"Z pohledu herního návrhu je schopnost Focus vrstvou, která posiluje hráče i postavu Garetta. Ale není to něco, co bychom vás nutili využívat. Je to něco, co spravujete. Je to jeden z nástrojů v Garettově arzenálu, kterým může řešit rozličné situace, na které narazí," píše ředitel vývoje Nicolas Cantin.
Dovednost lze aktivovat v omezeném množství, a s jejím využitím je tak prý lepší šetřit. "Hráč bude muset volit, kdy je nejlepší chvíle Garretovu dovednost využít. Má totiž řadu způsobů a schopností, na které lze Focus aplikovat. A je zcela na hráči, jak ho bude používat," říká Cantin.
Zároveň vyvrací, že by tato schopnost měla ze hry odstranit výzvu. "Dovednost má hráčům pomoci, když to potřebují. Poskytnout Garretovi výhodu, když je obklopený, ale není to bez následků. Cílem je dát hráči na výběr a zároveň nenarušit vyvážení hry," tvrdí Cantin.
Garrett se ve čtvrtém dílu vrací do industriálního města známého jako City. Městu naneštěstí vládne politický tyran označovaný jako Baron a kromě epidemie ho sužují i sociální problémy (více o hře). Hra vyjde v roce 2014 pro PC a příští generaci konzolí.