Three Kingdoms II - druhé RTS zjevení

Kdo z vás měl to potěšení zahrát si aspoň na chvíli výbornou realtimovou strategii Three Kingdoms: Fate of the Dragon, ten jistě nepohrdne zprávou o tom, jaké změny a vylepšení si pro nás autoři chystají do druhého dílu. Pokud jednička byla hodně povedená, může být dvojka ještě lepší?
Three Kingdoms II

Začátkem letošního roku se na světě objevila realtimová strategie nazvaná Three Kingdoms: Fate of the Dragon, která byla pro pravověrné stratégy učiněným požehnáním. Ačkoliv na první pohled vypadala hodně podobně jako Age of Empires, pod povrchem skrývala spoustu nových nápadů, navíc zabalených do atraktivního prostředí starověké Číny, kdy vás příběh nutí vžívat se postupně do všech tří vojevůdců a bojovat o uvolněný trůn. Ostatně o tom, jak se hra líbila našemu recenzentovi, se můžete dočíst v tomto článku, u nějž najdete tabulku se závěrečným hodnocením ve výši 92%.

Protože první díl by se tedy dal nazvat více než vydařeným, netrvalo dlouho a objevily se první informace o tom, že se započalo s pracemi na dílu druhém. První obrázky z Three Kingdoms II, které jsme pro vás shromáždili v této galerii, už ledacos o hře napovídají, takže se teď můžeme společně podívat, jak to zatím s druhým dílem vypadá.

Příběh, který se nás v intru bude snažit přesvědčit o tom, že bychom ze hry měli shlédnout i něco dalšího než jen úvodní video, vypráví o tom, jak kdysi Bůh stvořil tři Three Kingdoms II posvátné předměty, které zasvětil nebi, zemi a moři. Po smrti krále, který měl všechny tři předměty shromážděné u sebe, se však rozutekly do jednotlivých menších království, ale pouze ten, kdo má všechny tři, může vládnout silou, jejíž velikost nemá s ničím na světě srovnání. A právě teď vypadá situace tak, že každý ze tří předmětů má u sebe jeden z význačných hrdinů. Nebeský vlastní generál JOJO (vládce království YUI), pozemský má v držení generál YUBI (vládce království CHOK) a poslední, mořský, se nachází u generála SONGONA (vládce království O). Všechna tři království mezi sebou pochopitelně bojovala o to, kdo získá kompletní sbírku všech posvátných předmětů, až se to po dlouhých bojích podařilo generálovi JOJO. Jeho dva poražení soupeři se však se situací nechtěli jen tak smířit a rozhodli se najít mýtické město a v něm dimenzionální warpovou bránu (nechci se pouštět do žádných polemik o tom, co přesně to má být za zařízení :-)), k jejímuž používaní jsou třeba právě tři posvátné předměty. Ačkoliv se tedy původně zdálo, že JOJO má ovládnutí světa na dosah ruky, teď to vypadá, že jeho soupeři našli něco, co se síle posvátných předmětů vyrovná…

Three Kingdoms II

Background story bychom tedy znali a teď ještě dobře odhadnout, jak se to celé bude hrát. Bez pořádného prozkoumání demoverze je každé odhadování jen vařením z vody, ale budiž. Z obrázků je celkem evidentní, že Three Kingdoms II budou oblíbeným mixem sci-fi a fantasy, kdy mezi vyspělými technologickými zázraky přelétávají draci a jiné potvory, které očividně demonstrují svou příslušnost k fantasy světu. Co se týče nějakých těch čísel, na která jste jistě zvědaví, tak hra bude nabízet něco přes 45 map, poskládaných do třech kampaní a odehrávajících se ve všech čtyřech ročních obdobích. Typů jednotek by mělo být kolem 65, přičemž jsou rozděleny na pozemní, vodní a vzdušné a většina z nich je upgradovatelná, stejně jako zbraně, které používají. Mezi další milé vlastnosti Three Kingdoms II patří i použití motion capturingu a skeletální animace pro pohyb postaviček, výborná hudba od autora, který své umění předvedl už v Dark Reignu a Mechwarriorovi 2, nebo multiplayer pro maximálně osm hráčů. Datum vydání tohoto titulu zatím bohužel nebylo oznámeno.