Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tomáš Zvelebil popisuje situaci ve Score

  12:01aktualizováno  12:13
Již několik týdnů panuje ohledně vydávání Score mezi jeho čtenáři nejistota a ke klidu nepřispějí ani nesplněné sliby. Rozhodli jsme se zjistit, co je příčinou všech problémů, a požádali jsme šéfredaktora Tomáše Zvelebila o rozhovor, v němž zjistíte aktuální situaci, jednotlivé problémy a kroky, které se podnikají k jejich řešení.

Šéfredaktor magazínu Score Tomáš Zvelebil

Koncem minulého týdne jsme vás informovali o tom, kterak se několik nespokojených předplatitelů Score vydalo do redakce tohoto časopisu o počítačových hrách, aby se seznámili s aktuální situací a nastínili jeho redaktorům problémy, které je trápí. Tehdy se jich ujal šéfredaktor Tomík Zvelebil, s nímž jsme následně na základě vašich dotazů a stesků v našich diskusních fórech připravili toto obsáhlé interview, v němž se dozvíte příčinu většiny problémů, které Score v současné době souží a také způsob jejich řešení. Takže dost otálení a vzhůru k otázkám.

Na poslední číslo Score netrpělivě čekaly desítky tisíc čtenářů. Vzhledem k jeho několikaměsíční absenci na stáncích totiž řada pařanů ztrácela naději, že jej ještě někdy uvidí, a neustálé odkládání také důvěře příliš neprospělo. Nakonec jsme se ho dočkali, ovšem ačkoliv byla cena vyšší, kvalita tisku a papíru nebyla příliš valná. Co se tedy vlastně stalo?
Poslední Score bohužel, pokud jde o tisk a kvalitu papíru, nedopadlo ani náhodou podle našich představ a proti nám se spojily snad všechny nepříjemné a nepředpokladatelné okolnosti. Ačkoliv jsme si původně objednali tisk na papír stejně kvalitní jako dříve, tiskárna z nějakého nepochopitelného důvodu nezpracovala správně naše požadavky a vytiskla to takovým způsobem, jaký všichni jistě sami viděli. Přirozeně, že nejsme hloupí, a po této - hořké je slabé slovo - zkušenosti jsme okamžitě změnili tiskárnu.

Samotné zdražení pak souvisí jak s plnými hrami, tak i dlouho připravovanými změnami ve stavbě časopisu. Chtěli bychom totiž zařazovat ještě atraktivnější tituly než doposud, a jak jste si určitě všimli v posledním čísle (Gorky 17 - pozn. autora), docela se nám to daří. Ovšem polevit nehodláme ani do budoucna. Do příštího čísla chystáme Descent III, dále našim čtenářům nabídneme tituly jako Civilization II, Slave Zero, Boarder Zone, Magic Gathering, Redneck Rampage a mnoho dalších. Jednání stále ještě nejsou u konce, ale jedno už je teď jisté - rozhodně zvýšení ceny časopisu využijeme k dalšímu zvýšení kvality časopisu i plných her. Zároveň - na rozdíl od jiných časopisů - nehodláme publikování plných her ani náhodou ukončit.

Zároveň bych rád vyvrátil fámy o tom, že zvýšením ceny časopisu chceme překlenout finanční krizi našeho vydavatelství. Dokážu si představit, kdo podobné lži vypouští, ale rozhodně nejsou ani přibližně pravdivé, a to zejména proto, že jsme vydavatele změnili! Je jím nový a mohu říci mnohem silnější vydavatelský dům, česká společnost Omega Publishing, která se nespecializuje pouze na média, ale vydavatelskou stabilitu jí zajišťuje i mnoho dalších, mnohdy i mezinárodních aktivit.

