The Thing - věci se mění

  • 13
Jelikož se pomalu ale jistě blíží datum vydání tohoto zajímavého hororového projektu, přinášíme vám tímto další info, co nás vlastně v tomto případku čeká a nemine. Především je nutno vypíchnout skvělou atmosféru, grafické zpracování a pro tento žánr netradiční týmový duch akce - více však již v naší PS2 novince.
The Thing

V konzolovém dobrodružství The Thing se znovu navracíme na místo činu, na kterém skončilo dobře známé filmové sci-fi s Kurtem Russellem, jehož otevřený konec přímo sliboval možné pokračování. Bohužel; tento rest se však nyní snaží napravit firma Computer Artworks, z jejíž dílny bychom se koncem září na platformách PS2 a Xbox měli dočkat znovuoživení Věci.

V hlavní roli se tentokráte představí kapitán Blake, který velí speciálnímu týmu, vyslanému na vojenskou základnu na Antarktidě, se kterou bylo přerušeno spojení. V okamžiku, kdy Blake a jeho skupina dorazí na místo, najde jen mrtvé výzkumníky a spoustu nezodpovězených otázek, které se brzy začnou topit v krvi. The Thing sice začíná jako klasický survival horor, ale od tohoto tradičního žánru, kam lze zařadit série Silent Hill, Resident Evil či v neposlední řadě Alone in the Dark, se bude lišit v základní herní koncepci - tady na to nebudete nikdy tak úplně sami. Ve hře totiž máte aktivně kooperovat se třemi NPC charaktery, konkrétně to je inženýr, klasický voják a medik. Celou speciální skupinu do počtu čtyř uzavírá vaše maličkost, coby hlavní hrdina zdejšího story Blake.

  • Inženýři dokáží opravovat poškozené stroje a technologie, disponují schopností hackovat počítače a také klíčovou možností ukládání hry.
  • Vojáci přispějí velkou palebnou silou, přičemž není zbraň, jíž by nedokázali stoprocentně využít; jejich trénink z nich činí stroje na zabíjení - rychlé a efektivní.
  • Posledním ve sbírce jsou medici, jenž dokáží ozdravit Blakea, stejně jako ostatní zraněná NPC-čka.
    Poslední věc bude dosti důležitá, neboť smrtí NPC postavy z týmu hra končí, protože kupř. absence inženýra vám ve svém důsledku znemožňuje otevřít zamčené dveře.

    The Thing

    Blake dokáže své kolegy v akci instruovat a navést ohledně prohledání určených oblastí, atakování nepřátel nebo vydá pokyn, aby konkrétní voják jen zůstal na místě na stráži. Vedle navigačního menu, skrze které probíhá interakce s NPC, bude také hodně důležitý již několikrát zmiňovaný Fear/Trust ukazatel! Každý člověk totiž má v tomto směru jistý, dle situace měnící se status, jenž posléze podmiňuje skutečnost, kterak přijme vaše rozkazy a jak bude reagovat. Přičemž stisknutím tlačítka s trojúhelníkem na ovladači Dual Shock (v případě PS2) uvidíte všechny postavy na scéně a jejich momentální stupeň strachu. Obličejová animace a způsob chování vybraného charakteru pak jasně naznačují, jak psychicky dobře na tom právě je.
    Pročež vás tu má čekat na čtyři desítky NPC postav, každá s vlastní osobností, což zní nesmírně zajímavě a propracovaně. AI je na vysokém stupni a umožňuje tak hrát hru s emocemi až do krajnosti.

