The Y-Project – boj kolonistů o přežití

Když lidstvo kolonizuje vzdálené planety, obvykle se to neobejde bez problémů. Tak to alespoň chodí ve většině sci-fi filmů, knih a počítačových her. Výjimkou není ani připravovaná hra The Y-Project, kombinace FPS, RPG a adventury, ve které se osadníci potýkají se zmutovaným hmyzem, produktem nezdařeného experimentu.
The Y-Project

Německá společnost Westka Interactive se v roce 2000 prezentovala hrou Arcatera, mixem adventure a RPG. Ač byly do tohoto titulu vkládány velké naděje, ani zdaleka se nevyplnily a Arcatera skončila, nebojím se toho slova, v hlubokém podprůměru. Autoři se však rychle oklepali, poučili a vrhli se do nové práce.

Ve vzdálené budoucnosti již lidstvu nebude stačit matička Země a rozhodne se tedy kolonizovat i vzdálená vesmírná tělesa. Hi-tech technologie jim na nově osídlené planetě dovolí provádět různé divoké experimenty, které sice mají vést k blahobytu, ale nakonec se trochu zvrtnou. Vlastně se zvrtnou trochu víc. Při jednom z projektů (a ti bystřejší se již jistě dovtípili, že při projektu Y) totiž do prostředí nově osidlované planety unikne zmutovaný hmyz. Nejhorší na tom všem je, že planeta skýtá pro tyto potvůrky ideální podmínky a hmyzáci vesele rostou, množí se a dále mutují. Výsledek je hrozný – obrovská, nebezpečná a neuvěřitelně hladová zabijácká monstra. Kolonizace planety se tedy pro osadníky mění v boj o holý život. Na svou ochranu zbudují město s ochrannou kopulí (viděli jste film Final Fantasy: Spirits Within?), ve kterém jsou jakž takž před hmyzáky chráněni. Ale, co čert nechce, ochranná kopule nevydrží a hmyz se valí do města...

Celkem slibný začátek, co říkáte? Příběh poměrně ideální pro hru zasazenou do sci-fi prostředí. The Y-Project Hra The Y-Project, která se touto zápletkou honosí, by se měla pohybovat na rozmezí žánru akční adventury a RPG. Hráč se samozřejmě chopí ovládání hrdiny, jehož úkolem záchrana města a jeho obyvatel. Může se přidat k jedné ze dvou lidských frakcí, z nichž jedna preferuje vojenské řešení a druhá se snaží na věc jít chytře, za pomoci nejmodernější vědy. Během hry se vás budou lídři obou zájmových skupin přetáhnout na svou stranu, čehož můžete vtipně využívat ve svůj prospěch. Vaše vojenské či vědecké zaměření se promítne ve způsobu hraní, v různých questech a také ve vybavení a dovednostech, které postupem času získáte. Pokud dáte přednost militantnímu způsobu řešení problémů, pak se dostanete k lepším zbraním, pokud se budete snažit zapojit více svůj mozek, získáte různé hi-tech cerepetičky. Y-Project by měl klást velký důraz na příběh, který by se měl utvářet podle stylu hraní, jelikož většina problémů je řešitelná více způsoby.

Hra bude zpracována z vlastního pohledu a mohla by se tak náhodnému pozorovateli jevit jako FPS. Tento dojem posiluje i skutečnost, že The Y-Project poběží na nejnovějším Unreal Enginu. Drtivá část příběhu se bude odehrávat ve městě, které by mělo být zpracováno ve velkolepém stylu a připomínat tak třeba Pátý Element. Kvalitní engine by měl umožnit vdechnout městu život, takže se můžeme těšit na propracované fyzikální modely postav a příšer (které by měly The Y-Project připomínat hmyzáky známé z filmu Hvězdná pěchota) , ale i realistické objekty, dopravní prostředky a podobně. Jednotlivé lokace města byly navíc navrhovány profesionálním architektem, takže layout futuristických staveb působí věrohodně (tedy alespoň do té míry, do jaké mohou kulisy sci-fi světa vypadat uvěřitelně) a navíc dost otevřeně na to, aby hráč měl dostatečnou svobodu pohybu. Důležité události a scény budou doprovázeny filmovými sekvencemi, které vás vtáhnou do příběhu a navodí tu správnou atmosféru.

I když hra The Y-Project nebude rozhodně dokončena tento rok, už teď to vypadá, že by se mohlo jednat o velmi zajímavý titul. Je sice pravda, že autoři brali nápady všude, kde se dalo (filmy Final Fantasy, Pátý Element, Blade Runner a Hvězdná pěchota) a pokusili se skloubit jinak nepříliš často míchané prvky FPS, RPG a adventury, ale to nemusí znamenat nic špatného. Pokud programátoři odvedou kvalitní řemeslnou práci a příběh bude tak chytlavý, jak se zatím jeví, mohlo by se jednat o špičkový titul. Ale jak říkám, na konečný výsledek si budeme muset ještě tak nejméně rok počkat.


Témata: Země (planeta)