• Multiplayer
  • Občasná tupost nepřátel
  • Minimum novinek

Vegas 2 navazuje na úspěch předchůdce jak příběhově, tak koncepčně a přináší stejnou, ne-li větší porci akční, taktikou říznuté, hratelnosti.

Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2

Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2

Pokud vám před rokem a něco učarovala taktická akce se stejným názvem, jaký má dnes recenzovaný titul, pouze bez té dvojky na konci, zajisté jste na druhý díl čekali tak netrpělivě, jako my. Přeci jenom po dost podprůměrném Rainbow Six Lockdown Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2byla laťka nastavena opět dost vysoko a druhý díl by bodnul. Na jeho potvrzení od samotných vývojářů a distributorů jsme čekat nemuseli, první díl nám v nejlepším sám ukázal sexy hlášku „To be continued...“ a šmytec. Rok a čtvrt ale utekl jako voda a regulérní dvojka přeci jen vyšla. Co se změnilo?

Na konci prvního dílu jste v kůži Logana Kellera stihli jen tak tak zamezit odpálení rakety, ale záporák vzal čáru ve vrtulníku. Logicky jsme očekávali, že příběh bude pokračovat ihned potom, ale ouha. Hlavním hrdinou je tentokrát agent Bishop a Logana zahlédnete pouze na chvilku na začátku. Důvod je prostý – na počátku hry si Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2vzhled svého reka vytváříte sami z nabídky několika obličejů, vlasů, maskování apod. Přímé navázání na příběh se tedy nekoná, některé mise se navíc odehrávají ještě před koncem prvního dílu. Celkově je příběh a jeho podání zhruba na stejné úrovni jako minule, tedy průměr. Nic vyloženě extra, jen samé hrozby útoků, hledání bomb a rukojmí apod. Pokud navíc nevládnete solidní angličtinou, nebudete z něj mít nic, protože titulky opět chybí.

"Parťáci se chovají rozumně, mají přesnou mušku a pokud jim dáte rozkaz vyrazit dveře a vyčistit pokoj, odvedou dobrou práci."

Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2     Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2

Kromě tvorby vlastního charakteru je největší změnou systém získávání zkušeností alias A.C.E.S. (Advanced Combat Enhancement System). Nejen že za zabíjení Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2teroristů získáváte zkušenosti, ale podle způsobu zabití se tyto rozdělují do tří hlavních kategorií. První kategorii tvoří přesnost a zkušenosti získáváte zabitím na velkou vzdálenost, headshoty nebo např. zabitím běžícího protivníka. Dále jsou zde útoky na blízko, do kterého spadají třeba zabití na malou vzdálenost nebo útoky zezadu. Poslední v pořadí jsou odměny za sestřelení teroristy za kulometnou věží, se štítem, zabití výbušninami apod. Tyto zkušenosti zde samozřejmě nejsou jen tak na parádu, ale po získání určité hranice v každé kategorii Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2postoupíte o úroveň a jako odměnu získáte buď novou zbraň nebo klasické zkušenost, sloužící k povyšování. S větší hodností se zase zpřístupňují nové kusy vybavení jako neprůstřelné vesty, helmy, kamuflážní vzorky atp. Tento systém postupu je sice poněkud nelogický, speciální jednotka jako Rainbow Six by měla mít v podobných situacích k dispozici to nejlepší vybavení ihned a neprocházet první mise s nepřesnými špuntovkami, jen aby si „vydělala“ na lepší, ale jako motivace do dalšího postupu je to povedené zpestření.

