Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Thrustmaster 360 Modena Racing Wheel

  12:00aktualizováno  1:07
Jak to dopadne, když se slavná hardwarová firma spojí s neméně slavnou automobilkou a udělají přesnou kopii volantu jednoho z nejlepších sportovních vozů, přidají kvalitní pedály a celé to zabalí do obrovské barevné krabice? Zkuste hádat…

360 Modena Racing WheelJiž poměrně širokou nabídku cenově dostupných volantů s pedály rozšiřuje 360 Modena Racing Wheel od společnosti Thrustmaster. Využili jsme příležitosti a otestovali jeden kousek přímo u nás v redakci.

Design a funkce
Jak již sám název napovídá, podařilo se výrobci zhotovit téměř identickou kopii volantu sportovního coupé Ferrari 360 Modena. Osobně vítám každou podobnou iniciativu (viz. F-16 FLCS) – výrobci špičkových vozů mohou do ergonomie investovat nepoměrně více než hardwarové firmy a výsledek je opravdu znát. Volant má masivní střed, ve kterém jsou umístěny dvě tlačítka (číslo 3 a 4) a dva kloboučky (jeden klasický směrový hat a jeden suplující tlačítka 5-8). Věnec je z kvalitního černého plastu, v místech pro uchopení potaženého neklouzavou černou gumou (dokonce s vylisovaným piktogramem klaksonu, aby byla iluze Ferrari dokonalá). Zespod volantu jsou po vzoru F1 uchyceny dvě páky pro sekvenční řazení rychlostí, vede nich ještě zbylo místo (po vzoru družstva invalidů) na ruční ovládání plynu a brzdy. Plochá a široká základny volantu se přichytí k desce stolu speciálním nástavcem se šroubem, který má dostatečnou vůli na to, aby se přizpůsobil i „zubatému“ povrchu některých pracovních stolků. Samotný volant ještě doplňuje dvojice pedálů na plastové podložce (na můj vkus by mohla být o něco větší – při silnějším sešlápnutí se konec zvedá do vzduchu) s nestejným odporem i tvarem (plyn je dlouhý úzký, brzda čtvercová).

360 Modena Racing WheelInstalace
Zapojení Modeny nebude činit problémy ani naprostému laikovi – stačí jen spojit konektorem pedály s volantem a vybrat si, zda se ovladač připojí na „klasický“ game port nebo pomocí redukce do USB (osobně doporučuji USB variantu). Následná instalace driverů z CD je jen otázkou několika minut a jednoho restartu počítače. Vše doprovází detailní návod. Pro samotnou konfiguraci tlačítek a os je nutné použít utilitu Thrust Mapper 3 (součást instalace), ve které lze přiřadit všem osmi tlačítkům libovolnou sekvenci kláves (např. podrž půl sekundy šipku nahoru a pak jednou zmačkni space), nastavit citlivost všech os (jak u volantu, tak pedálů) i mrtvé zóny, popřípadě vybrat jeden z přednastavených profilů pro danou kategorii her . Některé hry (např. nové NFS) Modenu automaticky detekují, čímž odpadá část problémů s nastavením ovládání.

Praktické zkušenosti
Volant jsme testovali ve třech zcela odlišných závodních hrách, které měly za úkol prověřit chování Modeny ve všech možných extrémních situacích. Prvním prubířským kamenem byl nejnovější, v pořadí již čtvrtý, díl série Nascar Racing. Auto reagovalo na pohyby volantu i pedálu naprosto přesně a rychle, ani s řazením nebyl až na jeden malý detail (absence analogové spojky, ale to bychom už chtěli moc) žádný problém. Díky citlivému ovládání bylo možné strávit několik kol doslova na nárazníku protivníka vpředu, což se s klávesnicí realizovat bohužel nedá. O něco akčnější NFS: Porsche 2000 pak ukázal, že si Modena vede dobře i v arkádovitých závodech, kde je nutné rychlé otáčení volantu a precizní práce s plynem i brzdou (ruční brzdu stačilo přidat na jeden volný buttonek dosažitelný palcem pravé ruky). Jako poslední přišel na řadu Indycar Racing a neuvěřitelně klikatá trať v Laguna Seca. Tady se projevil jediný (naštěstí konfigurací snadno odstranitelný) neduh volantu – velmi těžko se s ním zahybá „na doraz“. Zatímco táhlé zatáčky oválných tratí bylo možné vykroužit naprosto přesně, ostré šikany a stoosmdesáti stupňové vracečky vyžadovaly místy až akrobatické kousky při snaze „dorvat“ volant do krajní polohy – kladený odpor byl na můj vkus příliš velký. Pomohlo až nastavení krajních mezí v ovládacím programu.

Závěrem
Mezi volanty bez force-feedbacku s pedály patří 360 Modena k tomu lepšímu, co se dá v našich končinách sehnat. Co do kvality je srovnatelná s V3 Stering Wheel od Interactu a Microsoftím SideWinder Precision Racing Wheel, design od Ferrari a kvalitní pedály pak jistě hrají pro koupi volantu právě od Thrustmasteru. 360 Modena je dostupná i ve verzi „PRO“ s řadící pákou vedle volantu.

Hardware zapůjčil joystick.cz, koncová cena produktu je 2750 Kč (včetně DPH, záruka 12 měsíců).

Autor:



Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...



O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Další z rubriky

Video z Infinity Blade II. Tohle na mobilu ještě nebylo

Infinity Blade II

Při pohledu na úvodní video, které běží v herním engine, je těžké uvěřit, že jde o hru na mobil. Infinity Blade II si...

Najdete na iDNES.cz