací na územích cizích států, podpora „klasické“ armády a další podobné militární operace, i když samozřejmě vykonávají i takovou práci jako náš ÚRN. V dnešní době má SAS takové jméno, že se v mnoha případech teroristé vzdali jen když viděli útvar připravovat se. Všechny dnešní jednotky sází zejména na psychologický efekt, často proto není nutné použít zbraň – SAS dovedla tuto část k dokonalosti svými typickými strašidelnými plynovými maskami, které v dnešní době jiný efekt prakticky nemají. Do povědomí veřejnosti se SAS dostala zásahem v budově obsazené iránské ambasády, který skončil neočekávaně úspěšně.

HUD je řešen klasickým způsobem. Zbraň, stav aktuálního a počet náhradních zásobníků se zobrazuje vpravo dole, v horní části obrazovky jsou umístěny doplňující informace o Vaší postavě. Při změně zbraně se na několik sekund objeví její název. Sice průměrně neoriginální, ale přehledné a funkční.

Klady a zápory

Plus Grafické zpracování

Mínus Umělá inteligence
Mínus Vydávání rozkazů

Zabitým a zpacifikovaným nepřátelům můžete nejen zbraně sbírat, ale můžete je (narozdíl od velkého vzoru Regimentu) i užívat. K dispozici je jich celá řádka, muniční inventář čítá od samopalů přes kulomety a brokovnice až po takové speciální kousky jako raketomet.

Při zásazích se stávalo, že si teroristé nakonec oblékli šaty civilistů a nenápadně se vytratili, proto je nutné pozatýkat všechny zúčastněné. Ve hrách tohoto typu se podle skutečnosti objevují i tací lidé, kteří, protože nic neprovedli, mají pocit že jim pouta nasazujete neprávem. Proto je potřeba mít nějaký přesvědčovací prostředek – každá hra se s tímto vypořádá jinak, ve The RegimentSwatu 3 byl pouze gumový projektil, případně CS plyn. Swat 4 má na toto taktických prostředků mnoho, od nesmrtící brokovnice, přes pepřový sprej až po tázer a Regiment, snad proto, že je to složka armádní a tudíž se s civilisty nijak nemazlí, má prostě ránu pěstí – ovšem, funguje to skvěle.

Týmu v Regimentu se nevyhnul jeden ze strašáků už ze Swat 3. Trápilo mě, jak se hoši pletli při střelbě před zbraň a v Regimentu to není o mnoho lepší, v každé misi si alespoň jednoho člena zastřelím. V tomto ohledu je jejich AI mizivá a ani nepřátelé moc umělé inteligence nepobrali, kam je automat postaví tam zůstanou a automat je bohužel staví stále na stejné místo. Mise tak po několika projitích ztrácí na napínavosti protože předem víte, který zločinec kde stojí.

Jako vždy, je tu verdikt. Ačkoliv hra v některých ohledech pokulhává a na hratelnosti utržila několik nepěkných ran, pořád stojíme před poměrně kvalitním titulem.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

64 %

Čtenáři

75 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 79 čtenářů

Témata: nůž, Terorismus
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...