No a věřte nebo ne, tím výčet zásadních novinek končí. Zbytek hry je víceméně totožný s prvním dílem, pouze budete procházet jiné mise. Přestože na rozdíl od Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2minula vytáhnete paty i z města, ve Vegas strávíte značnou část hry, takže nejrůznější kasina a hotelové pokoje jsou na denním pořádku. Všechny mise budete procházet se svými dvěma kolegy z minula – těžkotonážníkem Michaelem Waltersem a hackerem/pyrotechnikem Jungem Parkem. Jejich chování lze ovlivňovat trojicí příkazů „následujte mě/zůstaňte tady/jděte támhle,“ tedy nic nového pod sluncem. Oba lze ovládat pouze naráz, což ale nevadí, protože tři vchody do místností jsou jen výjimečně. Nutno podotknout, že parťáci se chovají rozumně, mají přesnou mušku a pokud jim dáte rozkaz vyrazit dveře a vyčistit pokoj, odvedou dobrou práci. Oproti tomu nepřátelé nám často přišli jako banda tupců, kteří vám poběží naproti i po vystřílení všech jejich kolegů. Sice se snaží krýt za překážky, Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2střílet naslepo a občas hodí i dobře mířený a velice nepříjemný granát, ale nijak nespolupracují, nesnaží se vás oběhnout ani neustupují. Prostě se jen většinou schovají za první překážku, střílí naslepo a občas vystrčí hlavu s nápisem „Tady máš jeden bod za headshot.“

Pokud za nějakých osm až deset hodin hru dohrajete (záleží na zvolené obtížnosti a počtu opakování některých úseků), zábava zdaleka nekončí. Objevuje se tu totiž nový herní mód „Terrorist Hunt,“ zaručující několik dalších hodin zábavy. Princip je vpravdě Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2jednoduchý. Jste vrženi do menší lokace, kde je určitý počet teroristů (jejich zbývající počet je vidět na obrazovce) a váš úkol je všechny pobít. Sice to jde hrát v singleplayeru se svým týmem z kampaně, daleko větší zábava je to ale ve hře více hráčů, zde konkrétně až ve čtyřech. V kooperaci jde projít i kampaň, ale do té se může nepochopitelně připojit už pouze jen jeden další hráč a třetího bude vždy ovládat počítač. Druhý hráč je také omezen pouze na střílení, rozkazy třetímu může vydávat pouze Bishop. Samozřejmostí je i klasický multiplayer se stejnými módy jako minule plus se dvěma novými – Team Leader a Demoliton. V prvním se určí vůdce a Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2ostatní spoluhráči se mohou respawnovat, dokud je vůdce naživu. V druhém jmenovaném jde podle názvu o položení a odpálení bomby a jejímu zabránění.

Technologicky je na tom hra prakticky stejně jako minule. Hybným motorem je samozřejmě opět třetí verze Unreal Enginu, který vizuální stránku řadí do nadprůměrné škatulky, nikoliv však vynikající. Zatímco některé lokace a textury jsou vskutku oku lahodící, občas je to zase přesně naopak. Pochválit ale musíme hlavně modely všech postav a jejich rozanimování, stejně jako velké množství výborně vypadajících zbraní. Ani na zvukovou stránku si nemůžeme stěžovat, pokud nastavíte volume více doprava, budete si připadat jako ve skutečné bitevní vřavě.

Na závěr si to shrňme. Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2 je pokračování taktické akce s tématem boje proti terorismu. Přestože se jedná o druhý díl, množství novinek oproti jedničce není tak velký, jak bychom si přáli, na druhou stranu se to hraje stále skvěle a to je důležité. Hlavními klady jsou skvělé modely postav a vizuální stránka celkově, ozvučení, nový systém odemykání zbraní a vybavení za zkušenosti, nové možnosti v multiplayeru nebo AI vašich spolubojovníků. Na druhé straně umělá inteligence protivníků je prachbídná, novinek je, co by se za nehet vešlo a celkově hra působní pouze jako datadisk, než jako regulérní druhý díl. Hlavní síla hry ale tkví v multiplayeru a ten se vyvedl, takže se nebojíme, že si druhý díl nenajde své fanoušky.

80 %

89 %

Doposud hodnotilo 478 čtenářů