Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tiskovka nejen o hrách - (foto)reportáž

  12:00aktualizováno  12:59
Středeční dopoledne bylo v konferenčním sále luxusního hotelu Marriott vyhrazeno tiskové konferenci, na které se sešly významné české herní a světové hardwarové firmy. Kromě nových procesorů Athlon XP 1900+, čipsetu nForce a desek Microstar zde byla k vidění i Mafia, HD2 a Another War.

Srovnání Duron versus Celeron

Středeční dopoledne bylo v konferenčním sále luxusního hotelu Marriott vyhrazeno tiskové konferenci, na které se sešly významné české herní a světové hardwarové firmy. Kromě nových procesorů Athlon XP 1900+, čipsetu nForce a desek Microstar zde byla k vidění i Mafia, Hidden and Dangerous 2, Operation Flashpoint Gold a Another War. Ale nepředbíhejme...

Dříve než se ke slovu dostali zástupci českých herních vývojářů, patřila projekční plocha velkým hardwarovým firmám, které prezentovaly své nejnovější výrobky. Jako první si vzal slovo marketingový manager evropského AMD, pan Ulf Holman, který seznámil přítomné novináře s výhodami procesoru Athlon XP 1900+. Kromě srovnávacích grafů, na kterých demonstroval ve srovnání s Pentiem IV výkon nových Athlonů a Duronů (mimochodem Durony začínají v určitých aplikacích šlapat velmi nepříjemně Pentiu IV na paty), vysvětlil i předělaný systém značení Athlonů XP. Oněch 1900 totiž neznamená skutečnou pracovní frekvenci procesoru (ta je „jen“ 1,6 GHz), ale relativní srovnání s předchozími verzemi Athlonů – tedy „zdánlivou frekvenci“, na které by pracoval procesor se starým jádrem. Tím se AMD hodlá vyrovnat s politikou Intelu, který svůj marketing staví Manažeři nVidie v akci stylem „megaherzy za každou cenu“. Příjemnou zprávou pro všechny majitele motherboardů se Socketem A je fakt, že bude u Athlonů a Duronů podporován přibližně do roku 2003. Vystoupení pana Holmana také skvěle ukázalo práci zahraničních marketingových oddělení, která pomocí srovnávací reklamy prezentují svůj produkt v ideálním světle. Z pohledu hráče bylo zajímavější vystoupení managerů nVidie, kteří představili nový chipset nForce. Ten bude nabízet kromě integrované grafické karty GeForce 2 MX (kdo chce silnější kartu, může do AGP 8X slotu zasunout něco jiného) zejména skvělý zvuk - enkodér Dolby Digital 5.1 s 64 3D hlasy + 192 2D je stejný, jako používá Xbox. Jak přiznal sám Scott Murnan, který se v Evropě stará o technikou stránku implementace nForce na základní desky OEM partnerů, s tímto chipsetem odpadne důvod pořizovat si specializovanou zvukovku – nForce zde představuje naprostou špičku. Obrovskou výhodou čipsetu od nVidie jsou i jednotné drivery – update ovladačů síťové, zvukové a grafické karty se v ideálním případě omezí pouze na automatický download nejnovějších driverů pro nForce. V odpolední prezentaci MSI pak bylo možné vidět první desky Microstar s nForce, stejně jako ostatní typy pro platformy Intel i AMD. Zajímavé bude zejména z pohledu emulace Xboxu řešení s paměťovou architekturou UMA, které se plánuje na příští rok.

Petr Vochozka nevěří svým očím - to není H&D2, ale Flashpoint!

Herní „kolotoč“ načal Petr Vochozka z Illusion Softworks. Ještě než však mohl představit svou firmu a její chystané hry, ozval se v sále tlumený potlesk a smích přísedících novinářů – organizátoři totiž omylem zapojili do výstupu projektoru obraz z jiného počítače a na projekčním plátně se z ničeho nic objevil „rivalský“ Operation Flashpoint. Po odstranění technických problémů došlo konečně na představení profilu Illusion Softworks (opět zde byl potvrzený plán vypouštět od nového roku čtyři AAA tituly ročně), po které následoval trailer (známá verze z květnové E3) připravovaného druhého dílu Hidden and Dangerous. Hlavní pozornost však byla věnovaná Mafii – prezentace se chopil hlavní betatester firmy, Vladimír Nečas, který nejprve předvedl možnosti animace obličejů postav, které automaticky hýbou ústy v závislosti na tom, co říkají (jako ovládání totiž slouží samotná modulační křivka hlasového vzorku – skvělá věc pro lokalizace do cizích jazyků). Pak došlo i na samotné hraní některých misí – město v Mafii trochu připomíná detailnější variantu Liberty City z GTA3, krvavé akční scény zas místy vypadají jako skvělý Max Payne. Opět došlo i na předvádění fyzikálního modelu automobilů (včetně efektní jízdy po třech a nejízdy po dvou kolech), i nějakých těch lumpáren v podobě krádeží vozů počestným občanům. Mafia zkrátka vypadá více než slibně - ostatně naše preview mluví za vše.

