Thief 3 bude! Vývoj hry vede W. Spector

  • 9
Opravdu si z vás neděláme srandu - legendární série Thief, která navždy poznamenala vývoj počítačových her se opravdu dočká i po krachu Looking Glass Studios svého třetího pokračování! Pracuje na něm tým Ion Stormu pod vedením Warrena Spectora a vydavatelem bude Eidos. Více v článku.

Nedávno se na veřejnost dostala zpráva, která mě doslova šokovala. Eidos Interactive, firma, která zapříčinila konec jedné herní legendy jménem Looking Glass Sudios a o níž se v poslední době spekuluje v souvislosti s jejím prodejem, oznámila, že bude pokračovat ve vývoji úspěšné série her Thief. Již počátkem prázdnin se objevily informace o tom, že probíhají jednání o prodeji práv této série, která drželi Looking Glass, málokdo jim však přikládal větší důležitost. Ovšem pouze do konce minulého týdne, kdy vyšla tisková zpráva.

Podobizna Warrena Spectora

A co se v ní píše? Jako obvykle je žurnalista hned v úvodu zahlcen "hypem" do nebe vychvalujícím Eidos, který já osobně nesnáším z toho důvodu, že nechali zahynout takovou legendu, jakou Looking Glass Studios bezesporu byli a to jen kvůli Ion Stormu a černé díře na peníze zvané John Romero (autor Daikatany). A právě Ion Storm se chopí práce na třetím pokračování legendární série, přičemž hra bude vyvíjena v Austinu pod vedením Warrena Spectora. Kdo se o dění v herní branži trošku zajímá, pak již ví, že tento ostřílený harcovník herního světa pro Looking Glass dlouhou dobu pracoval a podílel se na projektech Thief: The Dark Project, System Shock či Ultima Underworld a jeho poslední hrou je nedávno vydaný vynikající Deus Ex, kterým Spector napravil Romerem zkaženou reputaci Ion Stormu.

Další dobrou zprávou je také fakt, že skvělí vývojáři z Looking Glass se nerozutekli do celého světa, ale Ion Storm s některými z nich podepsal smlouvu a tak na třetím pokračování Thiefa budou pracovat lidé, kteří s touto legendární sérií už nějaké ty zkušenosti mají. Warren Spector při této příležitosti vzkázal fanouškům Thiefa následující: "Můžete být klidní. Respektujeme tradici her Thief a nejen, že uděláme všechno pro to, abychom splnili vaše vysoká očekávání, my se je dokonce pokusíme překonat. Jsme si vědomi toho, že Thiefem vytvořila společnost Looking Glass Studios zcela nový druh hry a trvale tak změnila tvář celého herního trhu. My v Austinu jsme nadšení, hrdí a částečně i trochu nesví z toho, že budeme pracovat společně s lidmi, kteří vytvořili hry Thief a Thief 2. Někteří z nás by dali vše za to, aby mohli s nimi pracovat a věřte, že naše představy o vzhledu třetího pokračování hry jsou jimi velmi ovlivněny."

Po dlouhé době tak z Eidosu dorazila zpráva, která nás alespoň trochu potěšila a je takovou malou náplastí za šrám na pařanské duši způsobený právě krachem Looking Glass. Finální název hry zatím nebyl oznámen (Thief 3 je pouze pracovní), stejně jako datum předpokládaného vydání. Jediné, co je téměř jisté, je fakt, že hra vyjde pro PC a PlayStation 2 a že její vývoj započne koncem srpna. Na závěr si neodpustím citovat komentář Nicka Earla, viceprezidenta Eidosu, který při této příležitosti uvedl: "Je to jistě úžasná novinka pro všechny milovníky série Thief. Warren už mnohokrát prokázal svůj talent pro vytváření her. Příští Thief bude bezpochyby zatím ten nejlepší." Já bych k tomu řekl jediné - jenom aby, Earle. Ne, že bych Spectorovu talentu nevěřil, ale velkohubých vyjádření titulů, jejichž vydavatelem je Eidos, jsme si užili dost nejen v případě Romerovy Daikatany.