Chcete zaujmout místo vedle nejlepších z nejlepších a myslíte si, že taková esa jako je Bond a nebo Snake nejdou nahradit. Jenže stačí pár fíglů a hned je zde nový tajný agent, který pod přísnou taktovkou učitele Tomáše od Clancyho, dokáže zaujmout i ty nejzarytější pesimisty.
Tomáš totiž dokáže vymyslet ty nejlepší scénáře, kde se to hemží vším po čem akční stratégové touží. I když je pravda, že v této verzi té strategie moc nevyužijete a pokud ano, tak je tak přísně nalinkovaná, že si u ní svůj mozek nezavaříte.
Možná si někdo z vás vzpomene na vynikající záležitost Alcatraz, kde jste procházeli jednotlivé úrovně, schovávali se do stínů, přepadali ze zálohy nepřátele a hnedle je obrali o jejich výbavu a stříleli o sto šest. V této hře to vypadá jakž takž podobně, jenom je to velmi zjednodušené a v několika momentech i díky AI nepřátel nudné. Je sice pěkné, že si dané území můžete pomocí scanu zobrazit a zjistit tak jednotlivé polohy nepřátel a několik míst kam se budete moci schovat, jenže stačí, abyste vypozorovali úkony strážců a pak už je jen klepnete po kebuli nebo jim díky uspávací pistoli konečně zkrátíte šichtu. AI se tak soustředí na elementární minimum: doleva – doprava - stát, což již v dnešní době působí směšně a rozhodně, i když se jedná o mobilní verzi, by to šlo vyřešit daleko lépe. Zajisté, pokud
byste byl spatřen, strážce se bude chtít dostat k alarmu a vyhlásit poplach, což by vám mohlo znepříjemnit situaci a popřípadě i ukončit neúspěšně misi. Tato alternativa se ovšem nabízí v případě, že byste se tuto hru snažili hrát na způsob samotného mocného Ramba, což nikomu předem nedoporučuji. Dalším problémem je přílišná jednoduchost celkového designu úrovní, které se postupem vašeho konání natahují a tuhnou, ale rozhodně ne, že by se komplikovaly po stránce designu. Je to závažnější o to více, když si uvědomíme, že za hrou stojí Ubisoft. Několikapatrové úrovně jsou umístěny většinou v budovách, kde v dané lokaci budete muset najít (zleva doprava ) východ do dalšího patra a nebo pro změnu budete slaňovat. Převážně první úrovně pak působí jak překážkové dráhy na pionýrském táboře. Jenže ať se to vezme jak chce, přesto vás z nějakého důvodu tato hra dokáže zaujmout a rozhodně tím nemyslím nudnou čtyrhodinovou cestu nacpaným autobusem směr rodný domov.
Možná je to kouzlo té staré jednoduchosti, kdy se dokážete prodrat přes level s minimálním opakováním a to i díky skvěle navrženým checkpointům. Možná i díky několika skvělým vychytávkám, kdy budete používat noční vidění, absolvovat pronásledovací misi a nebo si zahrát na soukromé očko,
kdy budete muset nahromadit dostatek fotografií, abyste mohli dokončit úkol. Ale možná je to kvalitním i když jednotvárným grafickým ztvárněním, které i přes jednoduchost dokáže zaujmout a polahodit oku. Také dovednosti samotného Sama nejsou k zahození, rozhodně je využijete a díky přesnému a jednoduchému ovládání je budete ovládat bez sebemenších zádrhelů. A to i když je hra na telefonu a ovládacích prvků je více, nehrozí, že byste se přehmátli a tak si vlastní vinou zavinili neúspěch mise. Po zvukové stránce, pokud používáte sluchátka, se rozhodně vytknout nic nedá a hra dokáže v určitém momentu navodit správnou atmosféru.
Jenže stejně si neodpustím rýpavou poznámku, že se nejedná o titul, který bychom i přes jisté kvality mohli mobilistům závidět. Zaprvé se nejedná o originální dílko, ale pouze o konverzi z GBA, čímž pádem nám opět N-Gage neukázal co skutečně dokáže. Tak snad příště.
Tom Clancy's Splinter Cell |
|
Ukládání pozic: |
ano |
Multiplayer: |
bluetooth, 2 hráči |
|
Verdikt: |
Kapesní průvodce špionážním světem v podání Toma Clancyho, který je na dlouhou cestu ideální. |
|
|