Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Urbz: Sims in the City

  12:00aktualizováno  11. února 2:12
Nový přírůstek do rodiny her s virtuálními lidičkami je tady. Spolu s ním tu máme velký počet nových lokací, postav a předmětů. Je tu ale i stejné technické zpracování, které jsme mohli vidět v díle minulém. Má tedy vůbec cenu hrát nové Simy?

The Urbz: Sims in the City Není tomu zase tak dlouho, co si Gameboyáři mohli pořídit první díl legendy The Sims do svých malých konzolí s názvem The Sims: Bustin' Out. Hra měla změněný koncept oproti verzi pro PC a celkově se dala považovat za nový díl celé série, nikoli však špatný. Spíše naopak, nový styl hraní se krásně hodil právě pro GBA, potažmo přenosné konzole obecně, a proto si získal velkou řadu fanoušků. Nyní tady máme druhý díl s názvem The Urbz: Sims In The City, který nepřichází zase tak dlouho po dílu prvním. Hned zpočátku musím konstatovat, že právě tyto dva díly jedné série připomínají na první pohled jeden druhého až moc nápadně. Vyvstává tedy otázka, co můžeme od pokračování čekat, kvalitní hru nebo jen šmejd ždímající peníze od nás, hráčů? Pokusme se najít odpověď.

Na cestě za poznáním potkáváte nové postavy s různými charakterovými vlastnostmi, řadou originálních dialogů i osobního stylu.

Hned zpočátku začneme trošku nezvykle, tedy celkovým zpracováním a prvotním názorem na hru samotnou. Jakmile poprvé vklouznete do světa virtuálních lidiček, první, čeho si zajisté všimnete, bude grafické zpracování hry. Zklamu ty, kteří doufali ve The Urbz: Sims in the City změnu. Hra jede na úplně stejném enginu jako starší díl série, animace jsou tedy krásně plynulé, ovšem okoukané. Těžko říct, jestli je to špatně, ovšem vývojáři mohli aspoň zapracovat na jistých změnách. Koukat totiž opět na totožnou grafiku je přeci jenom poněkud nudné. Samotný systém hraní pak také nedoznal prakticky žádných změn, vše se ovládá stejným způsobem, platí stejná pravidla a pocit ze hry je také podobný jako z Bustin‘ Out. Překousněme tedy tento fakt a pohlédněme na hru z jiného úhlu, z úhlu inovací a hratelnosti.

Naštěstí nezůstalo vše při starém, na což narazíte prakticky okamžitě při prvním spuštění hry. Tvorba sima zůstává velmi podobná minulému dílu, změnu však zaregistrujete ve chvíli, kdy se vás hra začne vyptávat na nejrůznější otázky typu „Co bys udělal, kdybys dostal v pátek volno?“ a odpovědi jako třeba „Co asi, spal.“ nebo „Hrál hry a jedl pizzu.“ Po zodpovězení otázek vám vznikne profil, který závisí právě na odpovědích na dané The Urbz: Sims in the City otázky. Vcelku zajímavá novinka. A během chvíle se ocitáte v samotné hře.

Jak už jsem uvedl, grafika vás rozhodně nepřekvapí, ten, kdo měl tu čest a zkušenost s minulým dílem, bude asi zklamán, co si budeme povídat, jíst dvakrát to samé jídlo pokaždé ale s jiným názvem je poněkud nedobré. Pominete tento fakt a začnete hrát. A opět žádná změna, systém hraní je stejný. Čím vás tedy může nový díl vlastně nalákat?

Samozřejmostí zůstává i tvorba vlastního hnízdečka.

Možná i vy si budete klást stejnou otázku. Naneštěstí odpovědi tady jsou. V prvé řadě se změnil koncept samotného příběhu, začínáte jako největší póvl, kterému navíc hrozí vyhazov z práce, protože hotel, kde pracujete, převzal nový šéf. Snažíte se dělat vše pro to, abyste se nějakým způsobem udrželi při životě. Zpočátku to bude znamenat nutnost zaučování do tajů hraní. Pokud ale znáte styl hraní z předchozího dílu, budou vás prvotní úkoly spíše nudit. Zachraňuje to naštěstí zcela nové prostředí, kterým je The Urbz: Sims in the City město plné nejroztodivnějších lokací k prozkoumání a probádání. I když engine zůstal stejný, nové lokace, postavy a sem tam i nové předměty to zachraňují. Tady narazíte na další kosmetickou změnu, kterými jsou rozhovory. Volby vět, které povíte, jsou tentokrát symbolizovány ikonami, ne jen samotným textem, to ale je opravdu jenom malý zásah do celkového vzhledu hry. Další šmouhou na obličeji může být i stavové menu, ve kterém jsou zobrazeny vaše „potřeby“. Můj osobní dojem z něj je spíše negativní, přijde mi více nepřehledné a přeplácané. Navíc mám takový špatný pocit z toho, že potřeby tentokrát „ubývají“ rychleji. Nevím, jestli je to jen pocit nebo holý fakt, zkrátka mi přišlo, že každou chvíli, když se snažíte plnit nějaké úkoly, vaše postava nadává, že jí chybí tohle nebo támhleto.

S dalším průběhem hry se před vámi rozvíjí příběh, který není nijak nudný, ale právě naopak, a díky němu překousnete onu značnou podobu s dílem předchozím. Na cestě za poznáním potkáváte nové postavy s různými charakterovými vlastnostmi, řadou The Urbz: Sims in the City originálních dialogů i osobního stylu. K tomu připočtěte především ony nové lokace a nakonec to nemusí znít tak špatně, jak se na první pohled může zdát.