    Jelikož Věc dokáže infikovat člověka bez jakékoliv viditelné známky nákazy, může v týmu propuknout za chvíli paranoia. Nedůvěra je ošklivá věc a je vcelku pochopitelné, že je-li kupř. Blake dlouhou dobu oddělen od svého oddílu, stává se v očích ostatních podezřelým a vojáci se mohou lehce postavit na odpor. Strach zase má své slovo v jistých stresových momentech, přičemž některé postavy mu podléhají snadněji než jiné. V okamžiku silných obav o svůj vlastní život se daná postava v boji neukazuje jako příliš platná posila. Tyto charaktery navíc nepotěšíte ani nečekanou změnou svého chování nebo nějakou nevypočitatelnou akcí. Pokud však někdo odmítne splnit zadaný rozkaz, ještě se nabízí vděčná alternativa použití hrubé síly, v tomto případě vytažení zbraně a jejího namíření na neposlušné NPC-čko. Podle tvůrců The Thing právě parametr strachu a víry ve vaší osobu činí tento titul nesmírně přitažlivým i pro opakované hraní, neboť v The Thing je spousta možných cest po splnění žádaného úkolu a tudíž se nabízí generace spousty nových, předtím neviděných situací.
    Pro ozřejmení, kolik času vám u vystrašené postavy zbývá k tomu, než provede něco opravdu fatálního, poslouží ikona nad hlavou takovéhoto nešťastníka. Pro zbavení obav postavy lze udělat např. to, že ji vyzvete k následování a zkrátka z lokace nevzbuzující sympatie rychle vypadnete.

    V nelítostném světě sněhu a oslepujícího větru vás čeká setkání s podivnými tvory, kteří si přivlastňují vzhled lidí, jež zabili. Tato monstra je obtížné zlikvidovat a téměř nemožné se jim vyhnout. Celé dobrodružství je rozděleno do několika levelů, v nichž se nadějete velkého počtu úkolů pro splnění a spousty šokujících momentů (to, že něco vybouchne nebo se zřítí část stropu nepovažujte za prvek, při kterém byste se měli leknout - zkrátka připravte se v průběhu hry na něco mnohem horšího). Zdejší puzzliny se sestávají z obvyklého nalézání potřebných klíčů a aktivování spínačů, ale dojde též na ovládání kamerového systému a sladění vhodných příkazů vašim podřízeným v akci. Ovládání vypadá jako vcelku dobře zvládnuté. Pohybujete se ve třetí perspektivě s možností přepnutí pohledu do vlastních očí a tím i přesného zamíření či eventuálního vyklánění zpoza rohu. Je tu i opatrné strafování, běh nebo možnost přikrčení se, to vše za akceptovatelných kamerových pohledů na dění.

    The Thing

    Grafická stránka vypadá skvěle (ostatně hra je údajně hotova již z 90%), postavy jsou velice detailně prokresleny a světelné efekty pak dotvářejí vynikajícím způsobem zdejší tíživou atmosféru narůstajících obav. S temnotou si musíte poradit po svém, jistou alternativou je opatrná práce s plamenometem… K tomu si připočtěte plynulé a poměrně realistické pohybové animace všech zúčastněných (u alieních forem života jde o motion-capturing:o), skvěle ztvárněné podnební podmínky a takové ty obvyklé drobnosti, jako je zanechávání otisků stop na sněhu při práci v exteriérech. Ruku v ruce s tím jde i zvukové zpracování (podpora Dolby 5.1.), kde vedle namluvení dialogů nelze opomenout báječnou zvukovou kulisu, ať se již jedná o vtíravé hučení větru, autentický štěkot automatů v boji či skřeky alienů. Pro vypořádání se s touto parazitickou formou života budete moci využít bohatého zbraňového potenciálu, kam patří pistole, automat, brokovnice, sniperka, taser, granáty a granátomet, či plamenomet. Hra umožňuje automatické locknutí nepřítele, ať se již jedná o nakaženého vojáka nebo nepřátelskou kreaturu. A zbraní bude pochopitelně disponovat každý ve vašem oddílu, byť voják je při jejím použití nejvíce efektivní!

    Čekají vás cca dvě až tři desítky hodin herního děsu, který má být pro všechny herní platformy stejně kvalitně graficky zpracovaný. Pakliže chcete vidět více, nezbývá mi nic jiného, než vás odkázat na naše bohaté galerie screenshotů, z nichž tu první najdete tady a druhou pak zde. Poslední alternativou je působivý trailer, přístupný však jen předplatitelům…

    The Thing The Thing


  • Témata: vypořádání, Xbox