Díky ní bychom nyní rádi dokázali, že jsme všechny problémy vyřešili, stejně jako další magazíny v našem vydavatelství (T3, Playstation Magazín, Audio a další) a opět chceme budovat důvěru čtenářů. Chápu, že to sice může být těžké, obzvlášť po trpkých zkušenostech, které má spousta lidí v České republice (včetně naší redakce) s Excaliburem, ale věřím, že dříve nebo později se nám to podaří. Reakce čtenářů nás přesvědčují, že - dej bůh - spíš dříve. Rád bych také podotknul, že náš časopis držel svou cenu nejdéle ze všech ostatních na našem trhu.

V souvislosti s tím se nabízí další otázka mnohdy kladená vašimi čtenáři - proč jste o svých problémech, respektive o aktuální situaci, dostatečně neinformovali a stavěli se spíše do pozice mrtvého brouka?
Já si nemyslím, že bychom dělali mrtvého brouka. O naší situaci jsme informovali prostřednictvím našich internetových stránek a uspořádali jsme i diskuzi s redakcí. Bohužel ve chvíli, kdy byl osud našeho minulého vydavatelství nejistý, bylo nám zamezeno v dalším přístupu na stránky Score. Každopádně si myslím, že prostřednictvím internetových stránek jsme v rámci našich možností dávali vědět o všem, co se děje a co by mohlo čtenáře zajímat, a i nyní jsou stránky www.score.cz nejideálnějším komunikačním prostředkem mezi námi a našimi čtenáři.

Ačkoliv se čtenáři po několika týdnech nakonec časopisu Score přeci jenom dočkali, řada z nich si stěžovala na to, že bez CD přílohy jej není možné nikde sehnat. Rád bych se proto zeptal, jaký byl poměr časopisu s a bez CD příloh.
Prosincové číslo Score, tedy číslo 83, jsme vydali pouze s CDčkem. Důvod k tomu je velice prostý. Nechali jsme si připravit průzkum, v němž jsme zjistili, že drtivá většina čtenářů kupuje pouze časopis s CD přílohou. Mohu říct, že zatím jsme nezaznamenali větší počet negativních ohlasů, takže se domnívám, že to rozhodnutí nebylo nejhorší. Samozřejmě, že pokud bychom zaznamenali výrazně negativní reakce či větší poptávku po Score bez CD, jeho vydávání okamžitě obnovíme. Ptáte se kdy? Pravděpodobně již příští číslo bude k dostání v obou variantách, nicméně množství Score bez CD bude v poměru ku Score s CD skutečně poměrně nízké. Pokud bude někdo mít problém sehnat Score bez CD, ať se nám ozve - bude-li těch žádostí více, posílíme dodávku dalších čísel v těchto problémových regionech.

Po existenčních otázkách, které zajímaly naše čtenáře asi nejvíce, by mě zajímalo, jak řešíte problém předplatitelů. Nejrůznější diskusní fóra a on-line chaty jsou totiž místem, kde si stovky vašich pravidelných čtenářů stěžují, že jednak nedostaly slíbený bonus v podobě optické myši od Microsoftu, a jednak že jim poslední číslo Score přišlo několik týdnů poté, co se objevilo na pultech novinových stánků.
Co k tomu říct? Problém předplatitelů nás samozřejmě velice tíží a v současné době už jej několik týdnů intenzivně řešíme, mimo jiné i tím, že zřejmě dojde k výměně distribuční společnosti. Až dosud jsme předplatné zajišťovali prostřednictvím jedné firmy, která nedobře plnila smluvně dohodnuté podmínky a ještě navíc - a to nás osobně štve nejvíc - se přehlíživě a arogantně chovala ke stěžujícím si předplatitelům Score.

Abych vás zasvětil do situace. Když si někdo předplatí Score, učiní tak prostřednictvím předplatitelské společnosti, která také vyinkasuje peníze. Tyto peníze by posléze měla poslat na náš účet. Tak se však nestalo, a díky tomu, že jsme z předplatného neviděli ani korunu, nebyli jsme schopni zaslat myši všem, kteří si tento bonus k předplatnému objednali, a jejichž množství šlo do několika tisíců.

