Time Crisis 3

  • 3
Každý vlastník PlayStation 2 a světelné ""práskačky"" G-Con 2 má již jistě ve své sbírce všechny díly trilogie Time Crisis. My vám konečně s menším zpožděním přinášíme recenzi na její zatím poslední kapitolu.
Time Crisis 3

S téměř železnou pravidelností přichází na naše konzole další díl Time Crisis, tentokráte s pořadovou číslicí tři. V době průkopnické, kdy jsme se ještě mazlili s šedými PSX, jsme všichni uvítali soukromé střílení světelnou pistolí pěkně v teple domova - z pohodlného křesla, bez desítek uslintaných a omaštěných brejlovců stojících za námi ve frontě a nesmyslného utrácení kreditů u automatů firmy Namco. Od té doby (tuším, že první Time Crisis vtrhli do heren někdy kolem roku 1995) jsme se dočkali ještě několika málo titulů, které postupně přelézaly v lepším grafickém provedení i na konzole černé (nyní potažmo i stříbrné) barvy. Tedy PS2. Tituly si pod svými křídly vesměs drželo Namco, jakožto výrobce samotného G-Conu, světelné to bouchačky. Mohli jsme tedy ničit umělohmotnou spoušť v Point Blank 1 & 2, Time Crisis 2, Vampire Night nebo i v Capcomáckých splácaninách na téma Resident Evil. Výjimkou a velmi povedeným titulem byl Dino Stalker, taktéž stvořen firmou Capcom. Tato hra mile překvapila možnostmi samotného pohybu ve 3D prostředí za pomoci směrového kříže na zadní části pistole a různými typy zbraní. První feature - tedy naprostá volnost pohybu v nových Time Crisis bohužel neuzříte, ale vychytávku druhou konečně ano! Přátelé volejte hurá: Time Crisis 3 disponuje hned několika druhy střelných zbraní! Ale popišme si to pěkně popořadě…

Vše začíná tím, že na překrásný a mírumilovný ostrov, izolovaný pro své turistické kvality Time Crisis 3 kdesi v Tichomoří, surově vrazí armáda Zagoriánské federace. Nejsou to žádní amatéři a také žádní chuďasové. Agresoři proto vlastní slušnou technickou výbavu a disponují kvanty hi-tech zbraní - Al-Kajda by mohla závidět; žádné turbany a zašlé avtamáty série AK… Zlí strejdové si zřídí po smetení chabého odporu slabé vukanské armády v místním chrámu základnu. Do jejich rukou ještě navíc padne několik příslušníků zdejších speciálních komand a podmíní si kapitulaci místní vlády jejich vydáním. To ještě nikdo ale netuší, že si tam také pěstují několik zatraceně nabroušených atomových hlavic, jimiž hodlají obšťastnit slavné vlády tohoto světa. Tuto zamotanou situaci mají jako již tradičně vyřešit dva "ostřílení" agenti SSI - Wesley Lambert a Alan Dunaway (tedy spíše opticky - vyhlížejí, jako by před dvěma dny opustili střední školu …). Tito dva drsoni si to zcela nenápadně přišinou k místu konfliktu na rybářském člunu s udicemi v rukou a G-Cony za pasem. Teroristická předsunutá hlídka si svou zvídavostí samozřejmě řekne o pořádný self-masakr a naši hrdinové nastupují do mise. A aby to neměli tak těžké, časem se k nim ještě přidá jemná, ale setsakra nebezpečná Alicia Winston, která se snaží na vlastní pěst osvobodit svého bratra ze zajetí uzurpátorů. Toliko ke Story módu - hlavní části hry, která se drží stylu předešlých dílů. Až jej dokončíte, čeká vás ještě tzv. Rescue Mission, mód mnohem delší a mnohem náročnější, který je celkově zajímavější, než základní část hry. Zde provádíme záchranu bratra skrze právě zmiňovanou Alicii, jež začíná akci ještě notný kus před příjezdem Wesleyho a Alana. Příběh se poté kříží Time Crisis 3 s hlavní částí, ale nejdůležitějším faktem je, že Rescue Mission se skládá ze 14-ti misí oproti pouhým třem u Story módu.

Herní principy jsou dodrženy ze série Time Crisis. Máte tedy předdefinovaný postup hrou, který se po přechodu do další lokace (zmizí otravný text WAIT) přepne do akčního módu, kde se schováváte za objekty, nabíjíte a pálíte po nepřátelích. Cesta je předem daná a bohužel se nevětví. Na koncích každého z levelů čekají tužší bossové, na jejichž likvidaci je potřeba trocha (ale opravdu jen trocha) opatrnosti a rafinovanosti. Docela mne překvapil výskyt oblíbence Wild Doga, který snad ne a ne zemřít, i když už si vlastním granátem několikrát rozmašíroval zcela sebevražedně řiť. Kromě něj potkáte i šíleného kungfuistu Wild Fanga, tajemného ninju, či nechutně nezničitelného Giorgia Zotta, který nejprve v jedné ruce třímá kulomet, ve druhé šavli a poté si hodí na ramena raketomety. Zatraceně drsný hoch… Nikoho už snad nepřekvapí likvidace motorek, člunů, helikoptér a dalších podobných vehiklů.

