Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Watchmaker - 1. část návodu

  12:00aktualizováno  1. prosince 2:48
V předstihu vám přinášíme návod na jednu z nejobtížnějších adventur poslední doby - The Watchmaker. Spolu s detektivem Darrelem a právničkou Victorií se vydejte do středověkého hradu v podhůří rakouských Alp, kde vás čeká spletité pátrání po nebezpečném výtvoru šíleného hodináře z 18. století.

The Watchmaker

Jak dopomoci Darrelovi a Victorii vyřešit záhadu na středověkém rakouském hradě.

The Watchmaker je jakožto 3D adventura velmi obtížnou hrou, jelikož pouze samotný průzkum herního prostředí vyžaduje velmi pečlivou a zdlouhavou práci. Proto se neopomínejte často přepínat do pohledu z vlastních očí, protože některé velmi důležité předměty jsou ze standardních kamerových úhlů jen velmi obtížně rozpoznatelné a tudíž je můžete velmi snadno přehlédnout.

Ještě předtím, než využijete informací z tohoto návodu, si celý hrad včetně zahrady projděte a důkladně prozkoumejte, abyste se v herním prostředí dobře zorientovali. Součástí tohoto návodu jsou též informace o časových intervalech, které po vykonání některých úkolů uplynou. Za těmito intervaly je pak uveden celkový aktuální čas hraní, tímto se ale při vyhledávání míst s vaším zákysem striktně neřiďte! The Watchmaker je totiž velmi nelineární hrou a mnohé úkoly lze plnit v různém pořadí, takže každému z vás může čas plynout „trochu jinak“, než je uvedeno zde v návodu. Považujte tedy tyto údaje pouze za orientační.

  • Z chodby sjeďte výtahem do přízemí, vyjděte hlavním vchodem na zahradu a tudy až ke skleníku – budete svědky jeho exploze (+ 20 min, čas 9:20). Všimněte si, že skleníkem proletěla nějaká střela, která skončila na stěně mauzolea a odkryla na něm starou rytinu šachovnice. Tou se ale budeme zabývat až později.

    Kdo z obyvatel hradu vám co důležitého prozradí.

  • Údržbář Henry (je ve svém domku): Na téma „exploze skleníku“ poví o vyschlé podzemní cisterně pod studnou. O služebné Carle vám řekne, že je tichá a pracovitá.
  • Kuchař Stephen (je v kuchyni): Sám na sebe prozradí svoji námořnickou minulost (nové téma v diskusi). O Henrym vás informuje o jeho životě na hradě (nové téma v diskusi).
  • Pan Anderson (je ve své kanceláři): Na nové téma „Henryho život na hradě“ vás informuje, že část jeho úkolů převzal zahradník (nové téma v diskusi). Na nové téma „Raulovy extra povinnosti“ vám řekne, že se stará mimo jiné i o bazén. O majordomu Gretě se zmíní o jejím profesionálním přístupu (nové téma v diskusi).
  • Zahradník Raul (venku sbírá střepy): O Gretě vám poví, že je příliš přísná.
  • Majordom Greta (za dřevěnými dveřmi u bazénu): Dozvíte se o nepřístupnosti Starého křídla hradu. Na kuchaře vám prozradí, že hodně pije.

    Jak se zbavit zahradníka a dostat se tak do cisterny pod studní.

