Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šest návyků, na které v Titanfallu raději zapomeňte

  15:43aktualizováno  15:43
Tvůrci připravovaného on-line akčního opusu Titanfall radí, na které staré návyky máme v jejich hře zapomenout.

Titanfall | foto: Ondřej Zach

V Titanfallu se hráč pohybuje buď po svých jako tvz. Pilot, který hravě běhá po zdech, skáče přes střechy a nečiní mu problémy vpadnout do budovy oknem v druhém podlaží. Jednou za čas si ovšem může přivolat osmimetrového robota, tzv. Titána, se slušnou palebnou silou.

Microsoft na svých novinkových Xbox stránkách zveřejnil šest návyků, na které máme zapomenout. Podívejme se na ně v kontextu aktuálně probíhající betaverze.

1Nebuďte vlk samotář

"Naskočit příliš agresivně do boje, protože jste dobří a jako Titán hravě zvládnete přesilu, není tak úplně pravda. Budete muset spolupracovat jako tým, přizpůsobit se aktuální situaci, rozmyslet, jaké schopnosti mají Titáni, co umíte jako Piloti a jak se to projeví o pár momentů později," řekl Vince Zampella, ředitel studia Respawn Entertainment.

Titanfall
Titanfall

Titanfall beta

Komentář BW: Spolupráce je základ, o tom žádná. Zkušený hráč přesto může v týlu nepřátelům pořádně zatopit. Ve hře se totiž vyskytují i počítačem ovládání bojovníci, jejichž síla tkví spíše v počtu než umění boje. V některých režimech pak jejich hromadná likvidace přináší vítězné body.

2Nebuďte při zemi

"Pobíhat kolem po zemi je rychlá cesta ke smrti. Osvojte si boje ve vzduchu." - Vince Zampella.

Komentář BW: Je to tak. Chvilku trvá, než se člověk zbaví starého myšlení a namísto běhu ulicí se odrazí od jedné zdi na protější, ze které vyskočí na střechu. Autorům se podařilo zprostředkovat nejen efektní podívanou, pohlídali si také snadnost ovládání. Výsledkem je až neskutečně rychlá akce, v níž si nikdy nemůžete být jisti, odkud se vynoří nepřítel.

3Nebuďte lidská střílna

"Nestřílejte více než třikrát ze stejného místa." - Dominic McCarthy, producent

Komentář BW: Základem přežití v Titanfallu je pohyb. Střelba je z dálky zřetelně vidět. Pokud ji zmerčí hráč v Titánovi, vyšle vaším směrem pár raket a je vymalováno.

4Nenoste nůž do přestřelek

"Pokud vyrazíte proti Titánovi s pěchotní zbraní, je to... je to váš konec. Zašlápne vás." - Dominic McCarthy, producent

Fotogalerie

Komentář BW: Ano, střídání zbraní je v Titanfallu nutnost. Pěchotní zbraně jsou efektivní proti pěchotě, proti Titánům ovšem musíte vytáhnout trochu větší kalibr.

Dobré je, že například bazuka vyžaduje zacílení Titána, které vteřinku trvá. Během té doby jste však odkrytí a vystavení nepřátelské palbě.

Je zde prostor pro reakci. Nelze tedy vykouknout z úkrytu, okamžitě vystřelit a zase se schovat.

6Schody? Máte jetpack!

"Jednou z věcí, které v Titanfallu nebudete chtít dělat, je běh po schodech." - Mathew Everett, komunitní manažer EA

Komentář BW: Jasně, proč chodit po schodech, když tam můžu vejít oknem, nicméně nebral bych to dogmaticky. Hra je neuvěřitelně rychlá a prakticky všechny důležité body na mapě mají více přístupových míst. Hlídat jen schody, protože po nich obvykle někdo přijde, zde tak úplně nefunguje.

6Žádné "campování"

"Stát na místě, skrývat se v rohu a vlastně všechny nehybné taktiky jsou opravdu špatný nápad." - Stephen Barton, skladatel

Komentář BW: Poslední bod je asi průnikem všeho již řečeného. Ve hře se můžete vyzbrojit odstřelovací puškou, ovšem trefit s ní agilní Piloty není úplně snadné. Počítat nemůžete ani s jistotou úkrytu, protože všechna místa jsou díky běhaní po zdech a skákání dostupná. Můžete si být jisti, že váš pokus najít si dobrý úkryt bude záhy odměněn sprškou kulek do zad, zatímco vy hledáčkem přejíždíte po bitevním poli.

Autor:




Nejčtenější

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.