Titanfall: tvůrci Call of Duty chtějí posunout hranice on-line akcí

aktualizováno 
Původní tvůrci komerčně velmi úspěšné válečné série Call of Duty chtějí hernímu průmyslu znovu dokázat, že jsou to oni, kdo určuje trendy.

Dost bylo Call of Duty a Battlefieldu, řekli si ve vývojářském studiu Respawn Entertainment. Nová generace konzolí si žádá moderní tituly. A tak vzniká Titanfall, který kromě jiného zodpoví jednu ze zásadních otázek, na které hráči touží znát odpověď: jsou silnější vojáci, nebo bojoví roboti?

David proti Goliášovi

Na první pohled je tak Titanfall novodobou obdobou boje Davida proti Goliášovi. Na výběr jsou logicky dvě frakce. V jedné bojují vojáci, kteří mohou naskočit do Titánů. To jsou obřích roboti, které mohou vojáci v boji přímo ovládat, takzvaní mechové. V druhé frakci jsou také vojáci, kterým však musí stačit, že jsou po zuby ozbrojení.

Pokud si pod pojmem mech představíte těžkopádné a komplexní kolosy z MechWarriora, Titanfall vás poučí o tom, že i v tomto směru nastal technologický pokrok.

Zdejší mechové jsou rychlí, mrštní a ovládají i nějaké ty úhybné manévry. Podle autorů se mají ovládat dokonce s takovou lehkostí, že skoro nepoznáte, že nejste na vlastních, ale sedíte v útrobách ocelového kolosu. Teď je otázkou, zda je to dobře. To však naznačí až první hratelné verze.

Pokud byste náhodou neměli náladu ovládat Titána přímo, můžete z něj i vystoupit a nechat umělou inteligenci, aby se s protivníky vypořádávala sama. Ale pak ve větší míře hrozí, že o Titána přijdete.

Titanfall

Mají obyčejní vojáci vůbec šanci na úspěch? Mají a ne malou. Díky speciálním vlastnostem se z nich totiž stávají div ne superhrdinové. Zvládají běhat po zdech i skákat s vícečetnými, na sebe navazujícími odrazy. I relativně mrštným Titánům tak snadno zamotají hlavu.

Ale tím bitvu ještě nikdo nevyhrál, a proto jsou zapotřebí speciální zbraně doplňující klasické pistole a samopaly. K dispozici bude například raketomet určený přímo k likvidaci Titánů.

Z deště pod okap

Jason West a Vince Zampella se proslavili jako zakladatelé studia Infinity Ward, které má na svědomí série Call of Duty a Modern Warfare. Oba pánové se však v roce 2010 přesvědčili, že nebylo úplně rozumné firmu prodávat vydavatelskému gigantu Activision Blizzard. West se Zampellou ve studiu stále chtěli prosazovat své vize, za což je Activision nemilosrdně vyhodil. Faktem je, že do jejich nového studia je následovala padesátka zaměstnanců Infinity Ward. S Respawn Entertainment se následně uchýlili pod křídla vydavatele Electronic Arts, který také není zrovna pověstný úctou k vývojářské kreativitě.

Pakliže nebudete mít v ruce zrovna podobně silný kalibr, budete se muset spolehnout na vlastní šikovnost a pokusit se na Titána vyskákat, případně seskočit z některé z vyšších budov. Jakmile budete u jeho hlavy, můžete mu rozstřílet "mozek".

Asymetrické rozložení sil je výzva pro hráče i vývojáře

Je jasné, že se autoři musí popasovat s asymetrickým rozložením sil a vyřešit například hypotetickou situaci, kdy budou všichni hráči chtít hrát s Titány, nebo naopak proti nim. Už nyní se například chystá omezení počtu těchto mechů na mapě. Ne každý příslušník týmu s Titány bude mít k dispozici vlastního.

Abychom se na velkých bojištích necítili osamoceni, budou zde také vojáci řízení umělou inteligencí, kteří navíc budou neustále posilováni dalšími výsadky. Standardně se s nimi budete muset vypořádat palebnou silou, ale ještě lepší alternativou je využít takzvaný "Data Knife", který nepřátele nahackuje a donutí je bojovat za vás.

