Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RECENZE: Tiny Metal je malá strategie, od které se čekalo až příliš

aktualizováno 
Tiny Metal na první pohled působí jako milé pokračování kultovní tahové strategie Advance Wars. A právě očekávání spojená s touto značkou hře spíše ubližují. Není to ovšem její hlavní problém.
60

Tiny Metal

Platforma: PC, PlayStation 4, Switch
Výrobce: Area 35

  • příjemná stylizace
  • zpočátku zábavné
  • velmi slabá AI
  • vyvážení pohybů / jednotek
  • nudná kampaň
  • multiplayer až později

Herní karta

Tiny Metal vychází z jednoduchých principů. S vojáky obsazujeme městské budovy, které generují peníze, továrny, které produkují nové pozemní jednotky, letiště, kde si vyrábíme letecké jednotky, a tak dále. Cílem je porazit nepřítele, který dělá to samé.

Mapa, po níž s jednotkami postupujeme, je v podstatě čtvercová síť. Boje probíhají automaticky skrze separátní animace, což ovšem neznamená, že jejich výsledek nelze ovlivnit. Důležitý je samozřejmě typ jednotky (klasicky styl kámen – nůžky – papír), strana, z níž se útočí, a samozřejmě terén. Například les poskytuje dodatečnou obranu + 35 procent, na druhou stranu u tanku sníží pohyblivost a dohled.

Tiny Metal

Tiny Metal

Tiny Metal

Tiny Metal

Tiny Metal přitom nejde nijak zvlášť do hloubky. Chybí například vrstvy, takže na místě, kde je dejme tomu helikoptéra, už nemůže stát žádná jiná pozemní jednotka. Není třeba ani doplňovat palivo či munici, chybí transportéry, z čehož celkem jasně vyplývá, že to není hra určená pro náročné stratégy, ale spíše casual záležitost. Tomu odpovídá i spíše nižší množství jednotek, z nichž se některé stanou časem irelevantní.

Co se týče režimů, stěžejní je příběhová kampaň, vyprávěná prostřednictvím povídání postaviček na statických obrazovkách. Nic moc dojem už jen podtrhuje přiblblý příběh a japonský dabing, který mi rval uši. Naštěstí lze tyto části rychle převinout. Pak už tu je jen skirmish na předem daných mapách. Zatím chybí multiplayer, na kterém vývojáři pracují (položka v menu už je).

Hru jsem si pořídil na Switch, kde mě nemile překvapilo, jak se úvodní sekvence trhá. Naštěstí dál už bylo vše v pořádku. Grafika je stylová a v handheldovém režimu vypadá velmi dobře. Na mapu se lze dívat kompletně z ptačí perspektivy, v mírném náklonu a zblízka. Bitevní sekvence vypadají také k světu. V tomto ohledu si nemám nač stěžovat. K ovládání také nemám moc výtek, uvítal bych akorát podrobnější informace jednotkách, metalpedia v menu je nepraktická.

Výborný je mechanismus Focus Fire, kdy vybraná jednotka nepřítele pouze zacílí, zatímco společnou palbu spustí až další. Jedna věc je bonus k útoku, druhá pak fakt, že nepřítel, pokud přežije, palbu vrací pouze tomu, kdo atak vyvolal. Elegantní je i povyšování jednotek pomocí hodností, čímž se zvyšuje jejich síla i obrana. A k zahození nejsou ani o něco silnější hrdinské jednotky.

Tiny Metal

Tiny Metal

Tiny Metal

Tiny Metal

Kamenem úrazu je velmi slabá umělá inteligence. Počítač se sice snaží aktivně zabírat továrny a města, aby neustále produkoval jednotky, na bitevním poli se však chová hloupě. Neváhá sebevražedně útočit proti pravidlu kámen – nůžky – papír, výběr cílů podle priority vypadá, jako kdyby si házel kostkou. Kampaň představuje nové jednotky velmi pozvolna, což je s nekompetentní umělou inteligencí neskutečná nuda. Navíc zbytečně, protože strategie se v okamžiku, kdy získáte raketomety a začnete pálit ze zálohy, stejně změní. Nechápu proto to počáteční opatrné našlapování.

Tiny Metal

Tiny Metal

Tiny Metal není propadák a v některých částech jsem se celkem bavil. Nevadí mi ani to, že to není nový Advance Wars. Na druhou stranu kvůli nic moc umělé inteligenci a vyvážení pohybů / jednotek to není až taková zábava. Tento design mi nesedl. A samotného mě překvapilo, jak rychle mě hra začala nudit. Vzpruhou by mohl být právě připravovaný multiplayer.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

60 %

Čtenáři

40 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 7 čtenářů

Nejčtenější

Pět největších zklamání z herního svátku E3 2018

Command and Conquer: Rivals

V sobotu jsme rozebrali největší překvapení z herního svátku E3 2018, dnes se podíváme na ta největší zklamání.

Ve Fortnite se omylem objevil hákový kříž, vývojáři okamžitě zareagovali

Fortnite

Pokud hráči nejpopulárnější hry současnosti Fortnite přesně za sebou provedou několik specifických kroků, vytvoří na...



Kam kráčí herní průmysl? Letošní E3 naznačila nové trendy

E3 2018

Každoroční herní šílenství s názvem E3 už oficiálně skončilo a před námi jsou teď naopak dva měsíce relativního klidu....

Sega Mega Drive Classics je super návrat 16bitové éry. Uvnitř 53 recenzí

Golden Axe

Doby konzolí čtvrté generace jsou dávno pryč. To však neznamená, že bychom si je nemohli připomenout a zahrát si ty...

Pospěšte si, skvělé RPG Shadowrun Returns je dočasně ke stažení zdarma

Shadowrun Returns

Vynikající hardcore RPG Shadowrun Returns je bezplatně ke stažení do sobotního večera. Potěší především milovníky...

Další z rubriky

RECENZE: Ve strategii Ancestors Legacy budete dobývat a plenit

Ancestors Legacy

Nová historická strategie od polského studia Destructive Creations se hlásí o vaši přízeň a rozhodně má s čím vyrukovat.

RECENZE: Agony měl šokovat zpracováním pekla, ale je to nudné béčko

Agony

Výlet do pekla by nechtěl asi zažít na vlastní kůži nikdo, ale taková virtuální exkurze ve hře, to je jiná. Madmind...

RECENZE: Česká Band of Defenders je akce s atmosférou Falloutu

Band of Defenders

Nájezdníci přicházejí zleva, supermutanti zprava a od vás se dočkají přivítání laserovou puškou. Ne, to není výjev z...

RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!
RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!

Z reklamního letáku cestovní společnosti se směje manželský pár sedící na úhledném plážovém lehátku. Před ním si společně hrají děti. A teď zpátky do reality, takhle rodinná dovolená většinou nevypadá.



Najdete na iDNES.cz