Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Timeline - cesta časem s M. Crichtonem

  12:00aktualizováno  30. října 5:52
Ať už máte či nemáte rádi knihy Michela Crichtona, možná byste mohli zkusit přistoupit k jeho počítačově herní prvotině s nezaujatou myslí. Příběh o cestě časem do minulosti (konkrétně do Francie 14. století), abyste jako student našli svého ztraceného profesora, koneckonců nezní tak nejhůř.
Timeline

Jméno Michaela Crichtona asi nebude neznámé nikomu z vás. Knihy jako Jurský park, Kongo, Vycházející slunce, Koule nebo Kmen Andromeda se uhnízdily i v českých knihovničkách, a kdo nemá pozitivní vztah ke čtení, mohl všechny výše jmenované tituly shlédnout i v tuzemských kinech (případně TV kanálech). Sám spisovatel je znám jako velký nadšenec a obdivovatel všeho technologicky nového a pokrokového (kterážto vlastnost na mě sice občas v jeho knihách působí až rušivě, ale většině čtenářů to evidentně vyhovuje), takže není divu, že jeho pozornosti neuniknul ani herní průmysl. Společně s Eidosem se Crichtonova společnost Timeline Computer Entertainment rozhodla pustit do výroby akčně adventurního titulu Timeline.

Za předlohu si vybrali Crichtonovu stejnojmennou knihu o cestování v čase. Příběh začíná ve 21. století, kdy se cesty časem staly pro vědce vítanou příležitostí, jak si na vlastní oči ověřit fakta, která o historii sepisují do svých knih. Jeden z nich - profesor Edward Johnston - se však z jedné takové expedice nevrátil a jediné, co po něm zbylo, je 600 let Timelinestarý vzkaz psaný jeho rukou, který studenti někde našli. Jako Christopher Huges (student Yale) se vydáváte zpátky do roku 1357 do míst, kde se profesor ztratil - do Francie.

Francie té doby není zrovna dvakrát mírumilovně naladěna. Na své cestě za odhalením chyby, která k profesorově zmizení vedla, se potkáte se spoustou agresivních rytířů, mnichů a jiných zákeřných bytostí. Design prostředí jistě nebude slabou stránku hry - hrady a zámky, na kterých se pořádají rytířské turnaje, nebo klikaté dungeony, v nichž přebývají houfy všelijakých stvůr, které celá staletí čekaly jen na vás - tak nějak bych si to představovala. Obecně se snad dá říct, že akční náplně bude méně a adventurního vybavování a řešení puzzlů více. Druhým dechem však autoři dodávají, že o zabíjení hráči nepřijdou - zprávy o přítomnosti mečů a luků ve hře tomu nasvědčují.

Ačkoliv práce na Timeline byly ohlášeny teprve letošního června, s vydáním finální verze hry se počítá už o letošním podzimu. I když se tedy zdá, že dokončení je skoro za dveřmi, informacemi o hře autoři rozhodně neplýtvají a nic dalšího, než co už jsem vám vyzradila, známo zatím není.

Autor:


Témata: Dům roku


Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.