  • Pokuste se otevřít vyschlou studnu naproti skleníku – ve vstupu do ní vám ale zabrání zahradník Raul.
  • Venku před studnou prozkoumejte odpadkový koš. Raul tam vyhodil plastikovou láhev, kterou seberte.
  • V jídelně otevřete kredenc a seberte z něj jeden nůž.
  • Výtahem pro služebnictvo sjeďte do suterénu. Dveře napravo od výtahu vedou do kotelny (je v ní The Watchmaker čistička bazénu), ale jsou zamčené.
  • V suterénu vejděte do vinného sklípku, kde seberte jednu láhev vína.
  • V suterénu vejděte do prádelny, kde ze zásobníku mezi dvěmi pračkami naberte do plastikové lahve tekuté mýdlo (+10 min, čas 9:30).
  • V kuchyni se pokuste sebrat klíče visící na věšáku na stěně – kuchař vám to ale nepovolí.
  • Promluvte si s kuchařem o něm samotném a o jeho bývalém námořnickém životě.
  • Nabídněte kuchaři láhev vína (v místnosti musí být Darrel i Victoria!) – zatímco jeden odvede kuchařovu pozornost, druhý sebere klíčky (+15 min, čas 9:45).
  • V suterénu odemkněte klíčky dveře do kotelny a vejděte.
  • V kotelně stiskněte hlavní vypínač na panelu v rohu, čímž vypnete čističku bazénu.
  • Otevřete filtry čističky pomocí nože, nalijte do nich mýdlo z plastikové lahve a poté filtry opět zavřete.
  • Znova zapněte vypínačem čističku vody – bazén ze zaplní mydlinami a Jude přikáže Raulovi, aby to šel okamžitě opravit (+15 min, čas 10:00).
  • Nyní již na zahradě můžete otevřít poklop na studni a vlézt dovnitř (+15 min, čas 10:15).

  • V podzemní cisterně prolezte dírou ve stěně do místnosti s ocelovými dveřmi a podivným přístrojem. Zatáhněte za páku na tomto přístroji – ručičky na cifernících se vyrovnají. Stiskněte tlačítko na přístroji – dojte k menší explozi, jejíž výsledkem je proražená zeď vedoucí do sklepení Raulova domu (+10 min, čas 10:25).
  • Ve sklepení otevřete kredenc a vytáhněte z něj černý kufřík patřící jistému Coronovi. Ten je ale zabezpečen číselným zámkem, k němuž prozatím neznáte kód.

    Jak zjistit kód ke Coronově kufříku ve sklepení Raulova domu?

  • Jako Victoria si promluvte s Jude, sedící v křesle u bazénu. Zeptejte se jí na uklízečku Carlu (nové téma v diskusi).
  • Po schůdcích slezte do vypuštěného bazénu, z jehož dna seberete zlatý náramek s vyrytým nápisem „Carla“ (+15 min, čas 10:40).
  • Ve čtvrtém patře hradu si promluvte s uklízečkou Carlou (opět jako Victoria) – ta však odmítá diskutovat, takže jí předejte její zlatý náramek (+10 min, čas 10:50).
  • Znova si promluvte s Carlou hlavně o jejím soukromém životě (nové téma v diskusi – gala večer) a pak ještě o gala večeru – předá vám bankovku z kasina pana Corony (+10 min, čas 11:00).
  • V inventáři si bankovku prohlédněte – je na ní znázorněna sázková tabule, na níž je vsazeno na čísla 4, 17 a 30. Tato čísla představují kód ke Coronově kufříku.
  • Vraťte se přes studnu a podzemní cisternu do sklepa Raulova domu, prozkoumejte kufřík a nastavte na něm kombinaci 4-1-7-3-0 (+15 min, čas 11:15).
  • Z nitra kufříku seberte kazetu.
  • Po vylezení ze studny na zahradu vás spatří Raul a uteče do skleníku. Od této chvíle jako by se po něm země slehla (+10 min, čas 11:25).

    The Watchmaker Jak zjistím co je na kazetě nahráno?

  • V potemnělé zasedačce (2. patro hradu, vedle kanceláře Andersona) otevřete spodní dvířka u přístěnní knihovny. Naleznete v ní walkman, který seberte. Zjistíte, že v něm chybí baterie.
  • Výtahem pro služebnictvo vyjeďte do 2. patra, odkud vejděte do tělocvičny. Zde blíže prozkoumejte rotoped, otevřete panel na jeho malém displeji a seberte baterii.
  • V inventáři vložte baterii do walkmanu (+5 min, čas 11:30) a posléze i kazetu.
  • Použijte walkman – vyslechnete záznam na kazetě (+10 min, čas 11:40). Povšimněte si podivného pípání na konci záznamu – tento zvuk je zapotřebí analyzovat.
  • Použijte na walkman s kazetou telefon – spustí se analyzátor. Klikněte na ikonku „Process“, načež zjistíte kód 231074 (+5 min, čas 11:45).

