Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Sims 2: Pets

  12:01aktualizováno  14. listopadu 2:59
Na PC veleúspěšní Simsové se nám úspěšně etablovali i na konzolích, což znamená přísun nejen jejich variací typu The Urbz, ale i přísun prvního datadisku k nim. Za plnou cenu. Má to cenu?

The Sims 2: Pets Jestli v novém miléniu existuje nějaká hra, která se bez ohledu na platformu dá uznale poplácat po zádech s nálepkou „fenomén“, pak jsou to určitě The Sims. Koneckonců komu už nenápadně lepit uznalá slova „fenomén“ na záda než těm, jejichž úspěch je v pravdě fenomenální, že. A stát se nejprodávanější PC hrou všech dob, dočkat se za velmi krátké časové období velmi dlouhého zástupu smysluplných datadisků a méně smysluplných i povedených napodobenin a následně zaplavit konverzemi všechny myslitelné platformy, to je úspěch, ze kterého se jiným slovům než „fenomenální“ červenají nejen uši. Obsáhlejší geneze fenoménu díky jeho fenomenálnímu úspěchu netřeba a hurá po jeho zádech, jakožto odrazovém můstku do vod důsledků takového fenomenálního úspěchu. Hurá do hodnocení Pets.

Zatímco tvorba Simáků se omezuje spíše jen na ty nejzákladnější věci, u psů a koček se můžete vyřádit, jak je libo.

The Sims 2: Pets I když ono se snadno řekne „hurá“, ale když už má člověk skočit, tak to „hurá“, co má na patře pozvolna přeci jen přehodnotí svůj názor nad vlastním nadšením a jme se balit si z patra kufry, dřív než z těch úst opravdu vypadne. On člověk může být fanoušek Simsů sebevětší, ale když zří na obalu jejich nejnovějšího přírůstku cenu, která nemá se skutečností, že Pets jsou fakticky toliko datadiskem k druhým Simsům příliš moc společného, tak si to přece jenom dvakrát rozmyslí, než jeho ruka skočí samým „hurá“ nadšením do peněženky. A v tu chvíli přichází ke slovu recenzent, jehož sice nemusí vůbec zajímat, že někdo prodává datadisk za cenu plné hry, ale ani z jeho úst se onomu „hurá“ příliš nechce, neb veškeré potřebné hodnocení a doporučení je obsaženo už v názvu samotné hry. The Sims 2: Pets. Simsové, jimž přibyli tentokráte do jejich virtuálního života i domácí mazlíčci; tedy přesněji řečeno hlavně a především psi a kočky. Tím je prakticky řečeno vše podstatné, protože Sims jsou takovým fenoménem, že už většina prostě ví, co je čeká. A buď je milujete a nemáte co řešit, anebo je nemilujete a … taky nemáte co řešit. Čímž by se to dalo celé uzavřít, nebýt evidentně nesouhlasného pohledu šéfredaktora a velmi malé pravděpodobnosti, že tahle slova polyká očima The Sims 2: Pets někdo, komu si přečíst název hry k rozhodnutí prostě nestačí a komu je potřeba říci následující.

1. Jestli máte doma PC a máte zájem o Pets na PC, jste na špatné adrese. Tohle je o Pets pro PS2, kteří jsou si sice s bráškou datadiskem na PC obsahově velmi podobní, ale nejsou sourozenci jednobuněčnými. Tenhle je chudší, ošklivější, dražší a prostě obecně vzato horší. A to, co platí pro něj, neplatí tak úplně o tom druhém.

Potřeby samotných Simáků jsou tentokráte poměrně omezeny.

2. Byť je PS2 verze Pets chudší, ošklivější, dražší a prostě obecně vzato horší než PC verze, je jí obsahově velmi podobná, což neznamená nic jiného, že fakticky jde obsahově o datadisk, soustřeďující se převážně pouze na vztahy Simáků k jejich domácím mazlíčkům a jejich vzájemné soužití. I přes tento poněkud užší záběr však představuje PS2 verze svou podstatou nejvěrnější The Sims 2: Pets podobenství Simáků, s jakým tolik uspěli na PC. Žádná striktnější svázanost nutností plnit úkoly, žádný relativně rozkouskovaný postup hrou jako v předchozích konzolových Sims hrách, ale jen prostý život Simáků s jejich mazlíčky se vším všudy. Život, jehož jediným smyslem a motivací je jen on sám se vší jeho nepředvídatelností, překvapeními a poznáváním. Pokud vám to není díky nezkušenosti se sérií dostatečně zřejmé, neznamená to nic jiného, než že si ze začátku prostě vytvoříte vlastní rodinku Simáků (nebo si vyberete z předdefinovaných, čímž odpadá i zařizování bydlení) a následně i vlastní mazlíčky (psy, kočky).

