Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

TimeSplitters 2 – první dojmy

  12:00aktualizováno  12. června 1:51
Již dlouho avizovaná střílečka s online podporou od Free Radical Design dorazila nyní i k nám do redakce - no dobře, byla to jenom hratelná demoverze - a my se s vámi tímto chceme podělit o bezprostřední dojmy ze hraní, které se pochopitelně odehrávalo v offline režimu. A na platformě PS2!

TimeSplitters 2

Poslední dobou se nám rozmáhá staronový trend nazvaný špionážní akce. Asi největším esem v tomto oboru je Metal Gear Solid, jehož další pokračování na PS2 vzbudilo u hráčů a kritiky takový ohlas, že se v blízké době patrně od ostatních vývojářů dočkáme časté snahy o napodobení uvedeného stealth schématu. Ale že se k tomu uchýlí i firma Free Radical Design, která si získala respekt čistokrevnou akcí TimeSplitters, tak to jsem opravdu nečekal.

První kapitola Timesplitters byla velice podařenou střílečkou z pohledu první osoby a na to, že vyšla jakožto prémiový titul na PS2, se stala velice oblíbenou. Obsahovala vše, co jsme obdivovali u PC kolegů a k tomu ještě dobře navržené ovládání, takže si hráči rychle zvykli. Jediná věc, jež tu byla kritizována, byl nepodařený příběhový mód, který spíše sloužil k získávání nových postav pro multiplayer, než aby se hráč samotář dobře pobavil. Vývojáři si však herní nedostatek uvědomili a tak se v tomto pokračování již dočkáme plnohodnotného příběhového režimu, který je doprovázen velice podařenými filmečky, vyvedenými v samotném herním enginu. Ještě než se vrhneme na novinky si probereme, co že zůstalo z prvního dílu. V první řadě to je ještě dále vylepšený multiplayer a dá-li bůh, tak se dočkáme i online alternativy. Jinak ve splitscreenu se opět můžete utkat až ve čtyřech hráčích a vybrat si z nepřeberného množství nejrůznějších režimů. S nejoblíbenějším – kooperativním módem - by se mělo v TimeSplitters 2 konečné verzi hry počítat i do příběhového scénáře, což by znamenalo ohrožení i tolik populárního Halo. Nejspíš se ptáte proč a já vám na to s chutí odpovím. Story mód je totiž perfektní mix původních TimeSpliters a MGS, což by znamenalo opravdu vydařený motiv spolupráce hráčů a tak jeden z největších zážitků ve hře.

I tentokrát zůstaly bizarní postavičky a zbraně nejrůznějšího kalibru - ale to je asi tak vše. Dále už pokračují samé novinky a překvápka. Jestli si snad myslíte, že vletíte do místnosti a tam všechno rozstřílíte na cimpr a campr, tak se zase posaďte a hrajte dál svého oblíbeného Quakena. Tady se totiž budete infiltrovat nepřátelským územím, odstřelovat oponenty pěkně zdálky, rušit kamery a používat obranný systém základny proti jeho původním uživatelům. Pravda, i na případné masakrování individuí dojde, ale již ne v tak bohaté formě. Podle toho, co jsem měl možnost zatím odzkoušet bych řekl, že si autoři z MGS nevzali jenom námět, ale že mu jdou po krku zcela. Umělá inteligence je totiž naprosto úchvatná! Nepřátelé se procházejí, koukají na hodinky, zívají, drbou se na hlavě nebo jen tak lelkují. Jenže běda, jestli uděláte něco špatně - to už po vás nemilosrdně jdou a schovávají se přitom za bedny, dělají efektní kotouly, přivolávají posily nebo jen zbaběle utečou, aby se vzápětí vrátili v hojnějším počtu. Vaší výhodou budiž skutečnost, že přesný zásah do hlavy nebo do TimeSplitters 2 srdce odkrytého protivníka znamená jeho okamžitou smrt. I co se týče interaktivity samotného herního prostředí je zde cítit moderní trend. Různé bedničky a sudy jsou již zažitá klasika, ale zde si můžete pohrát i s hasicími přístroji, světly a dokonce i s melouny. Náplně misí se sestávají vždy z několika úkolů pro splnění, mezi něž patří např. likvidování tajných dokumentů, satelitů, aktivování spínačů atd. Samostatné úrovně jsou dostatečně velké, kvalitně navržené a kupodivu vůbec neotravuje nápis loading. Vedle lehce komiksového vzhledu se dočkáte kupy vizuálních efektů v podobě tetelení vzduchu, páry, kouře, ohně apod. Co se týká samotné rychlosti, tak snad bude zachováno 60fps, každopádně již v tomto stádiu jsou TimeSplitters 2 pekelně svižní a nezpozoroval jsem vůbec žádné zpomalování nebo doskakování.

Takže co říci závěrem. Z toho mála, co jsem měl možnost otestovat, se TimeSplitters 2 jeví jako vítané zpestření do již tak zaběhnutého světa FPS, takže pokud vývojáři v jimi vysoko nasazené laťce kvality ve finále nepoleví, jednalo by se zatím o to nejlepší, co se v této oblasti objevilo!

TimeSplitters 2 TimeSplitters 2

Autor:




Nejčtenější

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.