Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Sims Medieval zaujmou tématem, ale nepotěší herním zjednodušením

aktualizováno 
Výlet Sims do středověku mohl dopadnout všelijak. Ve výsledku je to ale mix klasických Sims, strategie a hry na hrdiny. Nakolik je to dobře nebo špatně už záleží na preferencích každého hráče.
70

The Sims Medieval

Platforma: PC
Výrobce: The Sims Studio

  • Povedený přechod do středověku
  • Herní náplň zabaví
  • Ovšem brzy se začne opakovat
  • Ořezání některých klasických aspektů

Zajímavá, ale zároveň i rozporuplná hra, která může fanouška série potěšit, stejně tak jako naštvat.

Herní karta

The Sims Medieval

V první řadě nepočítejte s tím, že by byla herní náplň zaměřena primárně na starost o vašeho virtuálního človíčka. Jak je známo, ve středověku všichni smrděli až za roh a s potřebami sociální interakce nebo zábavy to také nebyla žádná sláva. Proto v Sims Medieval udržujete v normě pouze energii a staráte se o to, aby váš Sim dostal do žaludku jednou za čas nějaké jídlo.

Primární herní náplní totiž není seznamování se s novými tvářemi, navštěvování kulturních událostí a jiné malicherné činnosti. Tady se musíte pořádně ohánět, abyste vedli království k prosperitě a všeobecnému blahobytu.

O to se nejdříve pokoušíte v kůži vládce a později i dalších hrdinů. Simové v této hře spadají do dvou kategorií. Najdeme tu právě zmíněné hrdiny, což jsou ovladatelné postavy, se kterými se postupně vydáváme plnit strastiplné úkoly. Potom tu máme běžné vesničany, s nimiž můžeme rozprávět, bojovat nebo je poslat do žaláře, abychom po nich následně házeli rajčata, vajíčka, anebo je šoupli do chřtánu podivné krvelačné bestie.

Některé z těchto činností má k dispozici pouze vládce. Třeba takový bard na jejich místě má hledání inspirace nebo recitování básně, zatímco mnich se snaží konvertovat ostatní na svou víru. Druhů hrdinů je dohromady deset a každý má svoje specifické vlastnosti a dobrodružství, na která se může vydat.

Právě mise jsou alfou a omegou celého titulu. Udržovat království v dobrém stavu vyžaduje fůru ohánění se, což znamená plnění úkolů, ať už v roli krále, barda, rytíře nebo třeba špiona.

Po výběru úkolu začíná teprve ta pravá zábava a hlavně i výzva. Jednak plníme úkoly spojené s vybraným dobrodružstvím a jednak musíme obstarávat povinnosti spojené s charakterem herní postavy, za jejichž nesplnění dostaneme negativní náladovku.

Systém náladovek Medieval adoptoval ze Sims 3 a špatná nálada znamená pokles výkonnosti. Může vést až k cestě na návrší hanby, kde si užijete pár zásahů rajčetem do kebule.

Jak jsou na tom samotné úkoly? V rámci Sims univerza dobře, jinak to ale není žádná sláva. Nepočítejte s přehnanou pestrostí, mnohé úkoly jsou postavené na schématu: klikni sem, potom tam, pak zase sem a třeba ještě támhle.

Nelze tvrdit, že by úkoly od začátku nudily nebo dokonce iritovaly, ale herní nirvánu taky neskýtají. Velmi brzy se okoukají a rozhodně je neplníte s nedočkavým třesem v rukou z toho, co přijde dál.

Sterilnost herní činnosti autoři zpříjemňují spoustou náhodných událostí, kdy před nás staví určitá rozhodnutí. Narazíme na ně jak při plnění úkolů, tak třeba i ve spánku. Za ta dobrá jsme odměněni kladnou náladovkou a třeba i nějakým předmětem, za ta špatná jde Simovo rozpoložení dolů.

