Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Suffering: Ties that Bind

  12:00aktualizováno  17. března 10:46
Velice kvalitní hororová hra The Suffering se zanedlouho dočká po všech stránkách vylepšeného pokračování. Nabídne skvělou atmosféru strachu, akční hratelnost a spoustu dalšího, o čemž si jistě rádi přečtete v našem preview.

The Suffering 2 V minulém roce jsme se dočkali pořádné akční nálože, jakou jsme tu neměli už hodně dlouho a popravdě není jisté, zda se mu letošek vyrovná. Vždyť kompilace pecek Far Cry, Half-Life 2, DOOM 3 nebo Painkiller představovala skvělou akční euforii. Krom tohoto kvarteta zcela evidentních hitů se však objevilo ještě několik nepříliš očekávaných, přesto však velice povedených a hlavně hratelných titulů. Mezi ně můžeme každopádně zařadit i The Suffering – atmosférický akční horor s dobrými nápady a poutavou, byť trochu klišovitou, zápletkou točící se kolem temného vězení, kde se rozhodně neděly věci, jaké bychom chtěli slýchat před spaním . Komerční úspěch jistě nebyl tak ohromující jako v případě zmíněných megaprojektů, na druhou stranu i náklady byly mnohonásobně nižší, tudíž se Suffering stal více než slušně výdělečným počinem, který by byla velká škoda nezopakovat. Vývoj pokračování byl oznámen poměrně záhy po vydání jedničky, čímž pádem se nedají očekávat kdovíjaké změny v konceptu, jako spíše sázka na již jednou ověřené a fungující hodnoty. My se takovému postupu, pokud je vykonáván rozumně a s citem, nebráníme a jelikož nás první díl velice potěšil, věnujeme The Suffering 2 jeho následovníkovi zaslouženou pozornost.

Příběh má být stejně jako minule koncipován dosti osobní formou a ne pouhým vzletným zachraňováním celého světa.

Pokračování, jemuž tvůrci z důvodu spíše datadiskového ražení nevěnovali ani číslovku v názvu, nás již nezavede do skrz naskrz prozkoumané věznice, jíž jste dozajista vyklidili od všeho šmejdu a první Suffering tak pokořili. Není to sice nutností, avšak tvůrci to mezi řádky vřele doporučují. Nejenže budete znát spoustu souvislostí a pochopíte na každém rohu objevující se narážky, ale získáte v dnešní době ještě jednu unikátní možnost. Jak jistě víte, Suffering měl tři rozdílná zakončení příběhu a Ties the Bind na ně hodlá brát zřetel a ne jen volně navazovat. Tudíž do dvojky půjde nahrát save, jenž vám předchůdce milerád vytvoří. Podle vašich předchozích skutků se tak bude chovat i pokračování. Vývojáři přiznávají, že nepůjde o tři odlišné příběhy, spíše jen menší odbočky a také výskyt určitých postav, ale i tak tato serepetička hodně potěší. Kdo se rozhodne hrát rovnou Ties that Bind bez předchozích zážitků, začne defaultním způsobem. I tak by si hru měl užít a pochopit příběh, ovšem, jak už bylo řečeno, znalci z něj budou mít mnohem The Suffering 2 více. Hlavní hrdina zůstává stejný – Torque se po nepříjemných zážitcích vrací zase domů, do jižního Baltimoru a ačkoliv se hodlá usadit a vychutnat si klidný život, zase to nevyjde a vy se tak v jeho kůži budete muset vydat na lov nepříjemných bestií.