Novinkou, které jsme se ve dvojce nedočkali, je konečně výběr hned ze čtyř zbraní. Kromě obligátní pistole tu máte ještě uzi (v případě Alicie klasický samopal), pump-up brokovnici a děsivě účinný granátomet, určený hlavně k likvidaci kryjících se bossů. Všechny tyto zbraně musíte sbírat střílením do ikon s jejich symboly, vypadávajících z nepřátel, a při střelbě s nimi Time Crisis 3 samozřejmě kontrolovat stav zásobníků. V Rescue Mission si navíc užijete výborný sniper mód se zoomem - Alicia je totiž hodně schopný odstřelovač.

Módy dvou hráčů buďto na rozdělené obrazovce, či přes i-link na dvou mašinách byly dodrženy. V tomto případě hrajete každý za jednoho z agentů a musíte dávat pozor na koordinaci. Obzvlášť mód přes i-link se stává herním vrcholem, jaký lze zažít ve dvou hráčích. Negativem je ale samozřejmé vlastnictví dvou pistolí, dvou PlayStationů, dvou her a dvou televizí. Na kooperaci, či hraní Time Crisis za použití dualshocku raději zapomeňte. Neříkám, že by to nešlo, ale tato hra je přeci jen primárně zaměřena na použití G-Conu. A rozpůlená obrazovka se scvrkne do dvou malých obdélníků, pročež vám nepomůže ani stopalcová televize. Také se opakuje možnost hrát tzv. Stage trialy - v co nejkratším čase projít jeden level. Motivací vám bude zapisování nejlepších časů do přehledných tabulek.

Celková výdrž hry je postačující. Story mód je jako vždy záležitostí na půl hodiny, ale Rescue Mission za Alicii už se stává podstatně tužší záležitostí. Věcí, která by vám mohla dopomoci k rychlejšímu zakončení hry je sympatické navyšování kreditů po každém absolvování hry a skončení, nebo nastavení vyššího počtu životů, či nižší obtížnosti. Tím se však ale ochudíte o lepší zážitek ze hry. Ve Story módu je continue záležitostí pokračování hned z místa, kde Time Crisis 3 zesnete, avšak Rescue Mission vás vždy strčí na začátek mise. Proto v tomto režimu musíte být více opatrní a pamatovat si každého „rudého“ nepřítele, který ve stylu předešlých Crisis střílí naprosto přesně. Díky Aliciinu snažení, délce a pestrosti jejího módu bych si troufl třetí díl Time Crises označit za nejpestřejší…

Grafická stránka hry.
Poslední díl kráčí globálně ve šlépějích předešlého. Dočkáme se tedy opět velmi podobně vymodelovaných nepřátel, lokací i válečných strojů. Tentokráte na mne ale animace i grafika působí lepším dojmem; obzvláště pohybové kreace enemies se již netváří tak poťouchle nepřirozeným dojmem. Také některé scenérie se pyšní zajímavými grafickými efekty - za zmínku stojí obzvlášť velmi pěkně vyvedený level u řeky s vodopády v hlavní části hry, či pláž hned v úvodu Rescue Mission. Taktéž zajímavě působí noční mise hrané za Alicii, kde vás oslepují reflektory, či dokonce svítilny namontované na hlavních nepřátelských zbraní. V akci za parného dne si pro změnu užijete odlesků slunce (dokonce zaregistrujete i lens-flare efekty) a příjemných sytých barev letní oblohy… Celkový dojem z grafiky je tedy lehce nadprůměrný: příjemně zvolené barevné palety a slušné animace, to vše pěkné i přes absenci kvanta textur (takový Vampire Night přeci jen vychází ze všech akcí pro pistoli asi opticky zatím nejlépe…).

Time Crisis 3

O ozvučení se toho moc napsat nedá. Hudba zůstává velmi podobná z minula - vítězná znělka a některé motivy jsou naprosto identické. Celkově je kvalita hudby průměrná, ale co bychom čekali v dynamické střílečce kromě burácení zbraní a smrtelného chropotu padajících teroristů...

Takže si to milí členové protiteroristického družstva shrňme: Time Crisis 3 se drží postupů svých starších bratříčků a rozšiřuje je o možnost volby ze čtyř zbraní během hry. Oděl se do hezčího grafického hávu a přidal velmi zábavný mód Rescue Misssion, sestávající hned ze čtrnácti částí. Je velmi dynamický a návykový. Z negativ můžeme zmínit snad jen krátkost hlavního módu a slabší „automatové“ ozvučení.

Time Crisis 3
Výrobce/Vydavatel Namco
Platforma PlayStation 2
Multiplayer: ano, 2 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: ano, 36kB
Verdikt: Příjemná dynamická akce pro světelnou pistoli. Lehce nadprůměrná grafika, interaktivnější prostředí a slušná dávka zábavy. Co víc si od akce pro světelnou pistoli přát? Prozatím nejlepší ze tří dílů...
Hodnocení: 80% (info)