    Jak se dostat do tajné laboratoře Multinationalu?

  • Na chodbě v 2. patře hradu (vedle Andersonovy kanceláře) prozkoumejte dveře s číselným kódem – ty vedou do tajné laboratoře. Kód zná pravděpodobně pouze Anderson a dle všeho ho musí mít ve své kanceláři někde zaznamenaný. Prvořadým cílem tedy je odlákat Andersona z jeho kanceláře.
  • Ve sklepení Raulova domu (cesta přes studnu) seberte z kredence štípačky.
  • Na zahradě poblíž skleníku prozkoumejte zamčenou voliéru s bílým holubem.
  • Přestřihněte visací zámek na voliéře štípačkami (+10 min, čas 11:55).
  • Otevřete dveře od voliéry – holub odletí a Anderson vyběhne ven na zahradu, aby ho chytil (+15 min, čas 12:10).
  • V opuštěné Andersonově kanceláři seberte ze stolu fotografii jeho ženy Jude a v inventáři ji otočte - naleznete zde poznámku „Září 7. 95“, z čehož vyplývá číselný kód 9795.
  • Na panelu u dveří do tajné laboratoře vyťukejte kód 9795, čímž laboratoř zpřístupníte (+15 min, čas 12:25).

    Jak získat přístup do Starého křídla hradu?

  • V místnosti s bazénem zaklepejte na dřevěné dveře – otevře Greta. Dozvíte se, že tyto dveře vedou do Starého křídla hradu a že povolení pro vstup vám může dát pouze Anderson.
  • Promluvte si s Andersonem o Starém křídle, ale ten o vstupním povolení nechce ani slyšet.
  • V tajné laboratoři otevřete malý chladící box hned vedle dveří, prozkoumejte jeho obsah (naleznete lidské orgány) a seberte z něj pytlík s krví (+5 min, čas 12:30).
  • Jako Victoria si promluvte s Andersonem na téma „Ukradené orgány“, nicméně Anderson vše zapře. Ukažte mu tedy fotku jeho ženy s kódem na zadní straně, čímž ho usvědčíte a „vytlučete“ z něj klíč od Starého křídla hradu (+15 min, čas 12:45).

    Jak vyřešit šachovnicový puzzle v mauzoleu.

  • Na chodbě v prvním patře Starého křídla vejděte do pracovny knížete (místnost s klavírem).
  • Otevřete dřevěnou skříňku na zdi – naleznete v ní obraz mladé Anny a fonografický cylindr (+10 min, čas 12:55).
  • The Watchmaker Seberte cylindr a použijte jej na fonograf na pracovním stolku. Použijte fonograf – uslyšíte přes sto let starou zprávu od knížete o záhadném hodináři.
  • Pozorně si prohlédněte obraz holčičky Anny. Všimněte si hlavně jejího náhrdelníku a tří šachových figurek, které drží v ruce. Jsou to (zleva doprava): černý střelec, bílý kůň a černá věž.
  • Venku v zahradě prozkoumejte fresku šachovnice na odloupnuté stěně mauzolea. Na šachovnici najděte pozice figurek z Annina obrazu a zaznamenejte si jejich pozice (černý střelec – C3, bílý kůň – D7, černá věž – E1).
  • Uvnitř mauzolea prozkoumejte šachovnici na podstavci a stiskněte políčka, jimž odpovídá rozmístění figurek z Annina obrazu na fresce (pořadí: C3, D7, E1). V podstavci se otevře tajná přihrádka (+20 min, čas 13:15), z níž seberte panenku, kvádrový krystal a svitek se dvěma ciferníky hodin.

    Tajná místnost ve starém křídle hradu (jak se do ní dostat, co v ní dělat).