Příběh má být stejně jako minule koncipován dosti osobní formou a ne pouhým vzletným zachraňováním celého světa. Paradoxně se tak díky komornějšímu dobrodružství v podobě pomsty za smrt vaší rodiny s hrdinou mnohem více sžijete a ještě rádi mu v temném tažení pomůžete. Hra na emoce, kdy se vám často podivným způsobem zjeví duchové vaší ženy Carmen (ta má dokonce sloužit coby průvodce) či dětí Malcolma a Cory, má něco do sebe a ve spojení s pořádnou porcí strachu si jí dozajista řádně vychutnáte. Opět si budete muset dát pozor na svá rozhodnutí, jelikož tato se odrazí v dalším průběhu hry a mohou se vám klidně vymstít nebo naopak vyplatit. Morální rozhodnutí budou hrát velkou roli a mnohdy před nás tvůrci postaví The Suffering 2 například volbu, zda zachránit tu kterou NPC postavu. Ta pak na oplátku může nabídnout své služby. Měli bychom mít také možnost ovlivnit formu monstra, v něž se Torque občas bude moci přeměnit. Dodržena bude i tradice několika zakončení, jejichž počet by měl tentokrát dokonce překonat sympatickou trojku z předchůdci. Morální rozhodování sice nedosáhne hloubky jako například v Knights of the Old Republic, ovšem na poměry akcí jde o jednoznačně ojedinělý prvek.

Ties that Bind se bude odehrávat v mnohem urbanizovanějším prostředí velkoměsta. Měli bychom se pohybovat po spletitých uličkách a čas od času se podívat i do interiérů. Fandy minulého dílu určitě potěší i přítomnost baltimorské věznice, v níž také strávíme nějaký ten čas. Podíváme se i na sídliště, do podzemních tunelů, nějakých továren a vůbec na všechna ta sympaticky opuštěná místa. Autoři se snaží o co možná největší variabilitu úrovní i jejich důmyslný design, jelikož jsou si vědomi faktu, že jedině poutavost a dobré navržení misí může hru posunout na úroveňThe Suffering 2 japonských velikánů tohoto žánru. Můžeme se prý těšit na intenzivní prožitek, který zadupe do země jakékoliv náznaky nudy. Že něco podobného v Surreal Software skutečně umí, jsme se mohli přesvědčit jak v prvním Sufferingu, tak neméně povedené hře Drakan.

Svůj návrat oslaví hned několik monster z jedničky, ovšem nepůjde o totální kopie, jelikož se dočkají jistých modifikací, jež korespondují se změnou dějiště. Tak například týpek s injekčními stříkačkami po celém těle nyní vypadá spíše jako obět předávkování. Ale dočkáme se i velké spousty zcela nových bizarních stvoření, vždyť tvůrci si právě v jejich oblasti dávají opravdu záležet a chtějí přinést neokoukaný materiál. Tak například potkáme zákonodárce, jemuž někdo ukradl většinu končetin, pavoukovitého zombíka s obří palebnou silou, psa s lidskou hlavou atd. Fantazii se meze rozhodně nekladly a různých monstrózních variací bude vážně velká spousta a takřka všechny dokáží vyvolat příjemné mrazení v zádech. To The Suffering 2 už platí o něco méně, mluvíme-li o vojenské jednotce zkoumající paranormální jevy, která se ve hře také objeví a shodou okolností nepůjde jen po hrozivých nestvůrách, ale z nejasných důvodů i po vás. Umělá inteligence vojáků má být oproti řadovým monstrům o několik tříd výše. Právě u nich můžeme čekat pokročilé formy kooperace a také využívání těch nejmodernějších zbraní. Mluví se dokonce o tom, že podle toho, jak ve hře budete jednat, se k vám příslušníci jednotky v několika posledních misích připojí nebo zůstanou neutrální a pokud s nimi nenajdete vůbec žádnou společnou řeč, budou vám pořád stát v cestě. Zápletka se tak pěkně rýsuje a vedle klasických a z jiných survival hororů známých pasáží, v nichž jde především o strach z neviděného, si zde s největší pravděpodobností i pěkně zastřílíme. Jak se však říká – všeho s mírou, tudíž budou obě složky hry pečlivě vyvážené.

