Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tomb Raider Chronicles - Lara neumírá

  12:00aktualizováno  23. srpna 2:39
Již se zdálo, že slečna Croftová odešla na odpočinek a herní scénu přenechá novým hrdinům a hrdinkám. Její skalní příznivci ale vědí, že odejít bez boje není zrovna její styl. A tak přichází znovu, krásnější než kdy předtím a mnohem, mnohem nebezpečnější.

Tomb Raider ChroniclesSlečna Lara Croftová paří bezesporu mezi těch pár elektronických entit, jejichž existence se nesmazatelně podepsala do tváře světové herní scény. Není proto nejspíše zapotřebí ji nějak blíže představovat, stejně jako sérii Tomb Raider, ve kterých hraje hlavní roli. Místo toho můžeme přejít rovnou ke zprávě, na kterou se všichni její obdivovatelé těší. Ta nám dává na vědomí, že společnosti Core Design a Eidos připravují na listopad tohoto roku vydání dalšího pokračování této veleúspěšné série. Ponese název Tomb Raider Chronicles a bude obsahovat čtyři dosud nezmíněné hrdinské činy sličné a neohrožené archeoložky. Každý z těchto příběhů obsahuje nejen samostatné dobrodružství, ale poodhalí nám i kus z jinak poměrně neznámé minulosti naší hrdinky.

Děj hry se odehrává jen několik dní po The Last Revelation a začíná na bohoslužbě uspořádané na počest nezvěstné Lary. Po obřadu se Jean Yves, Winston a rodinný kněz Otec Dunstan odeberou do Lařina domu, kde vzpomínají na některá z jejích minulých dobrodružství. Ta nám jsou předkládána formou FMV sekvencí. Když už jsme u toho, takovýchto videosekvencí je v celé hře více, než jsme kdy u Tomb Raidera viděli.

Tomb Raider ChroniclesDěj Kronik se odehrává v Římě, v německé ponorce, na malém irském ostrově a v hi-tech výškové budově. Každá epizoda má své vlastní zaměření a od hráče vyžaduje pokaždé jinou strategii. Úrovně odehrávající se v Irsku (s Larou pouze šestnáctiletou) vyžadují pro překonání mnoha hádanek a pastí spíše protřelost a mazanost než používání zbraní. Ponorka má naopak nádech ?Akt X? a je naplněna akcí, úrovně v Římě se zase nejvíce podobají dobrodružstvím z předchozích dílů. Výšková budova, kterou projdete na závěr, obsahuje hi-tech systémy, pro jejichž překonání je zapotřebí opatrnosti, dobré strategie a využívání svého pomocníka ZIPa.

Engine hry prošel několika úpravami, díky kterým došlo k vylepšení grafiky a zvýšení hratelnosti. Ve hře se také objevuje větší počet osob a předmětů, přičemž interakce s nimi je větší než v minulých dílech. Úpravám neušel ani inventář, takže nyní může být sebráno více předmětů a je možné je mezi sebou lépe kombinovat. K dispozici má Lara pochopitelně i nové zbraně, například ostřelovací pušku či vystřelovač háků. Přibudou jí i dva nové slušivé oblečky: prvním je sexy černá kombinéza ve stylu filmu Matrix a druhým maskovací oblek SAS.

Tomb Raider ChroniclesVelkou proměnou prošla i umělá inteligence nepřátel, takže nyní dokáží reagovat i na samotný zvuk archeoložčiných kroků. Hlavně z tohoto důvodu bude zapotřebí se v neznámých lokacích plížit, a neutíkat bezhlavě vpřed. Ve hře dojde nejen na střelbu, ale také na boj zblízka. Lara se může opatrně připlížit za nic netušícího protivníka a buď jej omráčit obuškem, nebo mu na ústa přiložit kapesník s chloroformem. Jistou úpravou prošel i způsob pohledu na okolí, takže protivníci se nyní budou moci lépe schovávat. Hráč uvidí nepřítele až ve stejnou chvíli, kdy jej spaří samotná Lara.

To však stále není všechno, co pro vás TRC chystá. Po obdržení mnoha požadavků na vytvoření editoru úrovní se společnost Core Design rozhodla dát hráčům k dispozici všechny nástroje a systémy, se kterými budou moci vytvářet úrovně stejně jako vývojářský tým samotný.

Software obsahuje návod, který uživatele seznámí se všemi aspekty vytváření úrovní. Core Design a Eidos plánují další podporu pro ty, kdo se jej rozhodnou používat. Ta bude probíhat převážně přes webové stránky, kde uživatelé najdou nejen různé rady a řešení problémů, ale také například nové textury a nepřátele.

Dobrou zprávu přinášíme i pro majitele konzolí, protože Tomb Raider Chronicles bude v listopadu tohoto roku vydán také ve formátech pro Dreamcast a PlayStation.

Autor:


Témata: software, Tomb Raider


Nejčtenější

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.