Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

aktualizováno 
První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická ingredience, díky které by lidé u hry zůstali i po delší době.

Před Titanfallem 2 tak stojí nelehký úkol. Hra musí eliminovat nenápadné problémy prvního dílu, aniž by ztratila cokoliv ze své původní atraktivity.

Pokračování navíc může rozhodnout o tom, jestli má značka potenciál pro soutěžní hraní (eSports), či upadne do vývojářského cyklu plného nevýrazných pokračování a drobných změn.

Hlavní novinkou je tentokrát přitahovací lano, které působí takřka jako záblesk návrhářské geniality. Jediné tlačítko totiž přidává celou řadu možností. Tvůrcům se tak daří přidat taktickou vrstvu, aniž by hru příliš komplikovali.

S přitahovacím lanem se totiž lze vcelku rychle přesouvat přes rozsáhlé prostory, přemístit se s ním k nepřátelským robotickým titánům a přitahovat si okolo prolétající hráče.

Pohyb s lanem však není zcela frenetický a při jeho použití se z vás může stát lehký cíl. Jako nástroj pro přesun přes otevřené prostranství plné nepřátel tedy neposlouží.

Titanfall 2
Titanfall 2

V hrané ukázce jsem navíc spatřil jen minimum titánů. Zdá se, že tentokrát budou k dispozici s menší frekvencí. A mění se i jejich dynamika. Speciální uskakování se dobíjí pomaleji, a jeho využití proto bude vzácnější.

Menší jsou navíc i herní úrovně a z některých režimů mizí počítačem ovládaní nepřátelé. Cílem je totiž úprava tempa. Zatímco původní Titanfall nabízel téměř neustálou akci, dynamika druhého dílu bude více připomínat filmy. Očekávat tak můžete chvíle plné napjatého očekávání, ale i momenty plné nervydrásající akce.

Právě to by ostatně mohlo být klíčem k návykovosti a delší životnosti hry. Podobného principu totiž využívají akce, kterým se daří hráčskou základnu udržovat aktivní ještě dlouho po vydání. Tradičním příkladem může být střílečka Counter-Strike. Zatím se však daří i nedávno vydanému Overwatchi.

Titanfall 2

Tvůrci tentokrát chtějí vsadit také na komplexnější systém odemykání zbraní a výbavy. V tomto případě nezbývá než doufat, že to hře spíše neuškodí. Lepším řešením zpravidla bývá okamžité zpřístupnění celého arzenálu a možnost postupně odemykat kosmetické úpravy.

Titanfall 2 tentokrát nabídne i příběhovou kampaň, která podle prvních informací zněla nadějně. Při sledování ukázek za zavřenými dveřmi jsme se však nemohli zbavit dojmu, že jde především o dynamiku Call of Duty zasazenou do kontextu Titanfallu.

Nechybí tedy tvrdí hoši, velkolepé exploze a hordy tupých protivníků. Akci by však přece jen měly okořenit pohybové možnosti, díky kterým titul bude zahrnovat otevřenější úrovně a pasáže připomínající tradiční plošinovky.

Fotogalerie

V těch bude hlavní přesun mezi plochami, například za pomoci běhání po stěnách či dvojitých skoků.

Titanfall 2 zatím působí především jako opatrné pokračování. Síťová složka se hrála skvěle, na směrodatné posouzení novinek si však budeme počkat na vydání plné verze. Jejich význam lze z patnácti minut hraní odhadnout jen těžko.

V rámci prvních dojmů se přikláním spíše k možnosti, že je hra obezřetnou sázkou na jistotu a atraktivita její akce čerpá především z výjimečnosti prvního dílu. Pokud si však pokračování dokáže uchovat početnou hráčskou základnu, vývojáři svůj hlavní úkol splnili. Prvnímu dílu totiž bylo možné vytýkat jen máloco.

Autor:


Témata: Call of Duty

Nejčtenější

Chtěli dělat skvělé hry, ale uspěli až díky pornu

Ukázka z titulů nabízených společností Nutaku

V těžké konkurenci herního trhu se společnost Nutaku prosadila tím, že vytváří pornografické kopie tradičních titulů.

Jaké porno se líbí hráčům videoher: s Pokémony, D.Va a Mileenou

PornHub cílí i na hráče. A hráčky.

Koukají na porno více hráči na Xboxu, nebo Playstationu? A jakou postavu z videoher by lidé nejraději viděli svlečenou?



Vývojář po 27 letech odpustil fanouškovi, který upirátil jeho hru

Richard Garriott na fotografii z roku 1992, z archivu firmy Origin.

Při vzpomínání na staré dobré herní časy se Joshua Dudley na Twitteru přiznal k tomu, že miloval šestý díl série...

Nikdo ho nemá rád, přesto na Twitchi pokořil rekord ve sledovanosti

Tyler1

Streamer Tyler1 si vybudoval reputaci na tom, že chce všechny naštvat. Po necelých dvou letech mu autoři League of...

Deset nejočekávanějších RPG roku 2018

Kingdom Come: Deliverance

Z široké nabídky jsme pro vás vybrali 10 "erpégéček“, která podle nás mají letos největší potenciál stát se skutečnými...

Další z rubriky

Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Star Wars Battlefront II

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky...

Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Detroit: Become Human (PS4)

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se...

Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby...

"Nikdo vás nevytočí jako vlastní dítě," potvrzuje psycholožka
"Nikdo vás nevytočí jako vlastní dítě," potvrzuje psycholožka

Jak na dětskou výchovu, řeší psycholožka v rozhovoru pro eMimino.cz

Najdete na iDNES.cz