Zpestření to samozřejmě je, ale po relativně krátkém čase začnete pochybovat o rozmanitosti herní náplně. S největší pravděpodobností se tak stane ještě předtím, než úspěšně dokončíte první ambici. Tak se zde nazývají části kampaně.

Jistou úlohu zde hraje i jakýsi příběh, jenž se proplétá každou ambicí. Nepočítejte s ničím objevným, ale textu tu najdete o poznání více, než byste od Sims hry čekali.

Medieval ale není jenom o plnění úkolů. Do hry vstupují i další nezbytnosti středověkého života, například diplomacie.

Fanoušky klasických Sims her jistě zajímá, jak jsou na tom tradiční aspekty této populární značky. Co do komunikace s ostatními je vše při starém. Můžete si dělat přátele, protivníky nebo třeba lásku, s níž potom hupsnete na "woohoo".

Tvorba postavy nabízí omezené možnosti, a samozřejmě se vše podřídilo historickému tónu hry. Zato stavba se nám kamsi vytratila. Budovatelský režim se v této hře omezuje na výzdobu vašeho sídla, ale nikoli na jeho přestavování či dokonce kompletní budování. Kdo se tak těšil na vytváření vlastních hradů, bude zklamán.

Veškeré stavění se omezuje pouze na budování království v jeho podstatě. Za splněné úkoly dostáváte stavitelské bodíky, které vám dovolují umístit jednu z přednastavených budov na pevně určené místo.

Pokud jste doufali v Sims 3 v historickém kabátu, čekali jste marně. Medieval o tomhle není, a kdo hru sledoval, tak ví, že ani být neměl. Místo toho tady máme příběhovou odbočku v sérii, jež si bere dobré vlastnosti velkého vzoru, do značné míry je oklešťuje a ve výsledku nabízí zábavný, ale zároveň rozporuplný žánrový guláš v hezkých středověkých kulisách.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

70 %

Čtenáři

65 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 323 čtenářů

Témata: The Sims, virtuální

Nejčtenější

Cyberpunk 2077 je přesně tak dobrý, jak jsme tajně doufali. První dojmy

Cyberpunk 2077

Poté, co v únoru vyšel Kingdom Come, už mezi českými hráči není očekávanějšího titulu než chystaný Cyberpunk 2077. A my...

Pět největších zklamání z herního svátku E3 2018

Command and Conquer: Rivals

V sobotu jsme rozebrali největší překvapení z herního svátku E3 2018, dnes se podíváme na ta největší zklamání.



Pět největších překvapení z herního svátku E3 2018

Cyberpunk 2077

Herní svátek E3 je sice za námi, my však zdaleka nekončíme. Před dalšími prvními dojmy z hraní očekávaných her, které...

Ve Fortnite se omylem objevil hákový kříž, vývojáři okamžitě zareagovali

Fortnite

Pokud hráči nejpopulárnější hry současnosti Fortnite přesně za sebou provedou několik specifických kroků, vytvoří na...

Kam kráčí herní průmysl? Letošní E3 naznačila nové trendy

E3 2018

Každoroční herní šílenství s názvem E3 už oficiálně skončilo a před námi jsou teď naopak dva měsíce relativního klidu....

Další z rubriky

RECENZE: Pillars of Eternity 2: Deadfire je úžasné námořní dobrodružství

Pillars of Eternity 2

Tak trochu ve smyslu „nespravuj, co funguje“ je druhý díl Pillars of Eternity spíše důstojným pokračovatelem než...

RECENZE: Far Cry 5 ve Vietnamu jde cestou Ramba, tiché zabíjení netřeba

Far Cry 5: Hours of Darkness

Hours of Darkness je první placené rozšíření střílečky Far Cry 5. Jako jednohubka na dvě až tři hodiny svůj účel splní....

Dětská práce nebo jídlo z pilin. Frostpunk je plný těžkých rozhodnutí

Frostpunk

Z budovatelské strategie Frostpunk jde člověku mráz po zádech. Nejen proto, že se odehrává v teplotách hluboko pod...



Najdete na iDNES.cz