Žijeme dnes v době, kdy to vypadá, že se The Sims stanou stejně kultovní záležitostí, jako jsou dnes třeba již v podstatě prehistorické vykopávky typu Pac-Man nebo Donkey Kong. Z původně poměrně nevinného pokusu Willa Wrighta o hříčku s panáčky uvrženými do víru každodenních strastí i slastí se ke dnešnímu dne stal fenomén, jemuž propadly miliony hráčů na celém světě. A dnes rovněž již téměř na všech platformách. Původně PC titul si tak tedy můžeme zahrát už i n a konzolích a handheldech. A to je jedině dobře, protože musíme hnedle v úvodu říci, že Simáci pro N-Gage jsou minimálně stejně povedení jako jejich bráškové z Gameboy verze.
Základní koncept je i zde velice jednoduchý (dokonce pozorujeme tendenci, že čím novější verze Sims, tím je jejich koncepce jednodušší, ale jedním dechem je nutno dodat, že přesto, anebo klasicky možná právě proto, je jejich každá nová inkarnace chytlavější, hratelnější a chce se říci, že i jaksi srozumitelnější) a o příběhu můžeme s klidem říci totéž. Jako výrostek, kterého si můžete samozřejmě pojmenovat, zvolit si barvu jeho oděvu, kůže i vlasů, ale hlavně pak určit jeho základní vlastnosti, přijíždíte na prázdniny na farmu svého strýce do Zapadákova Největšího, kde holt musíte nějak přežít, zařídit se a vůbec prostě nějak fungovat, což se částečně bude odvíjet právě od toho, jaké jste si navolili vlastnosti. Ty jsou rozmístěny na několika stupnicích typu čistotnost-bordelář, nerudný-milý, flegma-hyperaktivista a podobně. Je sice jasné, že si každý přihodí více na stranu dobrých vlastností, ale potom ať se nediví, že se mu na výběr nabízejí odpovědi, které by nikdy neřekl :-).
Již s prvním nástupem na konzole v podobě PS2 verze jsme se setkali s revoluční novinkou, která pro sérii znamenala další krok kupředu: již nebylo nutné dělat se svými panáčky to, co tak nějak uznáte za vhodné, ale byly zde přesně stanoveny úkoly, které musíte splnit, abyste se v příběhu pohnuli dále, přičemž zůstala zachována obecná svoboda konání, takže jste mohli dva dny vkuse třeba jen jíst, spát a koukat na televizi, aniž byste jakýkoliv úkol plnit museli. A v N-Gage verzi tomu naštěstí není jinak, protože tato myšlenka přímo vybízí k tomu, abyste tuhle hru měli neustále s sebou a během krátké chvilky třeba v městské hromadné dopravě si splnili nějaké to zadání a nebo si třeba jen odskočili schrupnout nebo na záchod (přirozeně pouze v rámci hry The Sims), případně zkusili nějakou tu minihru.
Přestože je hra prodávána na opravdu malé kartičce, je překvapivě rozlehlá, takže nemusíte mít strach, že byste se celou dobu otravovali jen na farmě. Časem se vám otevře přístup i do přilehlého města, respektive do jeho několika lokací, kde zjistíte, že opravit strejdovi nepojízdný traktor a skamarádit se s ním byla opravdu vyložená brnkačka. Zase ale budete mít pravděpodobně lepší osobní statistiky, které vám plnění úkolů alespoň trochu ulehčí. Nicméně původním účelem tohoto odstavce je sdělit, že tahle hra vám vydrží na pořádných pár stovek ujetých kilometrů. Pokud tedy samozřejmě nepojedete na koloběžce nebo na kole. Mimochodem, jedním z využitelných předmětů je zde právě i bicykl.
Celou tuhle parádní záležitost navíc podtrhuje hodně solidní grafika, která se naprosto směle může měřit s tou z GBA verze, včetně docela líbivých a snad i vtipných animací typu roztažené noviny při využívání toalety nebo uvolněné hopsání do pelechu. Jako doprovod k tomu znějí i dobře zpracované zvuky jako třeba třískání nádobí při vaření nebo spokojené chrápání při spaní a k tomu všemu hraje na pozadí docela chytlavá hudba. Potěšila nás i nadsázka a jemný humor, kterými hra oplývá, ponejvíce pak moment, kdy vám hned v úvodu hry dá strejda nějaký hypermoderní telefon od Nokie, protože je mu k ničemu. Člověk už už tuší nějakou trapnou oslavu N-Gage, ale když se podívá do inventáře, zjistí, že mu tam přibyla stará 5110 (nebo 5210? Prostě taková ta stará cihla :-)). Tento titul má prostě nápady od začátku do konce.
The Sims - Bustin' Out | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|