The Sims: Hot Date - někdo to rád horké

12:00aktualizováno  28. února 10:58
Údělem simlidiček z původní hry The Sims byla nudná existence spočívající v chození do práce, zvelebování domova a starání se o rodinu. Datadisk Hot Date výrazným způsobem rozšiřuje možnosti simlidiček při trávení volného času v duchu latinského pořekadla „Carpe diem!“

The Sims: Hot Date

Mottem „Carpe diem“ neboli česky „Užívej dne“ se staří Římané řídili do důsledků, nicméně každý dle svých možností. Zatímco chudině stačil chléb, hry a sex, boháči preferovali opulentní hostiny, umění pro náročné a perverzní orgie. V původní hře The Sims prosté všech budoucích přídavků byli simlidé, do jejichž životů hráč více či méně úspěšně fušoval, sice schopni domoci se značného bohatství měřeno kvalitou domova, co se týče zábavy však na tom byli hůře než římská chudina. Zkrátka simáci měli dost chleba, ale chyběly hry. Tento nedostatek nebyly schopny první dva datadisky kompenzovat. Livin´ Large nebylo nic jiného než rozsáhlou sadou doplňků pro budování „domečků pro panenky“, v nichž simlidé žijí. House Party se pak poněkud úzce zaměřil na pořádání mejdanů. Hot Date je však něco víc. Jedná se o první zásadní rozšíření herního vesmíru a zároveň signál, kterým směrem se asi bude ubírat napjatě očekávaný titul Sims Online.

Řečeno stručně, jedná se v případě Hot Date o datadisk zásadně rozšiřující možnosti, jak může libovolný simchlap či simžena trávit volný čas. Doposavad v podstatě veškerý čas při hře vyplnilo starání se o rodinu, což bylo např. v případě The Sims: Hot Date modelu dva rodiče plus tři děti pěkná fuška. Pokud hráč nedával soustavně pozor na základní potřeby svých svěřenců, stala se z řádně fungující středostavovské famílie záhy tlupa vyhladovělých a pokálených jedinců, kteří se s pomyslnými kruhy pod očima ploužili vyčerpaně bytem. Hot Date dává šanci k odpočinku jak simlidem, tak samotnému hráči. Ten může mít občas ustavičného vylepšování baráku a pečování o fyziologické pochody „takové normální rodinky“ plné zuby. Naštěstí za předměstskou rezidenční čtvrtí, ve které doposavad probíhal život simlidí, vznikla čtvrť nová – downtown neboli společenské centrum města. Jak se do centra dostat? Na rozdíl od českých měst nefunguje v Hot Date ani MHD, ani individuální doprava osobním autem. Hráč se musí ujmout zvoleného simáka a jeho prostřednictvím zavolat taxislužbu. O chvíli později už před domem zaparkuje vůz. Simák nasedne (jiní členové rodiny se k němu mohou a nemusí připojit) a vyrazí do centra. Mezi centrem a rezidenční čtvrtí je asi takový rozdíl jako mezi Václavákem a Stodůlkami nebo – aby mě Brňáci nekamenovali za pragocentrismus – jako mezi sídlištěm Lesná a Náměstím svobody. Několik roztroušených rodinných domků vystřídají obchody a restaurace všeho druhu. Pokud se dotyčná podoba centra hráči nelíbí, není problém vytvořit si v editoru vlastní. Stavba probíhá podobně jako budování simčlověčího The Sims: Hot Date domova – hráč si vybírá z celé řady staveb a doplňků. Je libo stánek s hot dogy, cukrárna, hračkářství, herna nebo restaurace pro horních deset tisíc? Záleží jen na hráčově pečlivosti a zálibě ve vypiplaných urbanistických celcích (v této souvislosti není bez zajímavosti, že The Sims je hra velmi oblíbená u dívek kvůli efektu zvanému „dollhouse building“). Do downtownu - světa nikdy nekončící konzumní zábavy - tedy hráč uvede svého simčlověka. Spojení „nikdy nekončící“ je míněno doslova. V downtownu totiž dochází k drastickému zpomalení herního času, a tak hráč nemusí freneticky sledovat, zda se simákovi zrovna nechce spát či čůrat. Je pouze důležité opustit domov v okamžiku, kdy jsou všechny simákovy životní hodnoty v zeleném poli, jinak si zábavy příliš neužije. Dalším nutným předpokladem nikdy nekončící zábavy jsou peníze, tedy hromada peněz. První doláče vyplázne hráč za taxíka, další výdaje následují v závislosti na společenských aktivitách, které bude v downtownu vyvíjet.

Ano, právě společenské aktivity jsou vedle zřízení nové městské čtvrti největším přínosem Hot Date. Hráč totiž může navazovat společenské vztahy s velkým spektrem promenujících se jedinců a dokonce i s personálem zábavných zařízeních. Za navazováním společenských vztahů s lidmi stejného pohlaví stojí s příslovečnou The Sims: Hot Date výjimkou 4 procent případů touha si pokecat, maximálně najít spřízněnou duši. Za navazováním vztahů s lidmi opačného pohlaví zase stojí, co si budeme namlouvat, touha mít s dotyčnou osobou sex. Kdo se domnívá, že po jedné hře a dvou datadiscích se v Hot Date konečně dočká aspoň náznakového soft porna, toho vyléčí věkové doporučení 15+ na krabici. Kromě přirážení pánví se však dá v Hot Date dělat takřka vše. Obrovsky se totiž rozšířila paleta možných pohybů, gest a způsobů vyjadřování, takže z flirtování se stává velmi rafinovaná hra. Jenom prosté obětí může mít mnoho podob – formální, přátelskou, láskyplnou a tak podobně. Totéž platí o pozdravech. Ne každému známému asi máváte na potkání. A co teprve polibky! Čekejte vše od letmé pusy až po vášnivé francouzáky v tempu vysavače Electrolux.

Jak už jsem se zmínil, z tenkého přediva mezilidských vztahů nejsou vyloučeny ani osoby, které se ve městě pohybují či dokonce pracují. Chce si managerka Mary odpočinout od manžela a děcek v krátkodobém vztahu s příjemným prodavačem hot The Sims: Hot Date dogů Tomem? Nic není nemožné. Pokud hráč usilovně pracuje na vztahu s některým z obyvatel downtownu, může se dokonce stát, že se za dotyčným simčlověkem posléze nastěhuje domů do rezidentní čtvrtě. Může však dojít k frapantním situacím. Ty obstará postarší dáma v šedém, která v centru na potkání kritizuje příliš nevázané páry. Doslova průšvih ale nastane v okamžiku, pokud načapá simčlověka „při činu“ jeho partner. Ten totiž občas vyrazí za zábavou nezávisle. Intelektuálně zaměření hráči mohou namítat, že i Hot Date omezuje život simlidí na jeho konzumní stránku a zcela vynechává stránku duchovní, čímž se většinou míní náboženství a jeho projevy (chození do kostela, modlitby atd.). Jinak nelze třetímu přídavku k původní hře nic vytknout. Jedná se o první významné rozšíření The Sims a způsob, jak uniknout nepříjemným starostem péče o simdomácnost. Všem milovníkům The Sims vřele doporučuji!

The Sims: Hot Date
Výrobce: Maxis
Vydavatel: Electronic Arts