Samozřejmě se tuto situaci pokusíme vyřešit co nejdříve, to však bohužel neznamená, že budeme moci plně uspokojit čtenáře, kteří si k předplatnému vybrali onu problémovou myšku. Protože chápeme, že tímto byli poškozeni naši nejvěrnější čtenáři, nabídneme jim v nejbližší době na našich internetových stránkách i v časopise řešení, které jim snad spraví pokaženou náladu.

Kromě hardwarových bonusů v podobě optických myší jsou však dalším velkým problémem některých vašich čtenářů výhry ze soutěží. Existují lidé, kteří tvrdí, že u vás vyhráli například grafickou kartu a dosud od vás nic neviděli, což také zrovna dvakrát nepřispívá vaší pověsti.
Výhry ze soutěží jsou problémem, jehož řešení neleží pouze na našich bedrech. Jak už to tak v nejrůznějších magazínech bývá, soutěže o čtenářsky atraktivní ceny pořádáme vždy ve spolupráci s nějakou firmou, a nejinak tomu bylo i v případě hardwarových soutěží, u nichž si čtenáři stěžují, že vyhráli a žádnou cenu od nás nedostali. Není to však proto, že bychom si grafické karty či jiné příslušenství futrovali do redakce, ale kvůli nepříliš férové politice několika vybraných sponzorů našich soutěží. Ti totiž ve chvíli, kdy se začaly objevovat informace o problémech Score, sice ceny do soutěží přislíbili a častokrát si i vybrali na oplátku reklamu, s dodáním výher však vyčkávali a doufali, že když se problémy vydavatelství budou prohlubovat, nebudou muset nic dodávat. Ani nám se pochopitelně podobné chování nelíbí a budeme se snažit co nejdříve donutit některé konkrétní firmy, aby dostály svým závazkům, daly nám přislíbené ceny a my je ihned poté pochopitelně pošleme výhercům.

Téměř v každé otázce jsme nastínili problémy a ty jsi je téměř v každé odpovědi přiznal. Jak už to tak ale bývá, pouze jejich přiznání nestačí. Zajímalo by mě a jistě i naše čtenáře, jakým způsobem se hodlá redakce Score se všemi průšvihy, které se na ni navalily, poprat a hlavně, kdy to pocítí pravidelní čtenáři, výherci soutěží a předplatitelé?
Pochopitelně bych si přál říct, že zítra budou všechny problémy vyřešeny ke spokojenosti všech stran, ale nebyla by to pravda. Je jisté, že v příštích několika týdnech nebudu dělat nic jiného, než shánět naše partnery, aby dostáli svým závazkům a uspokojili naše čtenáře. Přestože to v běžných časopisech nebývá zvykem, naše redakce se v těchto věcech osobně angažuje a to i z toho důvodu, abychom si byli jisti, že lidé, kteří nám projevovali důvěru, nebudou zklamáni.

Měníme i tiskárnu, aby už nedošlo k problému s tiskem či papírem, jak tomu bylo v případě posledního Score. Samozřejmě stále komunikujeme se čtenáři a předplatiteli, omlouváme se za vzniklé potíže a zajímá nás, jakým způsobem jim můžeme pomoci.

Opravdu si oddychnu, až to všechno budeme mít za sebou, ale uvědomuji si, že vyřešit všechny potíže vzniklé v posledních měsících co nejdříve je důležité k tomu, abychom získali v plné míře zpět důvěru našich čtenářů. Čili pokud se ptáte, za jak dlouho všichni pocítí změny k lepšímu, neumím to říct přesně, ale doufám, že se nám vše podaří zvládnout a vyřešit v průběhu jednoho měsíce. Když to bude dřív, budu jenom rád.