  • V přízemí Starého křídla hradu naleznete ve výklenku na chodbě hodiny se dvěma ciferníky. S jejich ručičkami lze pohybovat, takže dle pergamenu z mauzolea nastavte na levém ciferníku čas 8:55 a na pravém 7:10. Po správném nastavení ručiček se otevřou dveře do tajné místnosti, kam se ihned přesunete (+15 min, čas 13:30).
  • V tajné místnosti seberte z oltáře pergamen a v inventáři si ho přečtěte (použijte ho).
  • Přečtěte si deník ležící na oltáři (pouze jako Victoria – Darrel neumí latinsky) (+20 min, čas 13:50) – zjistíte, že je to diář Hodináře a jeho obsah vám objasní pohled na kořeny celé záhady.
  • Prohledejte batoh vedle oltáře – naleznete v něm Krennův zápisník. Následuje série několika nehratelných sekvencí (+20 min, čas 14:10).
  • Ještě jednou prohledejte batoh – naleznete fotografické pláty, formu a dvě zkumavky s neznámými tekutinami.

    Jak se dostat do zamčené dodávky v garáži (co dělat s nalezenými zkumavkami).

  • V tajné laboratoři Multinationalu otevřete šuplík u stolu a seberte z něj injekční stříkačku.
  • Stále v laboratoři použijte stříkačku na nádobu s kyselinu dusičnou (+5 min, čas 14:15).
  • V umývárně v přízemí otevřete spodní dvířka u dřevěného kredence, kde naleznete nádobu s kyselinou sírovou. Použijte na ni injekční stříkačku s kyselinou dusičnou, čímž získáte kyselinovou směs (+10 min, čas 14:25).
  • Jděte do garáže (vstupní dveře odemknete svazkem klíčů z kuchyně).
  • Prozkoumejte malý zámek na zadních dveřích černé dodávky a použijte na něj injekční stříkačku s kyselinovou směsí – tím zámek rozleptáte (+10 min, čas 14:35).
  • Otevřete dveře dodávky a odsuňte pytel v ní – objevíte laptop s vývodem na modem.
  • Připojte ke kabelu svůj telefon, čímž počítač připojíte k internetu (+20 min, čas 14:55).
  • The Watchmaker Program po vás bude chtít přístupový kód. Zadejte kód analyzovaný z kazety, tedy 231074.
  • V databázi CIA si nejdříve přečtěte dvě e-mailové zprávy – z nich zjistíte názvy tří případů: „MERCURY 1969“, „CONFIDENCE 1942“ a „ARL 1998“ + jméno „Gregor Moore“. Všechna tato hesla zadejte v položce Search, obzvláště důležitý je však jen případ „ARL 1998“. Jeho obsahem je informace, že nalezené zkumavky s modrou a červenou tekutinou představují speciální tekutý kov. Ke ztuhnutí je zapotřebí ochladit červenou tekutinu na –25 st. Celsia, ohřát modrou tekutinu na +70 st. Celsia.
  • Pozn.: v databázi CIA je ještě možno vyhledat projekt „TRECISION 2000“, jenž vám odhalí fotografii tvůrců této hry, a dále pak jména + Antonio Corona, Peter Dukes a Victor Valencia
  • V kuchyni otevřete mikrovlnnou troubu, vložte do ní modrou zkumavku a dvířka trouby zavřete. Prozkoumejte ovládací panel, zapněte mikrovlnku a nastavte teplotu +70 st. Chvilku vyčkejte, pak mikrovlnku otevřete a seberte zkumavku „A“ (+10 min, čas 15:05).
  • Z kuchyně vejděte do mrazírny, zde otevřete mrazící box a vložte do něj červenou zkumavku. Box zavřete a na panelu nastavte teplotu -25 st. Chvilku vyčkejte, pak box otevřete a seberte zkumavku „B“ (+10 min, čas 15:15).
  • V inventáři použijte zkumavky na formu, načež získáte čtyři medailónky (+10 min, čas 15:25).

    Co dělat s vyrobenými medailóny.

  • Ze zahrady vejděte do skleníku a odtud na malý dvorek s fontánkou a sochou anděla vítězícího nad lvem (byla o ní zmínka v sekvenci při čtení Krennova deníku v tajné místnosti).
  • Do tlamy lva vložte jeden medailón – otevře se tajný vchod v zemi před sochou.
  • Do podzemí sejde Darrel, který tam objeví mrtvého zahradníka a sebere mu záhadný stříbrný předmět (+10 min, čas 15:35).
  • Pokuste se otevřít dveře v podzemní kryptě, načež se aktivuje písečná past a Darrel se ocitne v nebezpečí.
  • Jakmile dostanete pod kontrolu Victorii, urychleně vložte do lví tlamy další medailón, čímž Darrela zachráníte (+15 min, čas 15:50).

