They - Londýn opět úpí pod mystickým útokem!

aktualizováno 
Tentokrát ho okupují mechanická monstra vedená jakousi vyšší silou. Upravte si zbraň podle svého gusta a jděte na ně!

They (pc)Pokud jste přemýšleli o stěhování do Londýna, rychle na to zapomeňte. Když už se tam neotevírají pekelné brány jako v Hellgate: London, tak si zde udělají pré zabijáčtí roboti. Ať tak nebo onak, brzy všechno lehne apokalyptickým popelem. Varianta s roboty je pilířem příběhu střílečky They, nového projektu polského studia Metropolis. I méně zdatní angličtináři vědí, že „They“ znamená Oni, čímž teď nejsou myšleny vražedné stroje, nýbrž mysteriózní síla, která je řídí. Odkud totiž mechanické obludy pocházejí, neví zpočátku nikdo. A tak se bude po kouskách dávkovaný příběh vyprávět podobným způsobem jako v oblíbených seriálech, například Ztraceni, v herní oblasti by se příběh dal připodobnit k F.E.A.R.

They (pc)Celému tomu robotickému divadélku se postavíte v roli britského vojáka, jenž právě ztratil velkou část své jednotky a je tak odkázán víceméně na sebe – s výjimkou občasné pomoci přeživších. O mnoho více není momentálně o hrdinovi a ději známo. They se totiž nachází v raném stádiu vývoje a nejspíš se s ním nesetkáme dříve než koncem příštího roku. Pak se ale budete pohybovat i mimo anglické hlavní město a mít co do činění nejen s mašinami, ale i s dalšími mystickými bytostmi.

Obrovský důraz kladou autoři na zbraně. To se zprvu vůbec nemusí zdát, protože vlastně disponujete jediným kvérem. Ten se ale dá tak všestranně vylepšovat a přestrojovat, že v konečném efektu They (pc)dostanete o poznání širší arzenál než v jiných akcích z vlastního pohledu. Zbraň je to skutečně multifunkční a sestává ze čtyř základních dílů. Nejprve se jistě zaměříte na dvě hlavně, které mohou fungovat v závislosti na „pohonu“, lze si tak z nich udělat plasmatickou, paprskomet či rychlopalný kulomet. Jelikož jsou hlavně dvě, můžete jednotlivé prvky různě kombinovat. K tomu se počítá ještě dalekohled a jakýsi generátor, který je svého druhu zásobníkem a určuje frekvenci palby. Každá hlaveň se potom dá ještě individuálně upravit, například tak, že k ní přiřadíte poškození určitým elementem (oheň, elektřina). Takzvanými „mod-chips“, potom docílíte vyšší stability či snížení energetické spotřeby.

They (pc)Znamená to, že hráč musí po celou dobu hry se zbraní takto mechanicky pracovat? Odpověď je záporná s tím dovětkem, že s kvérem si lze vyhrát pouze před každou z misí. Popis úrovně by vám pak měl napovědět, jakým způsobem bude nejlepší proti nepřátelům nastoupit. Další otázka: vyplývá z toho, že po dobu jedné mise budu pobíhat stále s tou samou zbraní? Odpověď je opět záporná a vysvětlení záludné. Podle síly generátoru bude možné si uložit až deset konfigurací zbraně, mezi kterými potom budete přepínat numerickými klávesami, jak to znáte z ostatních akcí. A ještě jedna otázka k uzavření této kapitolky: co zabrání tomu, aby si hráč nesestavil hned na začátku něco jako superzbraň? Tady jsou restrikce poměrně jasně dané – jednak to je kapacita generátoru, která nebude na startu tak velkorysá, aby zvládla všechny možné serepetičky, jednak tu bude samozřejmě omezení samotnými díly. Na stovky a stovky plánovaných přídavných modulů byste měli narážet až v průběhu hry.

They (pc)Individualizací zbraně chtějí v Metropolis docílit především toho, abyste se s ní co možná nejvíce identifikovali. I proto hovoří tiskové materiály o vašem dítku. Chápeme, že se ještě zdráháte vzít si s sebou mohutný kvér do postele, ale základní idea zní jednoznačně promyšleně. Jelikož si zbraň pouze nekonfigurujete, ale dokonce sami pomalováváte, vtiskáváte jí řádnou porci svého vkusu. Modří již tuší – velkou úlohu to bude hrát především v multiplayeru. Tam totiž ozkoušíte schopnosti svého dítka proti zcela jinak postaveným kvérům ostatních hráčů. Jak už jsme zmínili, dílů má být neuvěřitelné množství, tudíž je hodně málo pravděpodobné, že by se potkali dva lidé se stejným nastavením. Metropolis má dokonce ambice prosadit They v oblasti progamingového hraní a již brzy se chystá navázat spolupráci s předními ligami. Chce se od nich dozvědět, co by v takové akci nejraději viděli.

They (pc)Grafický základ tvoří vlastní engine Nitrous, jenž byl použit už v poměrně kvalitní akci Infernal. Nyní ho autoři pořádně vylepšili a nazvali NextNitrous. Přitom by tento nástroj měl být konkurenceschopný vůči těm největším grafickým peckám. Zatím to tak z obrázků nemusí vypadat, uvědomte si ale, že do vydání schází ještě více jak rok a vizuální zpracování se bude stále vylepšovat. Už teď ale demonstrace grafické síly působí silným dojmem. Krásné textury na domech, na kousky se rozpadající sloupy atd. Zničitelnost prostředí bude hrát velkou roli, stejně jako například ve Stranglehold ale vždy zůstane zachován základ úrovně – nepůjde tak srovnat se zemí úplně všechno. They podporuje DirectX 10 efekty, přičemž ty by se měly projevit především na dynamickém nastínění a osvětlení.

They se tváří jako hodně slibná střílečka, která by mohla konkurovat i velikánům. Předpokladem je ale dobře podaný příběh, dobrá vyváženost, atraktivní prostředí a vyzývaví nepřátelé. Pokud se tohle podaří, může se z konfigurovatelných zbraní stát onen pověstný jazýček na vahách, kterých převáží ve výrazný úspěch hry. Především v multiplayeru spatřujeme velký potenciál.

Autor:


Témata: Demonstrace, Robot

Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

Poslední Tomb Raider je ve slevě a autoři za to čelí vlně kritiky

Shadow of the Tomb Raider

Ani ne dva měsíce po vydání je hra Shadow of the Tomb Raider ve slevové akci. Někteří hráči nemohou unést fakt, že ji...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

Mutant Year Zero je jako XCOM s příběhem a zvířaty. První dojmy

Mutant Year Zero: Road to Eden

Vezměte Fallout, XCOM, Beyond Good & Evil a pořádně je zamíchejte. Na výsledku si pochutnají příznivci hardcore...

Zahráli jsme si Assassin's Creed Odyssey, letošní díl je celkem ukecaný

Assassin’s Creed Odyssey

Assassin's Creed Odyssey se hraje podobně jako loňský Origins ze starověkého Egypta, téma starověkého Řecka a prostředí...

OBRAZEM: Vyzkoušeli jsme první tři hodiny sci-fi adventury State of Mind

Adventurní specialisté z Daedalic Entertainement vydají v půli srpna novinku...

Adventurní specialisté z Daedalic Entertainement vydají v půli srpna novinku State of Mind. My jsme si mohli vyzkoušet...



Najdete na iDNES.cz