Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Theme Park World

  11:43aktualizováno  30. ledna 2000 11:44
Theme Park World
Theme Park World

Tak a máme tu další velice očekávaný "hit" tohoto roku. Vy, kteří si hrajete se svým počítačem déle a pamatujete éru třiosmšestek, jistě znáte více jak čtyři roky starý titul s názvem Theme Park, který zaznamenal velký úspěch na všech platformách. Tato hra pochází od Bullfrogu. Bullfrog je znám hlavně nějakými originálními nápady. Z jejich dílen je i Dungeon Keeper a Theme Hospital. Podle mě žádná firma není tak významná jako Bullfrog. Vlastně do vydání Rollercoaster Tycconu byl Theme Park stále vynikající hra, která byla v této kategorii asi nejlepší. Ale to je asi věc názorů. No prostě tímto jsem chtěl říct, že tento titul je od velice dobré firmy a to je pro začátek až dost. Po době, která od vydání prvního dílu uplynula, se na TP nezapomnělo, ale naopak začíná vznikat Theme Park World. Z týmu sice odešel tvůrce hry, ale zato přibyl Jeff Gammon, který má s hrami velké zkušenosti. Podílel se například na Warhammer: Dark Omen. Doufejme, že tento muž dodá TPW hodně nových nápadů.

Theme Park World

TPW by mě být veliký krok dopředu ke zlepšení kvality, technologie a designu. Tato hra se objeví plně v 3D grafice s podporou všech možných a nemožných 3D karet. Od minulého dílu zmizela burza, která nebyla moc populární, ale byla důležitá. Také se zrušilo objednávání zásob do obchodů, odkoupení pozemku parku, apod. Vlastně dá se říct, že se celé ovládání dost zjednodušilo na jednoduché point-and-click ovládání. Ale co znamená pro TPW přechod do 3D? Není to tak, jak si myslíte. 3D tu není jenom proto, že je v módě, ale podpora karet je tu hlavně kvůli zvýšení hratelnosti. Říkáte si, jak je možné, že přechod ke 3D zvýší hratelnost? Odpověď je jednoduchá. Co by jste řekli na takové nasednutí na prehistorickou potvoru a proletětění se na ní po parku, abyste viděli, co se kde děje. Nebo se přepnout do pohledu z vlastních očích některé postavičky a procházet se po parku. No a co říkáte na to, že celý park je interaktivní? Ano je to tak. Můžete se z pohledu z vlastních očí projet na horské dráze, kterou jste postavili, zkusit si vystřelit pouťovou růži, či se projet v domě hrůzy? A teď mi už určitě věříte, že 3D prostředí TPW prospěje.

Theme Park World

Jako v každé konstrukční strategii i v TPW budete hlídat, jestli jsou vaši návštěvníci šťastní, vytvářet nové atrakce, obchody, budete vybírat vstupné, najímat personál a k dohrání i vydělávat nějaké ty penízky. Jak už asi znáte z prvního dílu, i v TPW budete mít poradce. Je tu ale menší změna. V prvním díle tam byl spíše jako zpestření (používali jste ho vůbec někdo?), zato v TPW bude velice důležitou součástí, hlavně pro orientaci. TPW bude rozsáhlá hra, jenomže vy v danou chvíli uvidíte pouze část vašeho parku, ale potřebujete vědět, co se děje i v jiných částech parku. Takže v tomto ohledu vám bude nápomocen. Ale tvůrce hry nám slibuje, že to nebudou už jenom nějaké suché kecy! Také se velice zapracovalo na umělé inteligenci návštěvníku, takže když teď lidé uvidí nějakého baviče, shromáždí se kolem něj. Ostatní pak vidí, že se tam něco děje a když se jim to líbí, tak zůstanou, když ne, tak jdou dál. Prostě jako v normálním životě.

Docela zajímavý dotaz na Jeffa byl, jestli si myslí, že je pro něj Rollercoaster Tyccon konkurencí. Odpověď byla jednoznačně NE! Theme Park World

V TPW si můžete postavit libovolnou dráhu a vést ji můžete třeba kolem celého parku. Design je velmi propracovaný, můžete dělat různé loopingy, ale nezapomeňte, že zde platí fyzikální zákony. Když trať špatně postavíte, návštěvníci mohou vypadnout z vozíku.V takovéto reálnosti se můžeme s RCT v klidu měřit. V TPW však nemusíte stavět jen horské dráhy, navíc si můžete libovolnou atrakci zkusit na vlastní kůži. TPW je zkrátka živější a bohatší, takže RCT pro něj konkurencí není.

A jak je na tom TPW s hardwarovými nároky? Tak to teda nemusíte mít vůbec strach, protože minimální požadavky jsou Pentium 166 s 16MB RAM, bez potřeby 3D karty. Engine skvěle zvládá i softwarové renderování! Tento engine je použit i v Dungeon Keeper 2 tak si to budete moct v blízké době vyzkoušet na vlastní kůži. Detaily jdou vypnout, nebo zvolit nižší rozlišení a hra bude i tak vypadat a chodit skvěle.

No a na závěr pár slov. Theme Park World

TPW vypadá skvěle, jako každá hra od Bullfrogu, jen se trošku bojím, že to nebude ten starý dobrý Theme Park, ale o tohle vlastně autorům jde. Oni TPW vytváří jako zcela novou hru, což dokazuje i to, že na tomto projektu dělá jenom jeden člověk, který pracoval i na prvním díle. V prodeji by se měla hra objevit ještě tento rok okolo vánoc, tak ji všichni očekávejte s otevřenými náručemi (a hlavně peněženkami - by Vreco).

  • TPW bude kompletně v 3D s podporou všech dostupných 3D karet
  • Čtyři rozdílné světy: Ztracené království, Vesmír, Fantasy a Halloween
  • Zvláštní podpora Internetu. Vy uveřejníte své parky na Internetu, ostatní se na ně podívají a pak budou hlasovat o nejlepší park
  • Jednoduché a intuitivní ovládání
  • Na Internetu možnost stažení různých přídavků do vašich parků (další atrakce, obchody atd..)
  • Vysoká inteligence návštěvníků vašeho parku, obrovská volnost
  • Je to od Bullfrogu. To vám nestačí? :-))

  • Autor:


    Témata: Interaktivní


    Nejčtenější

    Dungeon Keeper (2014)
    Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

    Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

    Porsche v Gran Turismo Sport
    Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

    Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

    Divinity Original Sin 2
    Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

    Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

    Hajime Taniguchi aka Tokido
    Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

    Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

    The Evil Within 2
    Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

    Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

    Další z rubriky

    Destiny 2
    Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

    V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

    Call of Duty: WWII
    Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

    Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

    Ghost Recon: Wildlands
    Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

    O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

    Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?
    Rodičovská v životopisu: Patří tam, nebo ne?

    Sehnat práci s dítětem se dá, jen se na to musí správně.

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.