Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

TOCA 2: Touring Cars

  12:20aktualizováno  10. července 2001 12:41
TOCA 2: Touring Cars
TOCA 2

Když si tak jedete po dálnici a začne vás předjíždět jiný automobil, máte vždycky chuť s ním začít závodit. A někteří odvážnější (spíš bych řekl vyhrabanci. Právě dneska ráno, ještě tomu není ani dvacet hodin, se totiž kousek od nás na silnici zabili dva kámoši (bylo to i v hlavních zprávách všech televizních stanic), kteří se nadrali a pak spolu závodili v autech - by Vreco) začnou a pak se začínají dít zajímavé věci. Zvláště pak, když postavíte pěkně nadupané, sportovně založené Volvo S40 a Ford Mondeo, hádejte, kdo vyhraje? To můžete ovlivnit hlavně vy, díky této hře. Ze začátku mi to velice připomínalo takové ty závody, které se pořádají i tady u nás, v České Republice. Myslím, že ti všímavější vědí, že mluvím o Brněnské dráze a na ní většinou dějících se závodech sportovních osobních vozů. Jednoduše řečeno, obyčejná vozidla nabitá silným motorem se skvělým jízdním požitkem.

TOCA 2

Řekněme, že to je takový mlhavý popis ke hře. Všeobecně ve světě je známo, že obliba automobilových závodů každým závodem roste. Vždyť, kolikpak toho máme, jsou to formule, závody trucků, ale také závody obyčejných trabantů. A k tomu patří i závody organizace TOCA. Ale dost již podobných a zbytečných plků, pojďme ke grafice, která patří k možná zatím nejlepším, kterou jsem v závodní hře viděl. Především chci upozornit, že uživatelé počítače, ve kterém nemají zabudovanou 3D podporu, nikdy nepoznají, jak je v této hře ta 3D podpora vynikající. Ono záleží i na rychlosti, neuvěřitelně to hru zrychlí, ale i samozřejmě i po stránce jakýchkoliv efektů. Řekněme, že se třeba ze začátku pořádně rozjedete, avšak pozor, prudká zatáčka (aneb Pozor, Zákruta). V té velké rychlosti jen taktak ubrzdíte vaši silnou mašinku a najedete do jezdce před vámi. A stane se však několik věcí: vaše přední sklo je rozbité, zadní sklo předního jezdce je taktéž rozbité a k tomu ještě dostanete napomenutí a když se to bude opakovat ještě dvakrát, tak jste diskvalifikováni. TOCA 2 Ovšem grafika není jen rozbité přední sklo, kdepak, to nejlepší teprve přijde. Co kdybysme se podívali na nejobyčejnější živel, jakým je počasí. Mluvím samozřejmě o dešti, nebo jen o přeháňce. Když si jedete jen tak po krásně suché vozovce, najednou se rozprší a vy musíte si nechat vyměnit pneumatiky. Ovšem když jste první a za vámi několik jezdců, tak nejste zrovna nadšení. Ale je to pořád lepší, než když skončíte rozmlácení na maďeru. Dále pak třeba terén kolem závodní dráhy. Je jich pochopitelně několik, protože tratě nejsou stejné. Klasickým prvkem je tráva,písek a štěrk. A je to i poznat na dopadu vašeho vozu, když tam bohužel váš vůz skončí. A zvláště pak je pěkné, když později vidíte, jak vyjíždíte tou trávou ven. Tráva střílí kolem dokola a její zbytky zůstávají ještě na pneumatikách.

O grafické stránce bysme mohli mluvit dokola a dokola, ale přestalo by vás to bavit a informace o celé hře jsou v tom případě nezajímavé. Takže pojďme se podívat, co na nás vlastně v celé hře čeká. Takže, co kdybysme se podívali na vozy, za které ve hře můžete hrát. TOCA 2 Celkově je ve hře asi 14 vozů, ale hned k dispozici jich máte řekněme 7. Jsou to třeba od Forda Mondea začínaje až po Vauxhall konče. A je to samozřejmé, že každý vůz má jiné vlastnosti. Zatím podle mých zkušeností jsou nejslabší vozy značky Audi, zatímco k silným protivníkům patří Nissany. Avšak zatím vůz, se kterým se mi jezdilo nejlíp, byl onen již několikrát zmiňovaný Ford. Ale tak ono to taky není moc způsobený vozy, ale spíše řidiči. Opravdový machr se dokáže z předposledního, čili z 15 místa, dostat až na druhé. Dalším takovým příjemným zpestřením vašich závodů jsou opravdoví jezdci, kteří jsou zapsáni do registračních papírů TOCA organizace. Takže si můžete zajet proti profíkům, a když máte ještě střední obtížnost, není to zas až tak velká sranda. Takže, hezkou zábavu...

TOCA 2

Ze zážitků mého jezdce:
Dnes je můj první závod. Jsem velice nervózní a mám strach, že se mi něco stane. Procházel jsem si jednoho večera celý okruh a zapisoval jsem si do svých zápisků správnou techniku připravované jízdy. Po několika zápiskách jsem to vzdal a začal se vracet zpátky. Uvidíme, jak ten druhý den zvládnu.

Ráno druhého dne jsem jako každý den šel podívat na svého miláčka. Otevřel jsem jeho dveře a usedl. Začal jsem si říkat, že dnes je možný, že s ním jedu naposled. Zvláště ten strach o svůj život byl s blížícím se časem větší a větší. Vrátil jsem se na svoji na ubytovnu a čekal, až budu připraven. Hlavně jsem prosil, ať po celý den nespadne ani kapka deště. Po přípravě, jak fyzické, tak hlavně psychické, jsem se odhodlal usednout do svého vozu a zajet co nejrychlejší čas. Startuji svoje vozidlo a rozjíždím...

TOCA 2: Touring Cars
Výrobce: Codemasters
Distributor: Codemasters
Minimální konfigurace: P133, 16 MB RAM, 100 MB HDD
Doporučená konfigurace: P200, 32 MB RAM, 3Dfx
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Vynikající auta, škoda, že osloví tak málo přívrženců...
Hodnocení 7/10
Po 5 minutách dojíždím svým vozem do Pit Stopu. Bohužel, ze začátku jsem dostal velice ošklivých smyků a trvalo mi dlouho, než jsem se vzpamatoval. A tak bylo jasné, že budu začínat z poslední pozice. Náš hlavní inženýr se na mě velice zlobil, protože motor byl přeladěn, karoserie zničená a ještě něčeho jiného. Ale moc jsem ho neposlouchal, teď jsem hlavně myslel na to, jak zajedu svůj první závod. Bude to těžké. Po dvou dnech - Dnes se velice těším na dnešní závod. Mám veliké šance. Cítím to, vím to, že dnešní závod dopadne dobře. Počasí mi přálo a byl jsem šťastný. I když nevím proč, byl jsem. Startuji své vozidlo a žertuji ještě se svým inženýrem. Rozjíždím se a stavím se na svoje pořadové místo. Rozsvítila se červená, rozjíždím motor, jak nejvíc můžu. Zelená... Je to neuvěřitelné, ale prožívám chvíle blaha. Dojel jsem druhý. A je to neuvěřitelný, ale teprve teď opravdu poznávám chuť vítězství...

Autor:


Témata: Ubytovna


Nejčtenější

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.