Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tomb Raider: Underworld – drsnější Lara

  0:02aktualizováno  0:02
Všem nám utkvěly v paměti její velikostně se měnící výbavu. Vrací se poosmé, aby nám ji opět předvedla. Ale jestli se předvede i nová hra, to se ještě uvidí.

Tomb Raider: Underworld

Tomb Raider: UnderworldLara je prostě jednou z nejznámějších herních postav a všem muselo být jasné, že se z obrazovek jen tak do důchodu neodebere (a k odpočinku ji nedonutila ani její vlastní smrt). Zatím jsme napočítali osm jejich dobrodružství (některá byla skvělá, jiná dobrá a další nic moc) a první se objevilo už v roce 1996. To poslední (konkrétně s podtitulem Anniversary, které bylo remakem prvního dílu) potěšilo hráče v roce minulém. Ale naše hyperaktivní archeoložka rozhodně nehodlá doma oprašovat poličky a sledovat telenovely. Stále ji láká vyrazit ozbrojena dvěma pistolemi a extra krátkými šortkami do různých částí světa a dokazovat, že Indiana Jones není jediný, kdo umí získávat artefakty trošku akčnějším způsobem.

Herní principy se ve srovnání s Tomb Raider: Legend nedočkají výraznějších obměn.

Tomb Raider: Underworld navazuje na Tomb Raider: Legend. Hra by měla být zasazena do Mexika, konkrétně do státu Chiapas. Tady se Laře podařilo odkrýt mystický portál, který spojuje náš svět a podsvětí. A jelikož vede portál z místa, kde Tomb Raider: Underworlddocházelo k magickým rituálům a občas i k lidským obětem, takže pokud toužíte po nádechu tajemna, mohli byste být spokojeni. Ale nebudete se prohánět jen po Mexiku, ale podíváte se i do Austrálie, Říma, Vatikánu nebo na Velikonoční ostrovy.

Herní principy se ve srovnání s Tomb Raider: Legend nedočkají výraznějších obměn. A on ani není důvod, jelikož tento díl si vysloužil docela slušná hodnocení a opět oživil zájem o extra dobře vyvinutou archeoložku. Nešlo o nejlepší díl série, ale patřil k těm povedenějším. Hlavní náplní bude opět šplhat po římsách, skákat z plošiny na plošinu, posouvat různé předměty tak, abyste se dostali na zdánlivě nedostupná místa a občas si také zastřílet. Však to všichni moc dobře známe.

Pár podstatných změn bychom se ale dočkat měli. Například prostředí bude o něco interaktivnější a bude si „pamatovat“ to, co jste prováděli. Stopy po vašem počínání časem nezmizí, ale například, když někoho zabijete, mrtvola se „nevypaří“, ale setrvá Tomb Raider: Underworldna místě, pokud zničíte nějaký objekt zůstane rozbitý atd. Nejde jen o efekt, ale mělo by vám to také pomoci, pokud náhodou bloudíte. Takto poznáte, kde už jste byli a kde jste poprvé.

Pokud budete manipulovat s předměty, bude záležet na tom, zda s nimi hýbete jednou či dvěma rukama nebo máte-li v ruce zbraň. Ale to není všechno. I počasí bude mít vliv na to, jak dobře či špatně bude možné posouvat například kamenné kvádry. Pokud bude mokro, tak je možnost, že vám kvádr uklouzne a ujede. Práce s objekty bude v Tomb Raider: Underworld hrát velmi důležitou roli.

Mluví se o tom, že Tomb Raider: Underworld poběží na zcela novém enginu.

Dojde samozřejmě i na souboje. Mírně upraven bude systém souboje na blízko, který bude žádat správné načasování úderů a používání úhybných manévrů. Co se týče střelby, ani bez té se neobejdete. Lara dokonce bude zvládat střelbu na dva cíle v jeden okamžik. Více pozornosti bude věnováno i Lařině „mašině“. Její motorka bude hrát podstatnou roli u mnoha puzzlů, která budete řešit.

Tomb Raider: UnderworldTvůrci chtějí, aby jejich řešení bylo především intuitivní, ale současně aby bylo nutné chvíli přemýšlet nad tím, kterou schopnost hlavní hrdinky nebo jakou součást z jejího bohatého vybavení bude potřeba využít. Některé v předchozích hrách použité předměty naleznete i v tomto dílu, ale budou mít nové vlastnosti. Ale aby vše nebylo tak úplně jednoduché, v Underworldu už se nebudou objevovat ikony, které vám naznačí, co máte na daném místě použít, abyste se dostali tam, kam potřebujete.

Pokud vám záleží na vzhledu, tak i vy budete spokojeni. Šatník slečny Croftové se dočkal drobnějších úprav. Už nebude navlečena do modrého tílka a šortek barvy khaki, ale do hnědého tílka a černých kraťasů (a i když je to jen detail, tak Lara v této drsnější verzi ještě více sexy než předtím, i když je to věc názoru). A dokonce už nebude mít vlasy spletené v proslulém copu, ale bude mít culík.

Tomb Raider: UnderworldMluví se o tom, že Tomb Raider: Underworld poběží na zcela novém enginu. Ovšem to Eidos zatím nepotvrdil. Ale ani nevyvrátil. Ať tak nebo tak, je přislíbeno, že po vizuální stránce by měla být hra opravdu skvostem a mělo by jít o první skutečně nextgen dobrodružství Lary Croft. Samotná postava Lary se bude díky motion capturingu pohybovat jako „živá“. Však modelem pro motion capturing byla gymnastická šampiónka Heidi Moneymaker a ta ví, jak se svým tělem zacházet. Hlas propůjčí Keeley Hawes, která pracovala i na Anniversary a Legend.

Na první pohled se může zdát, že změny oproti původním dílům jsou spíše kosmetického charakteru, ale není to pravda. Samozřejmě, že culík místo copu samotné hraní asi neovlivní, ale například interaktivnější okolí, které navíc bude rozlehlejší, to už ano. Navíc, toto dobrodružství by mělo být o něco temnější než ta předchozí a mělo by sázet na hodně napjatou atmosféru. Ne že by snad Lara zabruslila do žánru survival hororu, ale párkrát by se vám žaludek strachem sevřít mohl.

Tomb Raider: UnderworldHra je jako třetí titul s Larou Croft vyvíjen studiem Crystal Dynamics (vytvořilo již Anniversary a Legend) a vyjít by měla na konci tohoto roku. Užijete si ji, pokud máte PC, Xbox 360, PS3, PS2, Wii nebo Nitendo DS. Verze pro všechny platformy by se měly objevit přibližně ve stejnou dobu, takže nemusíte vztekle dupat, že zrovna vlastníte tu či onu platformu a ostatní už dávno koukají Laře na zadek, zatímco vy musíte čekat než vyjde i na vašeho elektronického miláčka.

Lara Croft se chce ukázat v novém světle. Ne snad, že by chystala extrémní změny, ale pár novinek přinese. Nebudou pravděpodobně zrovna světoborné, ale během hraní to poznáte. Stále to bude starý dobrý Tomb Raider, ale měl by být ještě zábavnější, promyšlenější a hratelnější. Což se tedy slibuje před vydáním skoro každého pokračování, ale tentokrát by se to mohlo blížit pravdě. Zatím není uvolněno přehnané množství informací, ale hned jak se objeví nové, určitě vám je přineseme.

Index očekávání: 90%

Autor:




Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.