Zatímco tvorba Simáků se omezuje spíše jen na ty nejzákladnější věci (i tak je ale s čím pracovat), u psů a koček se můžete vyřádit, jak je libo. Kombinace plemen s následnými změnami vzhledu dává dohromady velmi úctyhodné číslo (tak úctyhodné, že je velmi obtížně spočitatelné a proto tu není :-)), které je ještě úctyhodnější, když vezmeme v potaz, že svého již vytvořeného mazlíka můžete ozvláštnit ještě navíc nějakým tím oblečkem (ano, i tací jsou mezi námi). A v podstatě tak můžete mít doma psa The Sims 2: Pets či kočku ZCELA podle vašich představ. Nadefinovat zvířeti můžete následně i základní vlastnosti (líný, aktivní, přátelský, čistotný, nepořádný apod.), které obdobně jako u Simáků, budou mít vliv na jeho chování a zčásti i potřeby. No a jakmile máte tohle za sebou, zbývá už „jen“ postavit a vybavit si (případně si jen vybavit) za omezené prostředky dům a můžete vzhůru do života s tím, co jste si vytvořili.

Takový je empiricky vzato v podstatě i samotný život. Z větší části stereotypní.

A život jak známo není ničím jiným, než neustálým uspokojováním stále uspokojení žádajících potřeb. A život Simáků je tentokrát i na konzolích hlavně kopií toho skutečného života, takže uspokojování potřeb bude to hlavní a v podstatě i jediné, co vás u Pets čeká. Nezůstane ovšem jen u potřeb samotných Simáků, ale zcela pochopitelně půjde v neposlední řadě i o uspokojování potřeb jejich mazlíčků a nově vzniknuvších potřeb Simáků ve vztahu k nim. Což neznamená nic jiného než že se budete starat o to, aby The Sims 2: Pets ty potvory měly neustále co a z čeho žrát, měly se čím bavit, nedělaly vám doma ani na zahradě brajgl, nemočily tam kde nemají a vůbec vás pěkně na slovo poslouchaly. Na rozdíl od Simáků jsou jejich zvířátka samozřejmě vámi nekontrolovatelná a k tomu, abyste z nich udělali mazlíčky, vychované podle svých představ, vám slouží bohaté možnosti interakce Simáků s nimi. Od učení jednoduchých povelů, kterými se budou po řídit, přes hraní si s nimi až po usměrňující kárání / chválení za to, co právě provedli. Jednoduše krmte, bavte a vychovávejte. A za chvíli s trochou trpělivosti můžete s radostí koukat, jak se dostavují výsledky a oni si žijí autonomním životem zcela podle vašich představ.

Potřeby samotných Simáků, které se nevztahují přímo k jejich mazlům, jsou tentokráte poměrně omezeny na ty nejzákladnější a většinu si zvládnou zajišťovat prakticky sami. Úplně je z hlavy pouštět nicméně nemůžete, protože občasný dohled nikdy není od věci; zvlášť chcete-li, aby se rozvíjeli v konkrétních dovednostech či se úspěšně sbližovali s ostatními Simáky. No a až tenhle The Sims 2: Pets základ péče o rodinku s jejich domácím zvířectvem zvládnete, můžete začít zkoušet jejich vzájemné soužití vylepšovat a oživovat. Dokupováním nových předmětů (především pro zvířectvo jich tu je nepočítaně) za získané body či rozšiřováním řad zvířectva v domácnosti, což opět vede k novým situacím a novým možnostem interakce nejen mezi Simáky a zvířaty, ale samozřejmě i mezi zvířaty navzájem. Oživit si život můžete i povyražením do města, které ovšem nabízí možnosti vyžití prakticky pouze zvířatům a na Simáky samotné se lehce zapomnělo.

No a to je tak trochu vše, přátelé. Virtuální život na hřišti vztahů Simáků a jejich mazlíčků, nabízející vám virtuální moc jej usměrňovat a tvarovat. Žádné cíle, žádné překážky k překonávání, žádné postranní motivace k hraní. Jen a pouze takové menší virtuální akvárium, nabízející experimentování s omezeným životem. Nutno dodat že s životem značně přesvědčivým a v rámci možností uvěřitelným. AI Simáků i zvířat je výborná, animace především zvířat kouzelná, možnosti vzájemné interakce i interakce s okolním prostředím klasicky mimořádně bohaté a svádějící alespoň k vyzkoušení. Jistě, je to v podstatě dosti stereotypní, neb The Sims 2: Pets z větší části opakovaně děláte a sledujete každý simácký den stále ty samé činnosti a obecně vzato, je tato formule už po těch letech a datadiscích poměrně okoukaná.