OK, přeji hodně štěstí v napravování škod napáchaných dřívějšími problémy a má poslední otázka zni: jak bude vypadat příští Score? Kdy vyjde, kolik bude mít stránek, jaká bude plná hra, atp.?
Podívejte se na to takhle. Na Score v současné době pracuje asi 15 lidí. Jsou to přesni ti lidé, kteří na tomhle časopise pracovali před obdobím nepříjemných problémů, i ve chvíli kdy se měnilo vydavatelství a jak jsem už řekl i nyní. Z redakce neodešel nikdo - já, Tukan, Chalid, Honza Eisler, holky (myšleno Linda a Olina), dokonce ani lidé, kteří s námi sice v redakci nesedí, ale přesto mají ke Score vřelý vztah - webdesignéři, redaktoři Score CD či třeba externí spolupracovníci, jako Honza Modrák nebo Matěj Prell. A to i přesto, že mnoho z nich mělo nabídky jak z jiných časopisů, tak i na další atraktivní a (ve své době) o mnoho jistější místa, než bylo to tady.

Ptáte se proč? Odpověď je jednoduchá. Přestože je Score v této době jediným českým časopisem, za kterým nestojí nějaké zahraniční vydavatelství, které by do něj mohlo sypat peníze třeba už jen proto, aby zničilo konkurenci, jde o časopis, který nás bere za srdce, s kterým jsme vyrůstali a chceme, aby s ním vyrůstali i další kluci a holky, které zajímají počítačové hry. Přiznám se - já i moji kamarádi z redakce jsme s tím už párkrát chtěli praštit. Ve chvíli, kdy vás lidé obviňují z toho, že nedostali myši, ceny ze soutěže nebo snad, že časopis nevyšel, a to i přestože nic z toho vlastně není zaviněno vámi, je to jistě pochopitelné.

Přesto jsme vytrvali v dobách dobrých i zlých, snažili se a naše snahy snad i měly svůj smysl. Z velkého množství tuzemských vydavatelů, kteří měli o SCORE zájem, se nám podařilo vybrat toho, který nám nejlépe pomůže naplnit představy o časopise, který se bude lidem skutečně líbit a který budou mít rádi. I když to může vypadat, že jsem odběhl od tématu otázky, není tomu tak. Nepovím vám, jak přesně bude Score vypadat za měsíc, za dva či za půl roku (přestože mi věřte, že o tom mám velice přesnou představu), ale povím vám jinou věc - ať se stane cokoliv, Score tady bude jako časopis, na kterém pracují lidé, kteří ho mají velice rádi a dělají ho pro ty, které mají rádi - pro jeho čtenáře.

Autor:


Témata: Microsoft


Nejčtenější

Huang Wenbin při návštěvě fotbalového klubu Runcorn Linnets.
Fanoušek cestoval přes půl světa, aby poznal oblíbený tým z fotbalové hry

Čínský fanoušek cestoval více než 10 tisíc kilometrů ze své domoviny, aby mohl navštívit klub hrající až devátou nejvyšší fotbalovou ligu v Británii.  celý článek

South Park: Fractured but Whole
Pšoukání se časem omrzí i v South Parku. Recenze Fractured but Whole

Populární seriál Městečko South Park se vrací v ambiciózním herním zpracování a ani tentokrát své předloze ostudu nedělá. Kromě třaskavé nálože záchodového...  celý článek

Grand Theft Auto Online
Rockstar vysvětlil, proč GTA 5 nedostalo žádné příběhové přídavky

Navzdory všem očekáváním nedostalo Grand Theft Auto 5 žádný příběhový přídavek a veškerá podpora autorů se soustředila pouze na on-line složku. Znamená to, že...  celý článek

Hry z Xboxu, které fungují na Xboxu One
Třináct her z původního Xboxu lze nyní hrát na Xboxu One. A vypadají lépe

Od dnešního dne je možné na Xboxu One hrát třináct her, které vyšly na původní Xbox. Všechny běží v rozlišení 1080p, mají lepší snímkování a nahrávací časy.   celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Další z rubriky

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

Tracer z Overwatche
Blíží se sportovní revoluce? Vše, co víme o chystané lize v Overwatch

Již letos v prosinci začne zřejmě největší událost v historii progamingu. Blizzard spustí úvodní sezonu ligy ve hře Overwatch, která by časem mohla konkurovat...  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.