Animace obličeje v Mafii

Druhou část prezentací odstartoval po krátké přestávce Marek Španěl, když představil přítomným novinářům profil vývojářů z Bohemia Interactive Studio. Vedle již známých informací překvapil většinu přítomných oznámením prací na vojenském taktickém bojovém simulátoru (pozor, tentokrát nepůjde o hru, ale profesionální aplikaci pro armádní účely), který by měl vycházet z úspěšné hry Operation Flashpoint. Projekt s tajemným názvem VBS1 (Virtual Battlefield Systems) je připravovaný ve spolupráci s blíže nespecifikovanými složkami ozbrojených sil a měl by spatřit světlo světa někdy v roce 2003/2004. Bližší detaily však nejsou známy, a ani na oficiálních stránkách projektu zatím nejsou žádné informace. Připomeňme v této souvislosti, že se elektronickým modelem bojiště zaobírá již několik let i AČR – speciální pracoviště na Moravě však podléhají vysokému utajení. Daleko významnější zprávou pro všechny hráče je chystané uvedení Operation Flashpoint Gold, ve kterém budou všechny updaty a upgrady „klasického“ Flashpointu až do verze 1.30 (tedy včetně jednotek jako Apache, HMMWV, Bradley, či Su-25) a „regioální“ bonusy – tedy přídavky lišící se podle země, kde se bude Gold verze prodávat. Součástí předváděčky byla i hratelná ukázka jedné z nových misí, ve které se na otevřené planině setkaly početné pěchotní jednotky podporované obrněnými transportéry a tanky.

Jako poslední přišlo na řadu RPG od polských vývojářů z Mirage Interactive s názvem Another War. Bohužel ani tady se organizátoři nevyhnuli malému faux-pas, když (zřejmě pod vlivem silného zážitku z hraní nezapomenutelné, leč poněkud letité akční adventure) hru opakovaně pojmenovali Another World a zmátli tak podstatnou část přihlížejících novinářů. O tomto slibném projektu jsme vás již před nedávnem informovali, takže jen ve zkratce k několika novinkám, které product manager Cenegy Krzysytof Cyluk během několika desítek minut dlouhé hratelné ukázky předvedl. Hráči si budou moci vybrat ze tří postav (inteligent, hromotluk a obratný zloděj), se kterými se pustí do víru událostí Druhé světové války. Postupně navštíví čtyři lokality (Francie, Rusko, Jugoslávie, Německo), kde se setkají s několika skutečnými historickými postavami (například Molotov, či Tito). Variabilitě hry za každou ze tří odlišných postaviček by (kromě systému vývoje jednotlivých vlastností) mělo napomoci i několik desítek questů, třicet různých zbraní a zejména náhodné generování předmětů a nepřátel. To ostatně předvedl Krzysztof zakrátko v praxi, kdy několik minut hledal procházející německou hlídku, se kterou svedl za pomoci počítačem řízeného kolegy krvavý boj (systém soubojů silně připomíná Diablo). Trochu vrásek na čele však přineslo prohlášení o tom, že hra vyjde na čtyřech CDčkách, bude vyžadovat PIII-500 MHz s 128 MB RAM a celkový play-time (jinými slovy předpokládaná doba dohrání za všechny postavy) vydá na 25 hodin zábavy. To je na současné poměry přeci jen poněkud málo. Nezbývá než si počkat na příští rok, kdy se Another War objeví v obchodech.

TK 28.11. - Zátiší s Flashpointem TK 28.11. - Pánové z IS sledují konkurenci TK 28.11. - nVidia nForce
TK 28.11. - Prezentace Another War TK 28.11. - Marek Španěl TK 28.11. - Šéf marketingu AMD Europe

Autor:




Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Další z rubriky

Ovládání Oculus Touch v akci
Autor Oculus Riftu chce robotickou ruku pro porno ve virtuální realitě

Ve zvláštním diskusním pořadu se zakladatel firmy Oculus Rift, mladý kontroverzní miliardář Palmer Luckey, rozhovořil o tom, že budoucnost virtuální reality je...  celý článek

SNES Classic Mini
Skvělý dárek pro každého (chlapa)? Retro konzole SNES Mini

S retro konzolí SNES Classic Mini se vracíme do devadesátých let a éry 16bitů. Většina z 21 předinstalovaných her však není jen pro nostalgiky, jsou skvěle...  celý článek

Hobo: Tough Life
Na ulici je možné téměř vše, říkají autoři české bezdomovecké hry

O připravované české hře, v níž hrajeme za bezdomovce, jsme si povídali s designérem a grafikem Romanem Valentou ze studia Perun Creative. „Ve hře půjde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.