    Jak se dostat do nepřístupné hodinové věže.

  • V jídelně pozorně prozkoumejte malé hodiny na krbu a vytáhněte z nich malý klíček.
  • Jděte do domu údržbáře Henryho a z jeho pracovního stolku seberte dláto.
  • Přes Darrelův nebo Victoriin pokoj ve 4. patře hradu projděte na velkou terasu. Ta sousedí jedním rohem s hodinovou věží. Všimněte si, že cimbuří věže je prasklé, čehož využijte a prolezte prasklinou na ochoz věže.
  • Na omítce věže vyhledejte malinkatou prasklinku, kterou prozkoumejte a pak na ni použijte dláto – odkryjete hodinový ciferník s klíčovou dírkou (+10 min, čas 16:00).
  • Použijte na ciferník hodinový klíček, načež se otevře tajný vchod do věže (+5 min, čas 16:05).
  • Pozn.: Uvnitř věže objevíte dvě zajímavé věci – záhadný přístroj na stěně (nefunkční) a velkou The Watchmaker truhlu s podivným zámkem s přesýpacími hodinami.
  • Sejděte po schodech do podzemní katakomby, kde na stěně naleznete páku. Když za ni zatáhnete, pootevřou se kamenné dveře. Evidentně bude zapotřebí pomocné síly.
  • Přivolejte do místnosti Darrela i Victorii. S Victorií zatáhněte za páku a Darrel automaticky zatlačí na kamenné dveře, čímž je společnými silami otevřete (+10 min, čas 16:15).
  • Projděte kryptou (povšimněte si kamenného oltáře se dvěma pohárky) a vyjděte po schodech do kaple. Zde otevřete velké dřevěné dveře (kliknutím na závoru) a projděte ven na zahradu.

    Co dělat s nalezenými fotografickými pláty.

  • V kanceláři Andersona prozkoumejte jeho fotografie a ocenění na poličkách skříně – zjistíte, že je to amatérský fotograf.
  • Nalezněte Andersona (měl by být v baru o patro výš nad svojí kanceláří) a předejte mu fotografické pláty. Anderson vám slíbí, že vám je co nejdříve vyvolá (+15 min, čas 16:30).

    Co je ještě nutné udělat, abychom se dostali do času 17:15.

  • Pro další postup ve hře je nutné provést některé další úkoly, abychom se dostali na čas 17:15.
  • Ve Starém křídle hradu vejděte do bílého salonku (dvojité dveře v přízemí). Zde si všimněte obrazu, jenž spadl ze stěny za dřevěný kredenc. Seberte ho (jsou na něm znázorněny dvě ruce, na jedné jsou dvě mince a na druhé tři) (+10 min, čas 16:40).
  • Venku na zahradě u domu údržbáře Henryho si všimněte stračího hnízda v koruně stromu. Kousek odsud stojí v trávě podstavec na rostliny, který odkutálejte pod strom (možno pouze s Darrelem). Vylezte na podstavec, prozkoumejte hnízdo a seberte z něj brýle (+15 min, čas 16:55).
  • Odneste brýle údržbáři Henrymu (ten je buď doma, nebo v umývárně v přízemí, nebo v kotelně v suterénu) (+10 min, čas 17:05).
  • V hale s bazénem seberte z křesla, na němž seděla Jude, knihu a v inventáři ji prozkoumejte.
  • Opět v inventáři knihu otevřete a seberte z ní pamflet pojednávající o krvácející růži (+10 min, čas 17:15).

    Dokončení příště.

  • Autor:




    Nejčtenější

    Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
    Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

    Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

    Wolfenstein: The New Order
    Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

    Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

    Cook, Serve, Delicious! 2!!
    Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

    Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

    Watch Dogs
    KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

    Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

    Další z rubriky

    Cook, Serve, Delicious! 2!!
    Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

    Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

    Wolfenstein: The New Order
    Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

    Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

    Watch Dogs
    KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

    Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.