Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Thief Gold

  1:56aktualizováno  10. července 2001 12:54
Thief Gold
Thief Gold
Nové mise k anti-3D-řežbě THIEF jsou na světě. Jukneme se zdali jsou pouhým krácením dlouhé chvíle při čekání na Thief II: Metal Age nebo zdali si stojí dobře i samy o sobě...

Už jste si troufli zopakovat to, co jste si zažili v perfektní hře Thief, v reálu? Hezky pěkně posypat kus ulice mechem, schovat se do stínů za popelnicí, počíhat si na macatě vyhlížejícího byznysmena, přikrást se k němu, omráčit ho palicí a sebrat mu všechno kromě podělaných trenek? Jestli ne, tak jste pravděpodobně ovládli své nutkání přenést své drahocenné zkušenosti do reality a už se celí třesete na nové mise pohodového Thiefa od Looking Glass. Pokud ano, nejspíš sedíte v cele se svalnatým černochem, kterému perete v lavoru podělané trenky a datadisky k novým hrám vás nechávají zcela klidnými.

Thief Gold

Looking Glass Rulez
Američtí Looking Glass Technologies byli vždy mým oblíbeným týmem. Dobře si pamatuji, jak jsem u jejich Ultimy Underworld, kterou naprogramovali pro Origin, málem vypustil duši, když jsem samým zápalem pro hru úplně zapomněl přijímat potravu a skoro jsem omdlel na své gamesnické židli. Zábava pokračovala jednou z nejlepších her všech dob nesoucí hrdý název System Shock, která měla na svědomí několik pětek z chemie, za něž mě rodiče trýznili incestními praktikami. Zatímco Flight Unlimited I,II - XVXIII mi přivodil tak akorát sériové zívání, nedávný fest ve formě orgiastického System Shocku II a ještě podařenějšího Thiefa mě opět přivedl do nirvány hraničící s omdléváním na mé, dnes již podstatně frajerštější, židli s nepromokavým sedátkem (to víte, člověk nikdy neví, kdy to na něj přijde, a třeba zrovna nemá čas). Sečteno a podtrženo, takzvaní "Lglass" mě měli už dvakrát málem na svědomí, a tak netrpělivě očekávám, jak to dopadne s pokračováním Thief II: The Metal Age. Zatímco čekám, a jistě nejsem jediný, kdo už teď maličko slintá, uvítal jsem přídavek vyplňující časové vakuum ve formě datadisku s názvem Thief Gold. Avšak běda, dočkal jsem se komerčního klystýru! Pokud vás to hodně štve, nečtěte dále a rovnou skočte do finále. Jinak si poslechněte, proč se Mamoulian poprvé rozčilil na Lglass.

Thief Gold

Komerční klystýr
Mám takový pocit, že za průšvihem s Gold Thiefem, jehož podstatu si za moment ozřejmíme, se ukrývá komerčně zaměřený herní gigant Eidos Interactive. Eidos ví, že Thief byla záležitost spíše pro fajnšmekry nežli pro široké herní publikum rozbíjející si navzájem držky v Quaku, a tak si správně spočítal, že klasický datadisk by nemusel vysypat tolik dukátků jako nové mise implementující re-release původního Thiefa. Korunou na pomyslnou hromádku tohoto komerčního shit-uvažování se stal fakt, že se k oněm třem novým misím, které dali Looking Glass pro Thief Gold dohromady, vůbec nedostanete, protože jsou vloženy mezi mise stávajícího Thiefa tímto způsobem: nová úroveň "Thiefs Guild" se nahraje po původním levelu s názvem "Assassins", další nová úroveň "Magekeep" je přístupná až po úrovni "Haunted Cathedral" a konečně skvělá nová mise "Song of the Caverns" je k mání dokonce až po pokročilé původní úrovni "Lost City"! A já se ptám: "Co to má znamenat?!" Pro koho je tento komerční klystýr určen? Hráči, kteří hráli původní ne-Gold release Thiefa, již jistě nebudou mít zájem procházet většinu původních úrovní jen proto, aby se dostali ke třem novým a to něco málo lidí, co se nechá zmást a koupí si Thief Gold coby zbrusu nový herní release, si nových úrovní vůbec nevšimne, protože jednoduše nebudou vědět které a že vůbec nějaké úrovně nové jsou. Kristovy rány, proč se něco takového muselo stát zrovna Lglassům a navíc ještě jejich skvělému Thiefovi? Jen málokdo bude tak šťastný, že si nalezne cheat soubor Goldskip.exe, který dokáže odstartovat hru přímo do nových misí. Nechápu, jak je možné, že skok přímo do nových misí není uveden přímo v hlavním herním menu, grrr... tohle si koleduje o ránu pěstí.

