Tomb Raider, nebo ještě lépe Lara Croft - ikona devadesátých let. Celebrita číslo jedna mezi herní smetánkou. Uctívána, milována, nenáviděna, ale pořád populární - skutečně?
Jak se jí podařilo rychle vzlétnout, tak teď - v záplavě vlastních klonů a někdy daleko lepších, originálnějších a zajímavějších her, její lesk a sláva upadá. Nový díl s novým image samotné Lary, který byl představen na PS2, propadl u veškeré kritiky, to samé se dá říci o druhém dílu filmového dobrodružství; jenže kde je chyba? Jsou snad hráči přesyceni bohatými vnadami samotné hrdinky a nebo je již nudí stejné herní principy? Jak se z toho dostat? Již na handheldu GameBoy Color tvůrci dokázali, že lze představit tuto hrdinku i jiné populaci a zajistit si tak další obdivovatele. Jenže zatím poslední dobrodružství pro GBA zase nedopadlo tak zcela dle očekávání - takže kam se teď uchýlit?
Nokia představuje výzvu a proč si neudělat vzájemnou službu? Vzít první a zároveň i nejlepší díl série a nejen tak dokázat sílu nového přístroje, ale dovolit hráčům zopakovat si toto výstavní dobrodružství na cestách. Otázka zní za jakou cenu.
O prvním dílu toho bylo napsáno více, než o jakékoli jiné hře. Vše v naprostých superlativech a málokdo proti tomu mohl něco namítat. První skutečná 3D hra, ano, první ženská hrdinka, která nebyla odsouzena hráči, ano, puzzle, jež sice dnes lezou hráčům už na nervy, ale přesto přetrvala, opět ano. Sami si vyberte nějaký prvek z dnešních podobně koncipovaných her a zjistíte, že největší podíl má na tom právě první Lařino dobrodružství. Takže znovu, proč si ho nevyzkoušet i na cestách a nepřipomenout si tak nezkaženost tohoto fenoménu?
Jak tedy vypadá a jak se hraje. V první řadě si odmyslete veškeré FMV animace a nahraďte je obrázky s popisem. Pokud někdo pochyboval o síle N-Gage tak vězte, že TR vypadá stejně jako na PSX. Možná, že pár odchylek od originálu se tady najde, ale jinak je to totožné. Změna nastává po vytažení nějaké zbraně z vašeho zbrojního arzenálu, kdy se kamera mírně přesune dozadu, to abyste na tom malém displeji měli přehled o situaci. Horší to však je s ovládáním. Předem upozorňuji, že nejsem velkým zastáncem mobilů a tak beru N-Gage jako herní platformu a z toho také v tomto směru vycházím. Jde o to, že TR měl vždy skvěle navržené ovládání a hlavně využíval celý ovladač. Pokud si pak spočítáte počet úkonů s počtem kláves k tomu přiřazeným, vyjde vám solidní počet a nebudu přehánět, když si každý z nás vzpomene na počáteční problémy i u jinak skvělého ovladače od Sony. U
telefonu je problém v tom, že obsahuje numerickou klávesnici a nenabízí již žádná shiftová boční tlačítka, s nimiž by některé úkony byly zjednodušeny. Alespoň úkroky mohli upravit s kombinací se směrovým křížem… Některé akce jsou tak velice krkolomné na své vyvolání a i díky skutečnosti, že jsou klávesy blízko sebe, spousta lidí s tím bude mít problémy.
Ať to vezmu z jakékoli stránky, je velice těžké hodnotit něco, co je téměř dokonalé a spoustou hráčů a kritiků uznávané, přičemž to, že mi nesedne zcela ovládání ještě neznamená, že nesedne ostatním.
Tomb Raider je hra, která se zapsala zlatým písmem do herních dějin a je nejspíše na každém z vás, jestli si bude chtít zahrát uvedenou a všemi fanoušky již řádně provařenou klasiku i na cestách.
Tomb Raider | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|