Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Sims 3: první dojmy z hraní

  0:01aktualizováno  0:01
Máme za sebou první chvíle hraní očekávaného simulátoru života. Pojďme si probrat to nejzajímavější.

The Sims 3 (PC)

The Sims 3 (PC)Není třeba příliš připomínat, že značka The Sims patří mezi to nejprodávanější v herní branži a je vcelku pochopitelné, že mnozí na ni hledí jako na pouhou ždímačku peněz z The Sims pozitivních hráčů. Uvidíme, jestli se jejich názor změní u řádného třetího dílu.

My za sebou máme první chvíle, které jsme u hry strávili, a naším úkolem bude zprostředkovat vám dojmy, jež se nám podařilo během oťukávání získat.

Finální soudy si sice necháme až na recenzi, ale již teď je zřejmé, že před sebou nemáme globální revoluci. V jádru hra zůstává stejná a fanoušci to jistě ocení, ovšem změn co do mechanismů jsme se dočkali. Přeskočíme tedy řadu drobných vylepšení v oblasti uživatelského rozhraní a vrhneme se na rozbor několika největších změn.

Systém přání, obav a aspirace: minulost.

V The Sims 3 nalezneme systém vlastností, které svému simovi navolíme a jeho povaha se bude odvíjet podle nich. Výběr je poměrně široký aThe Sims 3 (PC) tak není problém namíchat si osobnost dle libosti.

Nepočítejte ale s tím, že by smýšlení vašeho jedince připomínalo dortík pejska a kočičky. Dejme tomu, že u sima vyberete vlastnost lenost. Jistě by bylo zajímavé, kdybychom z něj zároveň mohli udělat i atletický typ. V rámci zachování smysluplnosti to ale naštěstí nejde.

Nadpis tohoto bloku článku není úplně akurátní, protože systém přání zde přeci jen nalezneme. Na základě vlastností, které panákovi vybereme, se odvozují jeho tužby, které lze splnit. Například sim, jenž je čiperněji založen si bude přát zaměstnání ve sportovní oblasti a jeho přání se budou točit okolo získávání atletického skillu.

The Sims 3 (PC)Když mu uděláme radost a přání splníme, půjdou nám cenné bodíky do kasičky životních odměn. Body pak proměníme za různorodá vylepšení jako třeba to, že nám odpadne potřeba chodit na záchod. Najdou se i speciální udělátka do bytu, která za normální simoleony nekoupíme.

Potřeby zůstaly, změny jsme se dočkali.

Udržování nálady našich "svěřenců" v rozumných mezích nebylo mnohdy nic jednoduchého. Třetí pokračování zavedený systém inovuje a odezva na vykonání či ukojení potřeby není okamžitá. Nálada se změní až po překročení určité meze.

Pokud sima uložíme ke spánku a ukazatel energie nenaplníme až po okraj, tak s přílišným zlepšením nálady nepočítejte. Podobně to funguje i na opačné straně:  postava je nejdříve unavena a jsme o tom informováni, ale negativní dopad na náladu se projeví až po dalších několika hodinách.

Tvorba sima

The Sims 3 (PC)Byl by hřích, neutrousit pár slov o editoru postav. V něm opět není nic složitého vytvořit lidsky vypadající postavu, ale zároveň nechybí široké možnosti pro pečlivější tvořiče. Možnosti jsou pochopitelně o něco rozšířenější, ale vše zůstalo krásně přehledné – ba co víc, s editorem se pracuje lépe než dříve.

Zejména povedená je pak tvorba oblečení, která nám dovoluje na šaty navléknout jednu z mnoha textur, u nichž si lze upravovat barevné uskupení.

Průběžně jsme informováni o tom, jaké aspekty zrovna na náladu působí. Máte v domě svinčík, sim smrdí, je unavený a ještě spálí svoje jídlo – katastrofa. Dovolíte-li mu, aby seThe Sims 3 (PC) ve vaně skoro rozmočil, udělal si dobrý pokrm a potrápil bránici u televize, pak budou faktory přidávající bodíky k náladě jen naskakovat.

Potřeb již není tolik, konkrétně dvě ubyly. V praxi to však neznamená, že by se věci nějak výrazně zjednodušily. Byli jsme totiž ochuzeni o metr jakosti životního prostředí a míru pohodlí. Obě potřeby zůstaly pouze v podobě efektů na celkovou náladu, takže když sima posadíme do pohodlného křesla v hezky dekorovaném pokoji, tak nám pár kladných bodů k celkové náladě přibude.

Uvidíme, jak se tento systém osvědčí v dlouhodobější praxi.

Otevřené sousedství – splněný sen.

Jistě si pamatujete na chvíle, kdy jste chtěli sima vyslat někam do města a neobešlo se to bez četných nahrávacích obrazovek. Alespoň mně zmíněná skutečnost značně vadila a věřím, že nejsem sám.

The Sims 3 (PC)V The Sims 3 je situace naprosto odlišná a pro mnohé bude právě otevřené sousedství tím největším lákadlem, proč přesedlat z druhého dílu na nový.

V třetím pokračování nám nic nebrání v tom, abychom vyrazili po svých do městského parku, najedli se v luxusní restauraci nebo zašli na pláž. Není ale problém oddálit na přehled celého sousedství, kliknout na ikonu nad interaktivní budovou a zvolit činnost, kterou tam chceme spáchat. Ať už půjdeme sami nebo vezmeme milovanou osobu s sebou.

Navazování kontaktů je tak o mnoho snadnější a virtuální človíčkové nejsou nelogicky uzavřeni na svém pozemku, ale mohou libovolně brouzdat městem a poznávat nová individua.

Mnoho drobných vylepšení.

Není třeba nijak zdůrazňovat, že od třetího pokračování očekáváme i řadu menších změn, které povedou k větší přehlednosti titulu.

The Sims 3 (PC)O těch se, stejně jako o samotném chování simů, podrobně zmíníme až v recenzi. Přesto ale nebude od věci u našich opečovávaných postaviček ještě nějaký čas zůstat.

Z předchozích zkušeností se sérií jsme si mohli odnést vědomí toho, že námi ovládané postavy ve hře mají svou hlavu. Necháme sima chvilku bez úkolu a hle,  začne žít svým životem.

Třetí díl tuto skutečnost nechává v zajetých kolejích a popravdě řečeno je fajn hrát s vědomím, že naše postava není nesvéprávný tupec.

VIDEO

V sociálním simulátoru jsou alfou a omegou rozhovory s ostatními. Nezůstaly beze změny a my se tak setkáme s o poznání přehlednějším systémem. Když už se s někým dáme do řeči, vidíme na ukazateli pod ikonou konané aktivity, jaký je náš vzájemný vztah.The Sims 3 (PC) Také se v krátkém popisu dozvíme bezprostřední reakci na naše interakce.

Bilancování nad dojmy.

Dnešní preview nemělo přinést ucelený pohled na nové dílo z rodiny The Sims, ale pouze vypíchnout ty věci, které nás nejvíce zaujaly.

Již teď jsme napjati, jak to dopadne s proklamovanými online možnostmi, v nichž by se mohla a nejspíš i bude skrývat největší síla třetího pokračování.

První chvíle napověděly leccos. Nemáme před sebou kompletně novou hru, jako spíše soubor mnoha malých evolucí a dost možná i revolucí. Jestli budou dostačující pro komplexní a skvěle zábavnou hru s nekonečnou herní dobou, to si povíme později.

Autor:




Nejčtenější

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Další z rubriky

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.