Kdo z vás viděl zfilmovanou Věc s Kurtem Russelem v hlavní roli, tomu jistě netřeba dalších vysvětlování o tom, jak prvotřídní námět na počítačovou či konzolovou hru to je. Výzkumná stanice v nejzapadlejším koutě Antarktidy, kde skupina vědeckých pracovníků objeví pod ledem mimozemské plavidlo a následně se stane terčem útoků přeživšího mimozemského vzorku, totiž zní (a nejen zní) jako dost dobrý základ pro survival horor, kterým filmová verze Johna Carpentera rozhodně je (proto taky už dlouhou dobu číhám na to, až Věc poběží na ČT1, kde ji nebudou přerušovat reklamní vsuvky, abych si ji mohla natočit a pouštět, kdykoliv mi bude libo). Proto se není co divit, že se The Thing dočká i své herní podoby - konkrétně se do toho pustila společnost Computer Artworks, která se rozhodla (nebo byla svým vydavatelem - firmou Konami - donucena :-)) k tomu, že tento vděčný námět přemění na hru. Co se týče platformy, pro níž se Thing vyvíjí, pak to ještě není tak úplně průzračně jasné, nicméně to zatím vypadá na PCčko, PS2 a Xbox.
Na příběhu se sice nepodílí nikdo od filmu, ale přesto je jakási kontinuita zachována. Hra se bude odehrávat tři měsíce poté, co jsme ve filmu zanechali polární stanici v troskách a sympaticky vylidněnou, a na scénu nastupuje nový hlavní hrdina. Jeho jméno je Blake a spolu s partou tvrdých chlápků přichází na stanici s jediným cílem - má za úkol vyšetřit, co se tam stalo, že se odtud nikdo nevrátil živý. Tvrdí chlápci nejsou ničím jiným než elitním záchranným vojenským komandem, ale jak se přesvědčíme, i oni mají co dělat, když se dostanou do kontaktu s tím, co tak dokonale eliminovalo život na polární stanici…
Přestože se jako jedna z možných variant počítačového zpracování nabízel klasický survival horor ve stylu Resident Evila nebo Alone in the Dark, autoři nakonec zvolili něco docela jiného - týmovou akci, kde je největší důraz kladen na využívání specifických schopností jednotlivých členů týmu a na jejich vzájemné spolupráci. Docela zvláštním prvkem je například to, že pokud chcete zvýšit úspěšnost svých akcí, musíte dbát na to, aby vaši spoluhráči měli nízkou hladinu strachu a vysokou míru důvěry ve vaše schopnosti. Každý z nich proto vyžaduje jiné podmínky pro svou práci, které vyčtete z jejich charakeristik, a pokud od nich chcete vysoké výkony, musíte se o to zajímat. Dělit se budou na tři typy odborníků - technici, lékaři a vojáci. Technici dokáží otevírat zamčené dveře, odkrývat tajemství zaheslovaných počítačů a pozor - taky ukládat vaši pozici (a jééé, to vypadá na další prudce originální způsob sejvování). Lékaři mají na starosti zdravotní stav váš i všech vašich kolegů (což je dost důležitá okolnost, která hraje roli v tom, jak vystrašení či naopak odhodlaní vaši muži budou) a primárním úkolem vojáků je eliminace Věci ve všech jejích podobách. Zajímá-li vás, kolik postav budete moct ovládat, zatím to vypadá na něco mezi třemi a pěti.
Musíte taky dávat pozor na to, zda některý z vašich mužů nebyl v nestřeženém okamžiku infikován tajemným vesmírným návštěvníkem. Pokud jste viděli film, tak víte, že na dotyčném to není na první pohled vidět, ale je třeba provést jistý test, aby se to ozřejmilo - jak se to ovšem bude zjišťovat ve hře, to se ještě neví, každopádně to budete muset zjistit hodně brzo, dřív než vám jedna prašivá ovce stihne nakazit celé stádo :-).
To, oč jde v tomto typu her především, je nepochybně atmosféra, a to, co na ni má největší vliv, jsou nepřátele, kteří jsou vám předhazováni. V The Thing to pochopitelně budou všelijaké mutace Věci samotné, které se dají roztřídit od tří hlavních typů - scuttlers, walkers a ruptures. Místo pokusu o překlad vám je radši popíšu - scuttlers jsou ti, které jste mohli vidět ve filmu a kteří vypadají jako nohatí a hlavatí pavouci, kteří se velmi mrštně pohybují větracími šachtami, aby z nich na jejich koncích stejně mrštně vyskočili a přisáli se na vás kdekoliv, odkud je nestihnete dost rychle odtrhnout. Walkers jsou jakési hybridní sloučeniny lidí a Věci, přičemž oba zúčastnění se na vzhledu postavy podílejí zhruba rovným dílem - výsledek si raději ani nepřejte vidět. Poslední verzí jsou ruptures, kteří vypadají asi nejúchvatněji - představte si je jako slepenec všeho, co se věci podařilo pohltit, takže z krvavé hromady tkáně vykukuje například psí hlava nebo lidská ruka… prostě paráda :-).
O grafice a celkovém zpracování se toho z těch několika screenshotů nedá moc říct - snad jen to, že se to bude odehrávat v third-persoj perspektivě a že vydání se neplánuje na dřív než na jaro roku 2002. Mám-li si na konci dovolit nějaký ten vlastní názor, netajím se tím, že by mi autoři udělali mnohem větší radost, kdyby hru koncipovali místo týmové akce buďto jako adventurně orientovanou akci nebo vysloveně jako 3D akci, ale s ovládáním pouze jedné postavy, nicméně námět v podobě Carpenterovy Věci je tak dobrý, že věřím, že počítačová The Thing bude naprosto povedená záležitost.