Titanfall 2

Titanfall 2 | foto: Andrej Brabec

Tvůrci Titanfallu 2 si pohrávají s komunitou. Tají změny vyvážení

  • 0
Férová síťová hra je významnou součástí každého titulu s on-line složkou. Po vydání projektu je proto zásadní jeho dodatečné vyvažování. A k tomu dochází i v případě Titanfallu 2, jehož autoři však detaily v poznámkách k aktualizaci neuvádějí.

Cílem totiž je, aby se lidé příliš neupínali na čísla a soudili vyvážení spíše na základě pocitů. „Jednoduše chceme, abyste hráli, vnímali dynamiku a psali nám, jestli to funguje,“ napsal na serveru Reddit komunitní manažer pod přezdívkou Jayfresh_Respawn.

Tento přístup ostatně podporuje experiment, který kdysi provedli vývojáři Battlefieldu. V poznámkách k aktualizaci tehdy uvedli, že změnili sílu odstřelovací pušky. A fóra byla rázem plná názorů. Řada lidí tvrdila, že je nyní puška příliš silná, jiní ji považovali za perfektní a našli se i takoví, co věřili, že je zbraň po záplatě nepoužitelná. Jenže tvůrci Battlefieldu ve skutečnosti naprosto nic nezměnili.

Titanfall 2
Titanfall 2
Titanfall 2

Titanfall 2

V tomto duchu ostatně rozhodnutí objasňuje i komunitní manažer, když píše: „Prozrazovat vám čísla by předem ovlivnilo vaše očekávání a hru byste zkoušeli se zkresleným vnímáním. Slyšeli jsme řadu nápadů, jak vybalancovat (titány) Legiona a Tona. A pokud jsme je nezměnili tak, jak jste chtěli, budete očekávat, že je to špatně.“

Přístup proto tvůrcům slouží jako experiment a jeho zopakování v budoucnosti bude záviset na tom, jak se osvědčí.

Titanfall 2 vyšel 28. října, a to pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Od redaktora Bonuswebu hra získala skóre 83 %. „Je to sázka na jistotu, která neurazí, ale ani neohromí. Zkrátka bezpečné pokračování,“ napsali jsme o titulu (čtěte recenzi).