Tomb Raider Chronicles - Lara neumírá

  • 293
Již se zdálo, že slečna Croftová odešla na odpočinek a herní scénu přenechá novým hrdinům a hrdinkám. Její skalní příznivci ale vědí, že odejít bez boje není zrovna její styl. A tak přichází znovu, krásnější než kdy předtím a mnohem, mnohem nebezpečnější.

Tomb Raider ChroniclesSlečna Lara Croftová paří bezesporu mezi těch pár elektronických entit, jejichž existence se nesmazatelně podepsala do tváře světové herní scény. Není proto nejspíše zapotřebí ji nějak blíže představovat, stejně jako sérii Tomb Raider, ve kterých hraje hlavní roli. Místo toho můžeme přejít rovnou ke zprávě, na kterou se všichni její obdivovatelé těší. Ta nám dává na vědomí, že společnosti Core Design a Eidos připravují na listopad tohoto roku vydání dalšího pokračování této veleúspěšné série. Ponese název Tomb Raider Chronicles a bude obsahovat čtyři dosud nezmíněné hrdinské činy sličné a neohrožené archeoložky. Každý z těchto příběhů obsahuje nejen samostatné dobrodružství, ale poodhalí nám i kus z jinak poměrně neznámé minulosti naší hrdinky.

Děj hry se odehrává jen několik dní po The Last Revelation a začíná na bohoslužbě uspořádané na počest nezvěstné Lary. Po obřadu se Jean Yves, Winston a rodinný kněz Otec Dunstan odeberou do Lařina domu, kde vzpomínají na některá z jejích minulých dobrodružství. Ta nám jsou předkládána formou FMV sekvencí. Když už jsme u toho, takovýchto videosekvencí je v celé hře více, než jsme kdy u Tomb Raidera viděli.

Tomb Raider ChroniclesDěj Kronik se odehrává v Římě, v německé ponorce, na malém irském ostrově a v hi-tech výškové budově. Každá epizoda má své vlastní zaměření a od hráče vyžaduje pokaždé jinou strategii. Úrovně odehrávající se v Irsku (s Larou pouze šestnáctiletou) vyžadují pro překonání mnoha hádanek a pastí spíše protřelost a mazanost než používání zbraní. Ponorka má naopak nádech ?Akt X? a je naplněna akcí, úrovně v Římě se zase nejvíce podobají dobrodružstvím z předchozích dílů. Výšková budova, kterou projdete na závěr, obsahuje hi-tech systémy, pro jejichž překonání je zapotřebí opatrnosti, dobré strategie a využívání svého pomocníka ZIPa.

Engine hry prošel několika úpravami, díky kterým došlo k vylepšení grafiky a zvýšení hratelnosti. Ve hře se také objevuje větší počet osob a předmětů, přičemž interakce s nimi je větší než v minulých dílech. Úpravám neušel ani inventář, takže nyní může být sebráno více předmětů a je možné je mezi sebou lépe kombinovat. K dispozici má Lara pochopitelně i nové zbraně, například ostřelovací pušku či vystřelovač háků. Přibudou jí i dva nové slušivé oblečky: prvním je sexy černá kombinéza ve stylu filmu Matrix a druhým maskovací oblek SAS.

Tomb Raider ChroniclesVelkou proměnou prošla i umělá inteligence nepřátel, takže nyní dokáží reagovat i na samotný zvuk archeoložčiných kroků. Hlavně z tohoto důvodu bude zapotřebí se v neznámých lokacích plížit, a neutíkat bezhlavě vpřed. Ve hře dojde nejen na střelbu, ale také na boj zblízka. Lara se může opatrně připlížit za nic netušícího protivníka a buď jej omráčit obuškem, nebo mu na ústa přiložit kapesník s chloroformem. Jistou úpravou prošel i způsob pohledu na okolí, takže protivníci se nyní budou moci lépe schovávat. Hráč uvidí nepřítele až ve stejnou chvíli, kdy jej spaří samotná Lara.

To však stále není všechno, co pro vás TRC chystá. Po obdržení mnoha požadavků na vytvoření editoru úrovní se společnost Core Design rozhodla dát hráčům k dispozici všechny nástroje a systémy, se kterými budou moci vytvářet úrovně stejně jako vývojářský tým samotný.

Software obsahuje návod, který uživatele seznámí se všemi aspekty vytváření úrovní. Core Design a Eidos plánují další podporu pro ty, kdo se jej rozhodnou používat. Ta bude probíhat převážně přes webové stránky, kde uživatelé najdou nejen různé rady a řešení problémů, ale také například nové textury a nepřátele.

Dobrou zprávu přinášíme i pro majitele konzolí, protože Tomb Raider Chronicles bude v listopadu tohoto roku vydán také ve formátech pro Dreamcast a PlayStation.


Témata: software, Tomb Raider