Připravovaná strategie Company of Heroes 2 byla pýchou vydavatelství THQ. Titul nyní vlastní společnost Sega.

Připravovaná strategie Company of Heroes 2 byla pýchou vydavatelství THQ. Titul nyní vlastní společnost Sega.

THQ svůj zánik způsobilo sérií špatných rozhodnutí, tvrdí bývalý šéf

  • 0
Na bankrotu vydavatelství THQ se prý podílely i vnější vlivy a změny v herním průmyslu. Bývalý šéf společnosti Jason Rubin přesto jako hlavní problém vnímá společnost samotnou. Učinila prý řadu kroků, které ji k zániku přivedly.

Rubin v rozhovoru pro server MCV poukázal na rozhodnutí, které podle jeho názoru vedly k bankrotu (přečtěte si analýzu krachu THQ). Jmenoval například "ohromné ztráty" spojené s kreslícím zařízením uDraw. O "masivní kapitál" prý vydavatelství přišlo i kvůli nevydané on-line hře na hrdiny. Chybně se také soustředilo na dětské hry a tituly pro občasné hráče. A to v době, kdy již trh ovládaly mobilní hry a tablety.

Na úpadku se také podílely tituly, které byly "špatné, opožděné či jinak nedokonalé", jako například válečná střílečka Homefront. Dohrání její příběhové části totiž zabralo zhruba pět hodin.

"Je možné prohlásit určité věci o výzvách spojených s vydáváním velkorozpočtových her, ale nemyslím si, že by bylo prospěšné je spojovat se situací THQ. Řekl bych, že štěstí v úspěchu i selhání hraje roli, ale hlavní důvody pro krach byla rozhodnutí a jejich provedení v podání THQ," vysvětluje Rubin.

"Byla by zbabělost tvrdit, že smůla byla hlavním faktorem. Mohl Homefront nabrat na síle a prodat deset milionů kopií? Asi to možné je, ale pravděpodobně nikoliv bez lepšího zpracování. A je těžké spojovat zrušenou on-line hru se smůlou. To bylo jednoduše chybné rozhodnutí v záplavě špatných kroků," dodává Rubin.

Vydavatelství THQ vyhlásilo bankrot loni v prosinci . Koncem ledna pak proběhla aukce, ve které se dražil majetek společnosti. Ke koupi tak byly značky jako Company of Heroes, Metro: Last Light či Homefront 2. Dražily se však i celá vývojářská studia. Například společnost Volition, která stojí za vývojem série Saints Row.