Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Thrustmaster 360 Modena Racing Wheel

  12:00aktualizováno  1:07
Jak to dopadne, když se slavná hardwarová firma spojí s neméně slavnou automobilkou a udělají přesnou kopii volantu jednoho z nejlepších sportovních vozů, přidají kvalitní pedály a celé to zabalí do obrovské barevné krabice? Zkuste hádat…

360 Modena Racing WheelJiž poměrně širokou nabídku cenově dostupných volantů s pedály rozšiřuje 360 Modena Racing Wheel od společnosti Thrustmaster. Využili jsme příležitosti a otestovali jeden kousek přímo u nás v redakci.

Design a funkce
Jak již sám název napovídá, podařilo se výrobci zhotovit téměř identickou kopii volantu sportovního coupé Ferrari 360 Modena. Osobně vítám každou podobnou iniciativu (viz. F-16 FLCS) – výrobci špičkových vozů mohou do ergonomie investovat nepoměrně více než hardwarové firmy a výsledek je opravdu znát. Volant má masivní střed, ve kterém jsou umístěny dvě tlačítka (číslo 3 a 4) a dva kloboučky (jeden klasický směrový hat a jeden suplující tlačítka 5-8). Věnec je z kvalitního černého plastu, v místech pro uchopení potaženého neklouzavou černou gumou (dokonce s vylisovaným piktogramem klaksonu, aby byla iluze Ferrari dokonalá). Zespod volantu jsou po vzoru F1 uchyceny dvě páky pro sekvenční řazení rychlostí, vede nich ještě zbylo místo (po vzoru družstva invalidů) na ruční ovládání plynu a brzdy. Plochá a široká základny volantu se přichytí k desce stolu speciálním nástavcem se šroubem, který má dostatečnou vůli na to, aby se přizpůsobil i „zubatému“ povrchu některých pracovních stolků. Samotný volant ještě doplňuje dvojice pedálů na plastové podložce (na můj vkus by mohla být o něco větší – při silnějším sešlápnutí se konec zvedá do vzduchu) s nestejným odporem i tvarem (plyn je dlouhý úzký, brzda čtvercová).

360 Modena Racing WheelInstalace
Zapojení Modeny nebude činit problémy ani naprostému laikovi – stačí jen spojit konektorem pedály s volantem a vybrat si, zda se ovladač připojí na „klasický“ game port nebo pomocí redukce do USB (osobně doporučuji USB variantu). Následná instalace driverů z CD je jen otázkou několika minut a jednoho restartu počítače. Vše doprovází detailní návod. Pro samotnou konfiguraci tlačítek a os je nutné použít utilitu Thrust Mapper 3 (součást instalace), ve které lze přiřadit všem osmi tlačítkům libovolnou sekvenci kláves (např. podrž půl sekundy šipku nahoru a pak jednou zmačkni space), nastavit citlivost všech os (jak u volantu, tak pedálů) i mrtvé zóny, popřípadě vybrat jeden z přednastavených profilů pro danou kategorii her . Některé hry (např. nové NFS) Modenu automaticky detekují, čímž odpadá část problémů s nastavením ovládání.

Praktické zkušenosti
Volant jsme testovali ve třech zcela odlišných závodních hrách, které měly za úkol prověřit chování Modeny ve všech možných extrémních situacích. Prvním prubířským kamenem byl nejnovější, v pořadí již čtvrtý, díl série Nascar Racing. Auto reagovalo na pohyby volantu i pedálu naprosto přesně a rychle, ani s řazením nebyl až na jeden malý detail (absence analogové spojky, ale to bychom už chtěli moc) žádný problém. Díky citlivému ovládání bylo možné strávit několik kol doslova na nárazníku protivníka vpředu, což se s klávesnicí realizovat bohužel nedá. O něco akčnější NFS: Porsche 2000 pak ukázal, že si Modena vede dobře i v arkádovitých závodech, kde je nutné rychlé otáčení volantu a precizní práce s plynem i brzdou (ruční brzdu stačilo přidat na jeden volný buttonek dosažitelný palcem pravé ruky). Jako poslední přišel na řadu Indycar Racing a neuvěřitelně klikatá trať v Laguna Seca. Tady se projevil jediný (naštěstí konfigurací snadno odstranitelný) neduh volantu – velmi těžko se s ním zahybá „na doraz“. Zatímco táhlé zatáčky oválných tratí bylo možné vykroužit naprosto přesně, ostré šikany a stoosmdesáti stupňové vracečky vyžadovaly místy až akrobatické kousky při snaze „dorvat“ volant do krajní polohy – kladený odpor byl na můj vkus příliš velký. Pomohlo až nastavení krajních mezí v ovládacím programu.

Závěrem
Mezi volanty bez force-feedbacku s pedály patří 360 Modena k tomu lepšímu, co se dá v našich končinách sehnat. Co do kvality je srovnatelná s V3 Stering Wheel od Interactu a Microsoftím SideWinder Precision Racing Wheel, design od Ferrari a kvalitní pedály pak jistě hrají pro koupi volantu právě od Thrustmasteru. 360 Modena je dostupná i ve verzi „PRO“ s řadící pákou vedle volantu.

Hardware zapůjčil joystick.cz, koncová cena produktu je 2750 Kč (včetně DPH, záruka 12 měsíců).

Autor:




Nejčtenější

Destiny 2
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Fallout: New Vegas
Ve Falloutu měla být svatba ve vegaském stylu, nezbyly na ni peníze

Vývojáři z Obsidian původně plánovali, že hra bude mít podtitul Sin City, že umožní hráčům vybrat si rasu hlavní postavy a dokonce chtěli ve hře zorganizovat...  celý článek

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Resident Evil: Revelations
Zaoceánská plavba s mutanty potřetí. Recenze Resident Evil Revelations

„Tati, já nechci zase na zaoceánskou plavbu,“ postěžoval si mladý hráč. „Kušuj,“ řekl otec Capcom a naservíroval mu tu samou hru už potřetí.   celý článek

WolfenDoom: Blade of Agony
Nemůžete se dočkat nového Wolfensteina? Vyzkoušejte WolfenDooma

Projekt vytvářený fanoušky skvěle kombinuje retro zpracování s moderními herními prvky. Takhle by dnes vypadal Wolfenstein, kdyby nedošlo k žádnému nárůstu...  celý článek

Další z rubriky

The Elder Scrolls V: Skyrim - verze na Switch
Masivní herní světy versus nedostatek času. Jak na ně?

Hry v otevřených světech jsou často diskutovaným moderním trendem herního průmyslu. Na jednu stranu nám dávají velkou svobodu a spoustu možností, nicméně se až...  celý článek

Destiny 2
Rady, jak se připravit na spuštění velkolepé sci-fi Destiny 2

Přinášíme informace o přesném času spuštění týmové sci-fi akce Destiny 2, doporučení ohledně volby postav, nové informace o délce hry a zákulisní tipy pro...  celý článek

WolfenDoom: Blade of Agony
Nemůžete se dočkat nového Wolfensteina? Vyzkoušejte WolfenDooma

Projekt vytvářený fanoušky skvěle kombinuje retro zpracování s moderními herními prvky. Takhle by dnes vypadal Wolfenstein, kdyby nedošlo k žádnému nárůstu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.