The Regiment
Zejména jako reakce na teroristický útok na olympijských hrách roku 1972 začaly všude po světě vznikat speciální útvary, nejčastěji s určením právě pro boj proti terorismu nebo pouličnímu zločinu. Mnoha takovým útvarům, zejména těm americkým, se již dostalo i herního zpracování. Britská SAS byla neprávem opomíjena i přes své, s těmi západnějšími často nesrovnatelné zásluhy.
Tvůrci ve studiích Konami si půjčili engine z Unrealu a jali se tvořit obdobnou hru jako SWAT 4 (který je na něm mimo jiné postaven také). Zplodili titul The Regiment, podle svých slov neuvěřitelně realistické zpracování misí jednoho z nejúspěšnějších útvarů na světě.
Bohužel hned od začátku bylo jasné, že trend, který započal již u SWATu 4, pokročil i zde. Obě hry se na úkor strategičnosti a realističnosti posouvají ve směru akce a střelby (oproti starším titulům, držících se policejních reálií co možná nejvíce). Na Regimentu je tento posun patrný už z agresivního, „olovnatého“ intra. Ve hře se sice vyskytují určité taktické prvky, svým způsobem je to ale stále jen střílečka.
"Jejich předchůdci, Commandos, vykazovali příliš velké ztráty a bylo nutné je nahradit speciálně cvičenými muži."
Co se onoho intra týče, je zajímavé nejen svoji možná zbytečnou agresivitou, ale také obsahem. Velmi působivé je vyjadřování komentátora v první osobě množného čísla. Věty začínající na „My...“ přidávají na autentičnosti a vytváří iluzi záštity opravdovou SAS, tak jak to uvádí reklama. Intro začíná v obsazené íránské ambasádě, což je zásah, kterým se tato jednotka dostala do povědomí občanů. Nevím, v jaké době video vznikalo, ale na konci je zobrazen Big Ben, který na dvou místech vybuchne. Váhám, zda již může jít o reakci na teroristické útoky v Londýně.
Začnu mým oblíbeným nastavením. V tomto směru není co vytknout, nastavení grafiky, audia i kláves hra podporuje a to v docela slušné míře. Tvorbě hráčských profilů a ani pěkně animovanému menu se nedá nic vytýkat.
Na začátku hry máte možnost vybrat si mezi cvičením, sestávajícím ze čtyř bodů nebo již rovnou první misí, pokud si myslíte, že ji zvládnete. Rozhodl jsem se pro trénink - i když mi Angličan (s nepochopitelně ruským přízvukem) vysvětlil dopodrobna co dělat, nějak se mi nevedlo a tak jsem výcvik přeskočil. Ve hře jsem si klávesy zmapoval sám a onu taktiku, na které „trenér“ tak lpěl, jsem ani moc nepotřeboval. Před misí si vždy vyslechnete komentář opravdového člena SAS.
Fakt, že hra stojí na enginu z Unrealu, jí dává po grafické stránce úžasnou podobu. Dokonce je slibován i reálný fyzikální engine, ale ve hře se s ním moc nesetkáte. Efekty jsou propracované a samozřejmostí je rozlišení materiálů u všech textur ve hře. Grafiku má Regiment na jedničku.
Jako první mě při hraní zajímalo, jakým způsobem se vydávají rozkazy vašemu dohromady čtyřčlennému týmu. Zde si hra vzala za vzor opět SWAT4 a rozkazy se vydávají myší. Bohužel ale nedokázala takový nápad naplno vyžít a ovládání týmu je nepřehledné a hlavně velmi nepohodlné. V Regimentu se také objevuje akční tlačítko (odkud jen ho znám) a prakticky všechny jiné aktivity než střílení se odehrávají přes něj.
Ovládání postavičky se nijak neliší od normálu, a až na zmíněné vydávání rozkazů se mu toho nedá moc vytknout. Snad jen chůze – zbraň můžete nosit u boku nebo zacílenou. Chtělo by to něco mezi tím, jako ve skutečnosti. Od boku nemůžete mířit a se zaměřeným samopalem se zase pohybujete pomalu. Skutečné zásahovky nosí zbraně někde u klíční kosti aby mohly rychle mířit a přitom se pohybovat třeba i během.
Co se výbavy týče, máte k dispozici všechny známé věci – nůž, samopal, brokovnici, slzný plyn, dokonce i ostré granáty a mnoho dalších vychytávek. A samozřejmě zbraně, které seberete.
|
HUD je řešen klasickým způsobem. Zbraň, stav aktuálního a počet náhradních zásobníků se zobrazuje vpravo dole, v horní části obrazovky jsou umístěny doplňující informace o Vaší postavě. Při změně zbraně se na několik sekund objeví její název. Sice průměrně neoriginální, ale přehledné a funkční.
|
Zabitým a zpacifikovaným nepřátelům můžete nejen zbraně sbírat, ale můžete je (narozdíl od velkého vzoru Regimentu) i užívat. K dispozici je jich celá řádka, muniční inventář čítá od samopalů přes kulomety a brokovnice až po takové speciální kousky jako raketomet.
Při zásazích se stávalo, že si teroristé nakonec oblékli šaty civilistů a nenápadně se vytratili, proto je nutné pozatýkat všechny zúčastněné. Ve hrách tohoto typu se podle skutečnosti objevují i tací lidé, kteří, protože nic neprovedli, mají pocit že jim pouta nasazujete neprávem. Proto je potřeba mít nějaký přesvědčovací prostředek – každá hra se s tímto vypořádá jinak, ve Swatu 3 byl pouze gumový projektil, případně CS plyn. Swat 4 má na toto taktických prostředků mnoho, od nesmrtící brokovnice, přes pepřový sprej až po tázer a Regiment, snad proto, že je to složka armádní a tudíž se s civilisty nijak nemazlí, má prostě ránu pěstí – ovšem, funguje to skvěle.
Týmu v Regimentu se nevyhnul jeden ze strašáků už ze Swat 3. Trápilo mě, jak se hoši pletli při střelbě před zbraň a v Regimentu to není o mnoho lepší, v každé misi si alespoň jednoho člena zastřelím. V tomto ohledu je jejich AI mizivá a ani nepřátelé moc umělé inteligence nepobrali, kam je automat postaví tam zůstanou a automat je bohužel staví stále na stejné místo. Mise tak po několika projitích ztrácí na napínavosti protože předem víte, který zločinec kde stojí.
Jako vždy, je tu verdikt. Ačkoliv hra v některých ohledech pokulhává a na hratelnosti utržila několik nepěkných ran, pořád stojíme před poměrně kvalitním titulem.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 79 čtenářů
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...
PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky
Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...