Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

aktualizováno 
První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická ingredience, díky které by lidé u hry zůstali i po delší době.

Před Titanfallem 2 tak stojí nelehký úkol. Hra musí eliminovat nenápadné problémy prvního dílu, aniž by ztratila cokoliv ze své původní atraktivity.

Pokračování navíc může rozhodnout o tom, jestli má značka potenciál pro soutěžní hraní (eSports), či upadne do vývojářského cyklu plného nevýrazných pokračování a drobných změn.

Hlavní novinkou je tentokrát přitahovací lano, které působí takřka jako záblesk návrhářské geniality. Jediné tlačítko totiž přidává celou řadu možností. Tvůrcům se tak daří přidat taktickou vrstvu, aniž by hru příliš komplikovali.

S přitahovacím lanem se totiž lze vcelku rychle přesouvat přes rozsáhlé prostory, přemístit se s ním k nepřátelským robotickým titánům a přitahovat si okolo prolétající hráče.

Pohyb s lanem však není zcela frenetický a při jeho použití se z vás může stát lehký cíl. Jako nástroj pro přesun přes otevřené prostranství plné nepřátel tedy neposlouží.

Titanfall 2
Titanfall 2

V hrané ukázce jsem navíc spatřil jen minimum titánů. Zdá se, že tentokrát budou k dispozici s menší frekvencí. A mění se i jejich dynamika. Speciální uskakování se dobíjí pomaleji, a jeho využití proto bude vzácnější.

Menší jsou navíc i herní úrovně a z některých režimů mizí počítačem ovládaní nepřátelé. Cílem je totiž úprava tempa. Zatímco původní Titanfall nabízel téměř neustálou akci, dynamika druhého dílu bude více připomínat filmy. Očekávat tak můžete chvíle plné napjatého očekávání, ale i momenty plné nervydrásající akce.

Právě to by ostatně mohlo být klíčem k návykovosti a delší životnosti hry. Podobného principu totiž využívají akce, kterým se daří hráčskou základnu udržovat aktivní ještě dlouho po vydání. Tradičním příkladem může být střílečka Counter-Strike. Zatím se však daří i nedávno vydanému Overwatchi.

Titanfall 2

Tvůrci tentokrát chtějí vsadit také na komplexnější systém odemykání zbraní a výbavy. V tomto případě nezbývá než doufat, že to hře spíše neuškodí. Lepším řešením zpravidla bývá okamžité zpřístupnění celého arzenálu a možnost postupně odemykat kosmetické úpravy.

Titanfall 2 tentokrát nabídne i příběhovou kampaň, která podle prvních informací zněla nadějně. Při sledování ukázek za zavřenými dveřmi jsme se však nemohli zbavit dojmu, že jde především o dynamiku Call of Duty zasazenou do kontextu Titanfallu.

Nechybí tedy tvrdí hoši, velkolepé exploze a hordy tupých protivníků. Akci by však přece jen měly okořenit pohybové možnosti, díky kterým titul bude zahrnovat otevřenější úrovně a pasáže připomínající tradiční plošinovky.

Fotogalerie

V těch bude hlavní přesun mezi plochami, například za pomoci běhání po stěnách či dvojitých skoků.

Titanfall 2 zatím působí především jako opatrné pokračování. Síťová složka se hrála skvěle, na směrodatné posouzení novinek si však budeme počkat na vydání plné verze. Jejich význam lze z patnácti minut hraní odhadnout jen těžko.

V rámci prvních dojmů se přikláním spíše k možnosti, že je hra obezřetnou sázkou na jistotu a atraktivita její akce čerpá především z výjimečnosti prvního dílu. Pokud si však pokračování dokáže uchovat početnou hráčskou základnu, vývojáři svůj hlavní úkol splnili. Prvnímu dílu totiž bylo možné vytýkat jen máloco.

Autor:


Témata: Call of Duty

Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Další z rubriky

První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Assassin’s Creed: Origins

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky...

Bude plná nenávisti. Vše, co víme o hororové akci The Last of Us 2

The Last of Us: Part 2

The Last Of Us, akční adventura od studia Naughty Dog, je považována za jednu z nejlepších her, které kdy vyšly pro...

Nový Spiderman nabídne originálního padoucha i rozchod s Mary Jane

Spiderman

Nová hra s pavoučím mužem v hlavní roli představuje jeden z největších taháků letošní nabídky titulů určených...



Najdete na iDNES.cz