Titanfall

O příběhu Titanfall je známo jen tolik, že se odehrává na jakési okrajové planetě, kterou by ráda vytěžila jakási obří korporace. To se pochopitelně nelíbí místním, kteří se staví na odpor. Pravda, nezní to zrovna originálně, ale autoři slibují atmosféru ve stylu filmů Blade Runner či District 9.

A co víc, chtějí zážitek z on-line bojů natolik zintenzivnit, že by měl místy připomínat klasické příběhové hry s emočně vypjatými momenty. Vzhledem k tomu, že se nechystá žádná příběhová kampaň, to zatím zní jen jako marketingová fráze. Na druhou stranu, kdy jindy posouvat hranice žánru, když ne s novou generací konzolí.

Half-life 2 pod kapotou

Velkým překvapením je, že Titanfall běží na Source enginu, který byl použit již v Half-Life 2 před deseti lety. Autoři se však dušují, že je modifikovaný k nepoznání. A záběry z hraní to naštěstí potvrzují.

Titanfall má vyjít pro PC a Xbox One, přičemž externí studio připravuje také (pravděpodobně osekanou) verzi pro Xbox 360. Jak na počítači, tak na nové konzoli od Microsoftu se má Titanfall spoléhat na velké množství cloudových funkcí.

Budoucí majitelé Playstation 4 mají zatím smůlu. Respawn Entertainment tento krok obhajuje velkou porcí práce, která ho donutila věnovat se pouze jedné konzoli. Pravděpodobnější je ovšem vysvětlení, že si Microsoft formou tučného šeku zajistil exkluzivitu. Ta je podle spekulací pouze jednoletá, poté by se tedy mohli dočkat i majitelé PS4.

Autor:

Nejčtenější

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Fanoušci vzpomínají na Stana Lee u jeho hvězdy na chodníku slávy v Hollywoodu....

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

Dal pěstí feministce v Red Dead Redemption 2, YouTube mu odstavil kanál

Red Dead Redemption 2 - hlavní hrdina mlátí aktivistku

Youtuber vystupující pod přezdívkou Shirrako zveřejnil video, v němž ve hře Red Dead Redemption 2 dá ránu pěsti...

KOMENTÁŘ: Jak Red Dead Redemption 2 zastínil Assassin’s Creed: Odyssey

Red Dead Redemption 2 versus Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey a Red Dead Redemption 2 jsou dva nejnovější přírůstky do rodiny akčních příběhových her v...

PRVNÍ DOJMY: Svět Falloutu 76 je obrovský a detailní, ale vládne mu nuda

Fallout 76

Prvních několik hodin ve světě nového Falloutu nás příliš nepřesvědčilo. Rozlehlý svět není zaplněný adekvátním obsahem...

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

Další z rubriky

PRVNÍ DOJMY: Svět Falloutu 76 je obrovský a detailní, ale vládne mu nuda

Fallout 76

Prvních několik hodin ve světě nového Falloutu nás příliš nepřesvědčilo. Rozlehlý svět není zaplněný adekvátním obsahem...

Judge Eyes bude stylová detektivka z japonského podsvětí. První pohled

Judge Eyes

Pokud se řadíte k fanouškům videoherní série Yakuza, nebo rádi vzpomínáte na městské akce jako Sleeping Dogs a L.A....

Pátý Battlefield v betě zklamal. Bude stačit odklad vydání?

Battlefield 5

Beta letošního Battlefieldu nervózní fanoušky neuklidnila. Nedodělanost ze hry přímo čiší a podobně jako v případě...

Vyhrajte poukaz na Rajče a potěšte své blízké kalendářem, fotoknihou a pexesem
Vyhrajte poukaz na Rajče a potěšte své blízké kalendářem, fotoknihou a pexesem

S příchodem sychravého počasí, padajícího listí a tmavých rán přichází i první myšlenky na nákup vánočních dárků. Letos nemusíte dlouho přemýšlet, potěšte své blízké výrobky z vlastních fotografií. Soutěžte o poukazy na fotoknihy, kalendáře nebo pexeso.

Najdete na iDNES.cz