Ale takový je empiricky vzato v podstatě i samotný život. Z větší části stereotypní a okoukaný. A když jej Simáci simulují, těžko můžou nabízet něco nějak zvlášť odlišného. Co by však zcela jistě nabídnout mohli a dnes i měli, je kvalitnější vizuální zpracování, které je na PS2 dosti przněno ne příliš optimálním snímkováním a na barvy i detail chudými texturami. Od věci by nebylo rovněž poněkud rychlejší a pohodlnější ovládání, nebo alespoň podpora myši přes USB. Díky možnosti dávat všechny pokyny během zastaveného času vám sice jeho prkennost nebude strkat klacky pod nohy, ale nepohodlnost to neřeší. A taky by PS2 verze nemusela obsahově vedle té na PC působit jako chudší příbuzný; sice si v ní můžete navíc oblékat zvířata do hadříků, ale už je oproti PC verzi nemůžete posílat vydělávat peníze a město, kam můžete se Simáky vyrážet, je u PS2 verze v podstatě takovou chudou vesničkou bez větších možností vyžití. Trochu škoda, zvláště pak s přihlédnutím k tomu, že PS2 verze stojí víc než dvakrát tolik.

Psí život

Přestože psi i kočky patří už zcela neodmyslitelně do našich životů i domácností, ve světech z jedniček a nul si ne a ne najít místo důstojné jejich skutečné popularitě a oblíbenosti. Většinou představují čistě takové bezvýznamné či v horším případě i otravné křoví po cestě snažení jiných. Pomineme-li recenzované Pets, je těch výjimek potvrzujících pravidlo o přehlížení role psů a koček ve hrách, i na výjimky až příliš málo. Pomineme-li pár hodně slabých herních kousků s Garfieldem a Death to Rights či Clock Tower, kde si psíci přeci jen střihli docela slušnou roli, zůstanou nám tu za posledních pár let pouhé dvě skutečně kvalitní věcičky. Samozřejmě Nintendogs od Nintenda na NDS a poněkud nedoceněný, ale v mnoha směrech velmi inovativní Dog‘s Life od Davida Brabena na PS2. Inu, můžeme je mít v reálu rádi sebevíc, ale přinejmenším v tom virtuálním světě mají zatím naši mazlíčkové vpravdě psí život.

Klady a zápory

Plus Velká spousta psů a koček na výběr
Plus Osvědčené simsovské jádro
Plus Naprosto bezproblémové zapadnutí zvířectva do konceptu hry

Mínus Cena
Mínus Chudší obsah proti PC verzi
Mínus Koncepčně vůbec nic nového

Když si ale člověk vezme cenu a srovnání s PC verzi stranou a trochu jim domluví, aby se do hodnocení moc nepletli, nestojí si na tom Pets v porovnání s ostatními Simáky na konzolích vůbec špatně. Byť jako celek nejsou ani náhodou kvalitou nějak fenomenální, nabízí v podstatě všechno, co ze Sims udělalo skutečný fenomén posledních let. Přesvědčivou repliku další dílčí částí našeho civilizovaného života, kterou je stále ještě docela zábavné sledovat a zasahovat do ní a která zároveň přináší pro fanoušky dost nových věcí na vyzkoušení, aby o ní aspoň uvažovali. Pravda, cena za pár dílčích novinek je poněkud přestřelená, ale na druhou stranu takový čistokrevný yorkšír vás bude stát podstatně víc.

The Sims 2: Pets
Výrobce/Vydavatel Maxis/EA
Platforma PlayStation 2, GameCube, PSP
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 119 kB
Verdikt: Obsahově velice slušný zvěřinový nášup k The Sims 2, jehož nejpodstatnější vadou na PS2 je cena jako za plný nový chod.
Hodnocení: 70% (info)

Autor:


Témata: The Sims, virtuální

Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...



OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Další z rubriky

RECENZE: Fallout 4 VR je pro nadšence povinnost, škoda nic moc ovládání

Fallout 4 VR

DOOM VFR od Bethesdy byl velmi milým překvapením. Podařil se port postapokalyptického Fallouta 4 do virtuální reality...

RECENZE: Seven: The Days Long Gone je mix Thiefa, Commandos a Diabla

Seven: The Days Long Gone

Mix Thiefa, Commandos a Diabla? Že to zní jako skvělý nápad? Nemůžete se dočkat, až si hru zahrajete? Než začnete...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz