Tom Clancy je přes působnost v jiné než herní branži, velice známým i mezi takřka všemi pařany. Těžko bychom totiž hledali někoho, kdo by ještě nehrál žádný titul se značkou Tom Clancy’s v názvu. Ta nejenže je víceméně zárukou kvality, ale znamená také skutečnost, že si jí oplývající titul bere za vzor jeden z notně tlustých Clancyho románů, jež není problém koupit ani u nás. V poslední době zaujal především Splinter Cell a jeho pokračování Pandorra Tomorrow, ale slušné publikum si našel i Ghost Recon, k němuž vyšlo několik datadisků, avšak o pravém pokračování netušil nikdo nic. Až těsně před letošní výstavou E3 se fanoušci dočkali. UbiSoft přiklepl studiu RedStorm pěkný rozpočet a více než zajímavý druhý díl je tak již na cestě a my se na něj detailně podíváme ještě než zakotví na našich harddiscích.
|
Co se týče počtu misí, již nyní můžeme s přehledem prohlásit, že jich nebude méně jak patnáct, přičemž ty nejkratší z nich budou vyžadovat zhruba hodinové snažení, nejdelší pak několikanásobek
Za zmínku ještě stojí, že kromě „duchů“ byly do oblasti poslány ještě jiné speciální jednotky, především pak dobře známí SAS, s nimiž byste měli v průběhu hry nejednou kooperovat, což notně přispěje k zajímavosti a eliminaci stereotypu. Co se týče počtu misí, již nyní můžeme s přehledem prohlásit, že jich nebude méně jak patnáct, přičemž ty nejkratší z nich budou vyžadovat zhruba hodinové snažení, nejdelší pak několikanásobek. Je tak víceméně jasné, že se o přehnanou krátkost nemusíme vůbec bát. Navíc by operace neměly být již tak zcela lineární, striktní a také naskriptované, ale dočkáme se mnohem větší volnosti, k níž otevřená architektura hry přímo vybízí. Velkou změnou by pak měla být slušná dynamičnost úkolů, které na počátku úrovní budou vypadat veskrze jinak, než na konci, jelikož ve většině případů dojde k nějakým těm komplikacím. Takovýto přístup jedině kvitujeme, zvláště pokud je chystán s takovou precizností a touhou po neustálé živosti a uvěřitelnosti světa, v němž se bude pořád něco dít. Tvůrci prezentovali první misi, která se odehrává na letišti, a hráči, jakožto příslušníci Ghostů, vypomáhají právě britským SAS, jež mají za úkol vyčistit letištní plochu pro přílet zásobovacích letounů. Jenže specialisty začnou ohrožovat snipeři z radarové věže a je jen na vás, abyste se s nimi vypořádali. Avšak při cestě za nimi vám pod nohama začnou vybuchovat nepříjemné miny.Jako obvykle povedeme malý tým specialistů proti obrovské přesile. Tentokrát našich podřízených bude dokonce ještě méně, než minule. Namísto vedení dvou nebo tří týmů, dostaneme jen jeden jediný o velikosti čtyř mužů včetně nás. Autoři tento krok ospravedlňují tím, že chtějí, aby hráč byl tam, kde je akce, a neprošel dobře nadesignovaným levelem jako nůž máslem bez toho, aniž by potkal vypjaté momenty, nebo aby naopak nenarazil na přehnané množství oponentů. Designeři by tak měli mít mnohem větší přehled, kde se hráč bude nacházet a co se zrovna poděje. Snad to bude dobře odladěno, jelikož bychom byli neradi, kdyby se z Ghost Recon 2 stala obyčejná akce, jen s malými prvky taktiky. O ni se totiž z velké části staraly další týmy, s nimiž bylo třeba kooperovat. Na druhou stranu s nimi bylo spojeno množství chyb, tudíž musíme věřit, že se s tím autoři vypořádají k všeobecné spokojenosti.
Ačkoliv nebude možné tým nějak výrazně rozdělit, dočkáme se spousty příkazů, jimiž budeme poroučet vlastním svěřencům. Jejich zadávání by ani v nejmenším nemělo narušit dynamiku hry, ba právě naopak, půjde o svižný systém vytvořený za pomoci přehledných menu. Nemělo by tak být problémem obklíčit nepřítele, aby si toho nevšiml nebo poslat někoho z týmu za účelem vysondování jeho stanoviště. Můžete jim rovněž přikázat eskortování určitých osob nebo cílů, čímž o ně sice přijdete, ale dílčí cíle mise budou v bezpečí velína. Přestože bude mnohdy třeba poroučet, nemusíme se bát, že by šlo o naprosto triviální rozkazy, jelikož jednotka bude mít i svou vlastní, podle všeho propracovanou, inteligenci, za jejíž pomoci zvládne elementární prvky taktiky sama o sobě. Chytře se budou chovat i nepřátelé a půjde údajně o revoluci, která by měla fungovat bez pomoci skriptů. Panáci se naučí využívat terénu do posledního keře či stromu a navíc kooperují jedna báseň. Ostatně dobrá AI je jednou z esenciálních podmínek úspěchu, a proto je jí věnována opravdová péče, jak je to ostatně u ubisoftích her dnes již zvykem.
|
Každý z Ghostů bude spoléhat na odlišnou výbavu, avšak vy zřejmě strávíte nejvíce času se zbraní XM8, která má modulární strukturu a rozličné možnosti střelby.
Našemu vojákovi bychom se měli dívat přes rameno s možností přepnutí do pohledu z první osoby, ale z této perspektivy neuvidíme mnohé nové prvky. Preferované vidění nás totiž mnohem více vtáhne do víru války, jelikož uvidíme projevy výbuchů či střelby přímo na postavě, navíc se budeme moci podívat i na to, kterak rozdává rozkazy. Ale třeba v takovém multiplayeru je již nyní počítáno s výraznými preferencemi FPS pohledu, tudíž se nemusíme bát jeho osekání, ale bude plně podporován v podobě, v jaké ho známe dodnes. Z ukázek je jasné, že pohyby postav budou na té nejvyšší možné úrovni. Za jejich motion capture vzor totiž figurovaly skutečné speciální jednotky v plné polní, takže se můžeme těšit na opravdu realistické animace i modely vojáků. V dnešní době by se již tříáčková hra jen těžko obešla bez pořádného fyzikálního enginu. Ghost Recon 2 se takové potupy naštěstí nedočká, jelikož jeho fyziku obstará populární Havoc engine s pěknými rag-doll efekty i oku lahodícími výbuchy. Bořit by se měly i budovy! Prostředí sází především na rozsáhlé venkovní areály, které budou do puntíku propracované, ale podívat bychom se měli i do interiérů, přičemž zde budeme muset kompletně změnit taktiku boje.Tak a jsme u konce. Ghost Recon 2 nevypadá vůbec špatně a pokud se vše slibované povede, jak autoři zamýšleli, mohli bychom se ještě tento rok dočkat velice povedené akce a také důstojného nástupce často nedoceněného předchůdce. Navíc musíme prohlásit, že pokračování nebude jen pouhým datadiskem s balamutící číslovkou v názvu, nýbrž plnohodnotným druhým dílem s mnoha změnami a vylepšeními. Na vývoji si dávají v Red Storm opravdu záležet, jelikož první info vypustili až někdy po dvou letech usilovné tvorby. Největšími přednostmi dozajista budou dynamické a rozlehlé mise, práce s týmem, vynikající prezentace, ale také multiplayer, na který nemůžeme zapomenout, protože se chystá hned několik nových módů a nátura projektu k bitvám více hráčů přímo vybízí.
Index očekávání: 8,5/10