Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tomb Raider: Legend - návrat ke kořenům

  12:00aktualizováno  12. června 12:40
Série Tomb Raider bohužel v průběhu času tak nějak ztrácela na kvalitě. Ale to se s příchodem nového dílu rozhodli tvůrci z Crystal Dynamics zásadně změnit. Přečtěte si, jak na to chtějí jít a udělejte si sami názor na to, jestli to dělají dobře či špatně.

Tomb Raider: Legend

Pokud si pamatujete heslo od Eidosu pro Tomb Raider: Angel of Darkness, tak se jistě bavíte tou ironií. „Out of the tombs and into hell” totiž docela dobře vystihuje to, co se s celou touto sérií postupem času stalo. No, možná že to není až tak hrozné, ale nikdo nemůže popřít, že to s Larou šlo z kopce (např. nepoužitelné ovládání a „nefunkční“ AI). Není tedy divu, že společnost Eidos se s tím rozhodla něco udělat. Vývoj dalšího dílu, Tomb Raider: Legend, byl tedy odebrán Core Design a byl přidělen týmu z Crystal Dynamics (Legacy of Kain). Určitě se hodí zdůraznit, že v jejich týmu je i Toby Gard, původní tvůrce Larry.

Prvním krokem k tomu, aby se tento nový díl opravdu podařil, bylo položení pár otázek a hledání odpovědí. „Kdo je Lara Croft?“ „Co jí pohání k tomu, aby byla taková jaká je?“ „Může něco nabídnout současným hráčům?“ Výsledkem tohoto náročného pátrání je jednoduše návrat ke kořenům.

Pokud si pamatujete heslo od Eidosu pro Tomb Raider: Angel of Darkness, tak se jistě bavíte tou ironií. „Out of the tombs and into hell” totiž docela dobře vystihuje to, co se s celou touto sérií postupem času stalo.

Tomb Raider: Legend

Přestože je o zápletce nového dílu známo velice málo (vlastně skoro nic?), je jisté, že se Lara bude opět pohybovat po celém světě. Navštíví osm různých lokací (džungle, sněžné pláně, hory, podzemní jeskyně/kobky). Takovým klíčovým místem pro zápletku prý mají být Himaláje. Jestli příběh, nebo mise samotné budou čistě lineární nebo ne, není jasné. Dokonce se ani neví, jestli vše bude probíhat ve správné časové souslednosti, nebo jestli se bude jednat o různé skoky do budoucnosti či minulosti. Ale co by to bylo za Laru, kdyby s tím vším neměl něco společného nějaký starodávný, pokud možno nesmírně mocný, artefakt. Tentokrát se také nechystá žádná změna, jen hlavní nepřítel bude někdo, o kterém se myslelo, že je již dávno po smrti. Na jeho jméno si však budeme muset ještě počkat.

Tomb Raider: Legend

Jednou z největších změn si prošlo ovládání. Tentokrát by už nemělo být hře překážkou, ale spíše pomocníkem. Hlavní hrdinka také dostane do svého repertoáru akrobatických kousků pár nových položek, zatímco ty staré, populární, jí zůstanou. Samozřejmě se nikdo nebude divit, když se dozví, že prodělala i drobný facelift, přibylo jí i pár polygonů a dokonce se prý nebude tvářit pořád stejně.

Nikdo si nedokáže Laru představit bez krátkého trička, ještě kratších šortek a dvou pistolí. Prozatím se zdá, že tento image si autoři nepřejí měnit. Jen se rozhodli ještě něco přidat. Jde hlavně o výbavu, kam přidali dalekohled, kameru pro noční vidění, granáty, různé komunikační vymoženosti a novou magnetickou kotvičku.

Pokud se ptáte, jestli tahle hra půjde hrát na multiplayer, tak odpověď by snad měla znít „ano,“ ačkoliv se jedná o další část hry, o které se neví zhola nic.

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...



Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...

Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Noví majitelé práv na značku Commandos slibují pokračování i remastery

Commandos

Legendární značka Commandos se vrátí. Bohužel však ještě nevíme kdy a v jaké podobě.

Nathan Fillion natočil krátký film na motivy Uncharted. A je skvělý

Nathan Fillion jako Nathan Drake

Populární herec Nathan Fillion si zahrál v patnáctiminutovém fanouškovském filmu na motivy série videoher Uncharted....

Z uklízení nepořádku a instalace sporáku je nečekaný herní hit

House Flipper

House Flipper je nečekaný prodejní hit letošního roku. Jeho hlavní náplní je přitom uklízení, stěhování nábytku a...

RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!
RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!

Z reklamního letáku cestovní společnosti se směje manželský pár sedící na úhledném plážovém lehátku. Před ním si společně hrají děti. A teď zpátky do reality, takhle rodinná dovolená většinou nevypadá.



Najdete na iDNES.cz