The Sims: Livin' It Up (Livin' Large)

12:00aktualizováno  10. července 2001 1:01
Virtuální život ve virtuálním světě, virtuální jídlo na virtuálním stole, po virtuálním pomazlení s virtuální manželkou ve virtuální sprše virtuální spánek ve virtuální posteli. Neříká vám to něco? Ano, to byli tolik oblíbení The Sims, kteří na vás znovu útočí s neztenčenou virtuální silou.

Za chvíli bude ta podlaha jako zrcadlo.Snad každý z nás, kteří se rádi pobavíme u počítačových her, už alespoň jednou slyšel, že duševně a emocionálně zakrňujeme. Že jsou počítačové hry lidské psychice škodlivé. Že propagují násilí a brutalitu. Že ztrácíme kontakt s naším okolím. A když se jednou na trhu objeví titul, který se stane hitem roku, a přitom se v něm neobjeví (téměř, až na krájení zeleniny) ani kapka krve, ozvou se zase okamžitě varovné hlasy, že to už je vážně vrchol, že si skutečný život nahrazujeme tím virtuálním. No řekněte, není to k zbláznění? Ne, není. My totiž víme, že to jsou jenom prázdné řeči někoho, kdo tomu vůbec nerozumí, a klidně se po veleúspěšných The Sims podíváme i na datadisk k této hře, který nese název The Sims: Livin' Large.

Pokud jste hráli původní The Sims, určitě vás zajímá, co nového pro vás společnosti Maxis a Electronic Arts připravili tentokrát. Stejně jako původní titul, i The Sims: Livin' Large je jakousi simulací života, ve které pozorujete či ovlivňujete životy virtuálních obyvatel virtuálního městečka SimsVille - simíků. Simové jsou více méně samostatní a chovají se v zásadě Miláčku, přinesl jsem ti z práce takovou drobnost...tak, jak jim to určují jejich vlastnosti. Pokud by jim tedy bylo něco vyloženě proti srsti, nedonutíte je k tomu ani heverem. Pokud se vám ale zdá, že kolem sebe mají příliš velký nepořádek, chybí jim kapka té zábavy či společenský život, nebo vám je jasné, že pokud má tím simíček do práce, měl by si jít konečně lehnout, je ve vaší kompetenci toto vše zařídit. Tak vypadá děj hry v kostce, ale vy jej už stejně určitě znáte :o).

V zásadě tedy platí, že se ze všech sil snažíte, aby měli vám svěření obyvatelé SimsVille co nejpohodlnější, nejaktivnější, nejzábavnější, a vůbec co nejlepší život. Protože pokud se o to snažit nebudete, může se klidně stát, že hra vezme rychlý konec. Jednoduše řečeno, už nebude nikdo, komu byste mohli mluvit do jeho virtuálního života. Jednotliví človíčkové pomřou hlady, protože nebudou mít peníze na jídlo, zemřou zavaleni odpadky či uhoří při obyčejném barbecue. To ale snad nikdo nechce, takže potřebám simíků je zapotřebí pozorně naslouchat a snažit se jim porozumět a vyhovět. Samozřejmě, že ne vždy se to podaří a může se stát, že byste raději přenesli svou pozornost na někoho jiného. Potom využijete možnost zaměřit se na jinou Zhasni, prosím tě. Už sotva stojím na nohou.rodinu v sousedství. Ty jsou zpočátku dvě, ale pokud chcete, můžete do některé z třech dalších nastěhovat některou z vlastnoručně připravených. Nebo, jestli v sobě máte stavitelské vlohy, můžete rodině vybudovat od základů zbrusu nový dům na některém z volných pozemků.

Pokud nastěhujete simíky do nového domu, musíte jej pochopitelně ze všeho nejdříve zaplnit nábytkem a drobnostmi, které teprve z hromady betonu, dřeva a skla udělají skutečný domov. To je samo o sobě nejen poměrně dobrou zábavou, ale také jednou z nejdůležitějších částí hry. Rozestavení a druh nábytku sice můžete postupně měnit podle aktuálních potřeb, ale při vhodné a prozíravé volbě vybavení domu si ušetříte spoustu námahy a starostí. Při zabydlování rodiny přitom budete mít na výběr z mnoha možností, co jim do bytu koupit. Pochopitelně se zde objevují všechny věci, které byly v původních The Sims, ale najdete zde i celou řadu nových předmětů. Některé jsou pouze upravené a vylepšené (a drahé) verze předmětů, které již znáte, ale některé jsou vskutku originální. Stále ale platí, že předměty Haló, pane, co to děláte? To byly MOJE peníze.jsou zajímavé s vtipnými popisky, které stojí za to si přečíst.

Jako příklad pro ty nové může sloužit například v mnoha zprávách zmiňovaná kouzelná lampa. Tu může simík vyleštit a voilá - vyskočí z ní džin, který mu splní nějaké přání. Dá mu hrnec zlata, nový pinballový automat, nebo třeba také spoustu dekoračních předmětů na zahradu. Může se ale také stát, že se něco pokazí, kouzlo se nepovede a najednou je dům v plamenech a všechno lehne popelem. Nebo, pokud je váš človíček zvídavý a vědecky založený, můžete mu dát to pracovny chemickou laboratoř. V ní bude provádět různé experimenty a třeba se mu podaří vymyslet lektvar, který uspokojí veškeré jeho tělesné potřeby. Ale také se mu to podařit nemusí a po vypití nápoje se z něj naopak stane nebezpečná zrůda, která rozbije veškeré zařízení bytu. Holt všechno má své stinné stránky.

Používání některých nových předmětů ale může mít i jiné následky, které mohou ovlivnit příjem rodiny, náladu jejích členů nebo dokonce i samotné životy. Vezměme si třeba takovou panenku voodoo, se kterou není radno si příliš zahrávat, nebo teleskop, jehož používání může vyústit až v Láska kvete v každém věku, u každého a ... ke každému.únos mimozemšťany. Každopádně, pokud máte v úmyslu používat tyto speciální předměty častěji, určitě se vám vyplatí ukládat si pozice, protože stačí jediný okamžik a vše, co jste mnoho hodin, dní či dokonce týdnů budovali, se může během několika málo okamžiků změnit v trosky.

Kromě předmětů a akcí s nimi spojených najdete v The Sims: Livin' Large i další novinky. Postavičky simíků budou ještě různorodější než v původním díle, je pro ně přichystáno i více pracovních příležitostí a lepší kariéra. Také je doplněno pár animací a situací, které vám v původním chyběly (nebo nechyběly, ale jejich přidání celou hru ještě více oživilo). V zásadě lze ale říci, že mnoho nových herních prvků The Sims: Livin' Large opravdu neobsahuje. Spíše jenom dále rozvíjí to, co už známe z původních The Sims. Tvůrci sami naštěstí netvrdí, že by měl být tento datadisk tím posledním, co od simíků můžeme čekat, naopak připravují na toto téma něco zbrusu nového. Tak doufejme, že se do toho opravdu dají a že nás čeká se Simy také něco nového.

PS: Pokud jste zmateni titulkem a názvem hry v tabulce, vězte, že hra se oficiálně jmenuje The Sims: Livin' Large, avšak v České republice se prodává pod názvem The Sims: Livin' It Up.

The Sims: Livin' It Up (Livin' Large)
Výrobce: Maxis