Thief Gold

Trpělivost nese zlato, zlodějská dvakrát
Avšak ty, kdož budeš natolik silný, že všechny strasti a příkoří ve zdraví přečkáš a ty, kdož si Thief Golda poctivě nacheatuješ, ty se dočkáš přídavku nadmíru chutného a vydatného, protože všechny tři nové "Zlaté" mise jsou holdem zlodějskému umění nejvydatnějšího vzezření a chuti. Nové úrovně jsou nezvykle rozsáhlé, perfektně vybalancované a dobře promyšlené. Někteří nepřátelé mají vylepšené vlastnosti - jsou mazanější a pozornější. Vylepšeno bylo například periferní vidění strážných - přichází-li omračující rána z vaší ruky v rovině tvořící libovolný kosý úhel se zorným polem vaší oběti, oběť má velkou šanci přicházející nebezpečí v poslední moment zaregistrovat a zaujmout obrannou pozici. Speciálně pro misi Magekeep byla vyvinuta nová herní postava, a to obzvláště nestydatí Mágové, kteří jsou velice pozorní a metají po vás nepříjemné smaživé ohnivé koule. Nejen pro ně, ale i pro postavy stávající, byla namluvena hromada nových dialogů čítající romantická vyznání typu: "Až tě najdu, budu si s tebou dlouho hrát, kotě." nebo "Schovávání se v tmách je důkazem toho, jak velký je tvůj strach, zloději." a konečně krásná nová "syčivá" verze masořezajícího "Diiiie Thieffff!".

Thief Gold

Desatero: "Nepokradeš" /i.e. The Sixth Commandment: "You Shalt not Steal"/
Všechny tři nové úrovně jsou opět skvěle hratelné na obtížnostní úroveň Expert, jejíž kouzlo spočívá v tom, že jako "poctivý" zloděj nesmíte nikoho zabít. Všechny bonusové Hard a Expert úkoly jsou labužnicky zapeklité, a to zejména najít náramek jednoho ze zlodějských lordů, to je úkol pro opravdové fajnšmekry, jehož řešením jsem strávil celou noc (mimochodem takto trávit noci doporučují tři sexuologové ze čtyř při poruchách potence, protože žádnou potenci nepotřebujete). Abych vás teď ještě víc namlsal, stručně popíšu jednotlivé nové mise. "Zlodějská gilda" se odehrává ve městě a přivede vás do středověké podzemní casino-herny, pak do neskutečně matoucí spleti kanálů a stok, aby nakonec vyvrcholila v domě známého konkurenčního zloděje, kterého musíte absolutně okrást. Mise "Pevnost Mágů" se odehrává v rozlehlé pevnosti patřící gildě mágů obklopené matoucím labyrintem úzkých parkových alejí á la Versailles, kde se musíte vyhnout snad stovce vychytralých kouzelníků a jejich strážných a ukrást z nejvyšší věže pevnosti Talisman země. Konečně úroveň třetí "Jeskynní píseň" se po chvíli bloudění zatopeným podzemím vyvine v zlodějův ráj ve smyslu vykradení opulentního městského divadla, které právě uvádí premiéru dlouho očekávaného operního představení. Mezi zlodějské "divadelní hrátky" patří vykradení plnící se pokladny, ukradení zlatých binokulárů jednoho měšťana a nakonec lokalizování a štípnutí Talismanu vody přímo z kanceláře ředitele divadla.

Thief Gold
Výrobce: Looking Glass
Distributor: Eidos Interactive/Bohemia Int.
Minimální konfigurace: P 133, 32 MB RAM
Doporučená konfigurace: Pentium II 300, 64 MB RAM
3D karty: ano
Multiplayer: ne
Verdikt: Mimořádně kvalitní komerční klystýr.
Hodnocení 70%
Jak vidíte, nové mise jsou opravdu natvrdo zapracovány do příběhové linie původního Thiefa, ve kterém jste hledali pouze dvojici talismanů Vzduchu a Ohně, a ostatní dva talismany vám původní příběh prostě jen tak nadělil do klína. V Gold extenzi už musíte zabojovat o všechny čtyři kameny, což čistý herní "time" původní hry jistě pro nově příchozí adepty na zlodějské umění rozšíří o hezkých pár hodin "prohraného" času.

Štípnuto, ukradeno, odneseno, omráčeno
Dobrá tedy, máme tu zajímavý mix ingrediencí. Na jednu stranu komerční klystýr, na stranu druhou neoddiskutovatelně kvalitního Thiefa jako takového a na stranu třetí tři skvělé nové mise. Počítáme-li nešťastný klystýr jako třetinové mínus na stupnici hodnocení od jedné do deseti, dostáváme se na 6.6 periodických. Ale proto, že nás Looking Glass skvěle baví už půl dekády a ono nešťastné komerční rozhodnutí má na svědomí nejspíše Eidos, budeme pozitivně laděné jezinky a zaokrouhlíme hodnocení směrem nahoru na 7.0, OK?

Nějaké připomínky? Fajn. Uvidíme se u Thiefa II: Metal Age. Lupu zdar!

Autor:


Témata: Talisman


Nejčtenější

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Total War: Warhammer II
RECENZE: Válečné kladivo opět udeřilo. Total War: Warhammer II je skvost

Pokud jste si mysleli, že strategický Total War: Warhammer byl vrcholem, tak jste se mýlili. V tomto případě známé pravidlo, že díl první je vždy lepší,...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.