Samozřejmostí zůstává i tvorba vlastního hnízdečka. Můžete nakupovat nejrůznější vybavení z rozsáhlé škály předmětů a následně je libovolně umísťovat po bytě. Pokud by vám ani to nestačilo, objevují se zde opět minihry, které můžete znát z dílu minulého. Je jich opět osm, každá jiného charakteru a jiné grafické podoby. Přirovnal bych je k flash hrám – jednoduché, snadno ovladatelné a zábavné. Pro příklad uvedu třeba střelbu na basketbalový koš, kdy jen zmáčknete tlačítko ve chvíli, kdy se míč objeví na středu osy, po které jezdí. Je to jednoduché, ovšem hratelnost tomu nechybí. Samozřejmě všeho moc škodí, proto nečekejte, že vás hraní miniher bude stále dokola bavit.

The Sims na handheldech

Po prvotním úspěchu na PC bylo pouze otázkou času, kdy se The Sims objeví i na konzolích. Ten okamžik již dávno nastal a simulace života malých panáčků dnes lze sehnat i ve verzích pro malé přenosné videoherní systémy. Vedle verze pro GameBoy Advance existují si můžeme se „zmenšenými“ simáky pohrát i prostřednicvím N-Gage a ukazuje se, že jde o typ hry pro mobilní hraní vhodný jako málokterý jiný. Přestože ve hře plyne čas, s výjimkou časově omezených miniher vás nijak netlačí, není ani potřeba vaši postavičku ovládat s naprostou přesností, takže se jedná o titul skutečně velmi vhodný zejména na cesty, kdy vám vůbec nemusí vadit otřesy vlaku na výhybkách, prudké zatáčení či brzdění autobusu ani silné vzdušné turbulence při cestě letadlem. Prostě pohodička.

The Urbz: Sims in the City Znovu se vrátím k technickému zpracování. Grafika je tedy sice značně podobná té z The Sims: Bustin‘ Out, ale animace jsou příjemně plynulé a pohledné. Zvuková kulisa hry je na vysoké úrovni. Přibyly nové songy, které se dají poslouchat prakticky v jednom kuse a samotné zvuky také nejsou laciné. Ovšem ty do značné míry připomínají zvuky z Bustin‘ Out.

Jak tedy rozsoudit nový přírůstek do rodiny her The Sims? Pokud bych měl být hodně tvrdým soudcem, asi bych hru hodnotil někde kolem šedesáti až sedmdesáti procent, je přeci jenom znát ona podoba s dílem minulým nejen v grafické podobě, ale vůbec v celkovém pojetí hraní. Tímto pohledem bych hru nazval spíše datadiskem. Pokud by moje soudcovské oko hledělo neutrálním pohledem, hodnotil bych hru asi tak pětasedmdesáti až osmdesáti body. Přeci jenom je znát propracovaný příběh, úplně nové rozsáhlé lokace, tuny dialogů a celková propracovanost. Velmi kladně, tedy řekněme pětaosmdesáti body, bych hru The Urbz: Sims in the City mohl hodnotit pouze tehdy, kdybych nikdy předtím nehrál The Sims: Bustin‘ Out, potom by pro mě totiž hra byla velmi zábavnou, inovační a hratelnou. Jak tedy nakonec zhodnotit The Urbz: Sims in the City? Asi je vám jasné, že okem negativně laděného názoru ne, to by si hra nezasloužila. Zcela pozitivní být rovněž nemůžu, ona podoba s dílem minulým není zrovna férová k hráčům, kteří už vlastní The Sims: Bustin‘ Out. Proto bych zůstal někde na středu a hru bych vhodil do škatulky her velmi zábavných, hratelných a fanouškovsky vděčných, tam totiž noví Simové rozhodně patří. Příště bych už ale stejné technické zpracování a koncept hraní asi nepřekousl tak snadno.

The Urbz: Sims in the City
Výrobce/Distributor Griptonite / EA
Platforma GameBoy Advance
Ukládání pozic: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: The Urbz bych doporučil hlavně lidem, kteří nikdy nepřišli do kontaktu s dílem minulým. Pokud se vám v šuplíku válí The Sims: Bustin‘ Out, noví Simové pro vás nebudou ničím revolučním. Hratelnost a zábava ale pořád zůstávají.
Hodnocení: 75% (info)

Autor:



Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Dosáhl maximální úrovně ve střílečce Call of Duty jen pomocí nožů

Call of Duty

Lidé se u počítačových her baví různými způsoby. Hráče s přezdívkou TheseKnivesOnly baví hrát střílečky bez toho, aby...

Další z rubriky

Zabíjet nácky ve Wolfesteinovi je zábava i bez hrdiny Blazkowitze

Wolfenstein II: The Adventures of Gunslinger Joe

Přídavek pro letošního Wolfensteina určitě neoslní originalitou, ale o to tu přeci nejde. Další tři levely plné...

Druhý přídavek k Wolfensteinovi dokazuje, že střílení nácků se neomrzí

Wolfenstein 2: The Diaries of Agent Silent Death

V novém DLC k Wolfensteinovi sice tentokrát hrajeme za tajnou agentku, náplň je však pořád stejná: mordovat nácky po...

Hearthstone: Kobolds and Catacombs překvapil režimem pro jednoho hráče

Hearthstone Kobolds & Catacombs

Nejnovější expanze Kobolds and Catacombs karetní hry Hearthstone zaujala novým režimem pro jednoho hráče, jinak ovšem...

Najdete na iDNES.cz