Bojíme se rádi

Strach obecně není považován za pozitivní pocit, ovšem, když si ho vyvoláváme záměrně a víme, že se nám za našimi monitory nemůže nic stát, situace se obrací. Žánr survival hororů není vůbec nový – na konzolích, především pak těch od Sony, se objevuje již pěknou řádku let, a to se střídavou úspěšností. Některé tituly zapadnou ihned, jelikož ztěží protečou sítem průměru, ovšem ty nejlepší jsou zase vynášeny do nebes a dokonce portovány na PC. I našinci tak znají vynikající sérii Resident Evil, jejíchž kvalit si PCčkáři mohli užívat ve třech dílech, poté příliv nepochopitelně ustal a zase se ustálil na konzolích. Za zmínku dozajista stojí, že byly na motivy RE natočeny hned dva snímky. Celkem záhy však Resident Evil přišla nahradit série jiná, dnes možná ještě o fous kultovnější a sice Silent Hill. První díl se PC předělávky nikdy nedočkal, ovšem další tři jsme si již mohli vychutnat v plné parádě. Silent Hill je o trochu přemýšlivější a příběhově vybavenější záležitostí než Resident Evil, kde jde přeci jen hlavně o akci. Za zmínku stojí i poměrně nový survival horor Obscure, trochu netradičně nepocházející z Japonska jako oba zmíněné tituly, nýbrž z Francie, který nás zavádí do univerzitního prostředí, kde se začnou dít hodně podivné věci. Rozhodně jde o nadprůměr, sic ne kdovíjak výrazný, ale jako rozjezd je to slušné, uvidíme, kam tento žánr v evropských mezích posune Cold Fear a v amerických právě Suffering: Ties that Bind.

Co se týče arzenálu, i zde se mohutně přidá. Očekávat můžeme šest odlišných zbraňových tříd oproti třem viděným minule.The Suffering 2 Ale netěšte se, že s sebou budete moci tahat úplně všechny kvéry, dokonce by se dalo říct, že se většiny budete muset vzdát, protože současně unesete jen dvě zbraně, které budou navíc realisticky vyobrazené na hlavním charakteru. Dneska podobný postup frčí, navíc je realistický a vyžaduje aspoň nějaké to taktizování. Takže do akce si například vezmete zároveň nůž s brokovnicí, párek magnumů (ano, půjde střílet ze dvou zbraní najednou) doplněný o olověnou trubku a spoustu dalších kombinací. Záleží jen na vás. Tvrdší kousky jako raketomet, kulomet M-60 či granátomet vás čekají až později ve hře.

Očekávat můžeme šest odlišných zbraňových tříd oproti třem viděným minule.

Velkým mínusem jedničky bylo dost neošetřené ovládání, na jehož vylepšení se v Surrealu obzvlášť zaměřili. Torqua naučí skákat i krčit se. Ještě důležitější však je, že budou přestřelky nádherně plynulé a lehce ovladatelné, i když v nich budeme pobíhat a vyvádět různé speciální pohyby. I grafika dozná výrazného vylepšení. Protentokrát by měla se měla co možná nejvíce blížit realitě. AutořiThe Suffering 2 se totiž řídí heslem, že čím realističtější prostředí i charaktery budou, tím snadněji nás vystraší.

The Suffering: Ties that Bind vypadá na hodně slušný kousek, který by nás rozhodně neměl zklamat. Využívá totiž většiny prvků, jež se nám tak líbily v jeho předchůdci a ještě je mohutně vylepšuje. Opět půjde o maximálně atmosférický, strachem prošpikovaný, horor, v němž se však najde dostatek prostoru i pro pořádnou akci. Potěší i chystaná variabilita misí, zajímavý, na jedničku navazující příběh, který nás postaví před spoustu morálních rozhodnutí. Možná nepůjde o absolutní pecku, ale o velice povedenou a výrazně nadprůměrnou hru takřka určitě. I proto byste se na třetí kvartál tohoto roku měli těšit.

Index očekávání: 85%

Autor:



Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Další z rubriky

Napodruhé a lépe. Battlefront 2 potěší každého milovníka Hvězdných válek

Star Wars Battlefront 2

Vydali jsme se do mrazivého Švédska okouknout zblízka napjatě očekávanou hru z prostředí Hvězdných válek. A dlouhé...

Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Hobo: Tough Life

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na...

Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Call of Duty: WWII

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více...

Chystáte se na hory?
Chystáte se na hory?

Pořiďte zímní výbavu rychle a levně. V našem bazárku najdete vše, co potřebujete na zimní radovánky.

Najdete na iDNES.cz