Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tony Hawk’s American Wasteland

  12:00aktualizováno  26. ledna 1:11
Nový díl skejťácké série je nyní k dispozici i na první konzoli nové generace. Je však tato verze vůbec nějak vylepšena či upravena, aby vyhovovala standardům Xboxu 360?

Tony Hawk´s American Wasteland Jedna - dva, vezměte prkna. Tři – čtyři, zviřte peří. Pět – šest, Tony Hawk je zpět. Sedm, jo už je jich sedm. Ano, přesně sedmý díl nedávno spatřil světlo světa. Že to nedopadlo tak, jak jsme se si všichni přáli a očekávali, jste si koneckonců mohli přečíst v naší recenzi. Tony Hawk’s American Wasteland ale vychází i na nejvýkonnější konzoli současnosti – Xbox 360 (a proto si ho taky hezky označíme jako Tony 360) a nám teď nezbývá než si položit tu nejdůležitější otázku. Přináší Tony 360 něco nového oproti ostatním verzím?

Příjemným zpestřením jsou ve hře nově přítomná BMXka.

Celý Tony 360 se nese v duchu oproštění od (stejně jako THPS 4 a oba Undergroundy) systému časového limitu, ve kterém musíte splnit co nejvíce daných úkolů a získat co největší skóre. Tvůrci se chvástají, že Tony 360 obsahuje masivní svět, což je v podstatě absolutní blábol. Herní verze Los Angeles je sice oproti levelům z THPS 1-4 rozhodně větší, ale masivní svět? To rozhodně ne! Zřejmě tvůrci nikdy nehráli legendární Elder Scrolls III Morrowind, Tony Hawk´s American Wasteland jinak by si za takovéhle tvrzení sami nafackovali. Herní LA sice věrné své reálné předloze moc není, ale obsahuje největší monumenty tohoto velkoměsta (chodník slávy, gigantický nápis Hollywood atd.). Samozřejmě je upravené tak, aby vyhovovalo skejtové povaze hry. Čeká vás tedy město plné ramp a spousty zábradlí na grindování. Místo klasických obchodů jako potraviny nebo trafika vás v Tony 360 LA čekají skateshopy, prodejny s punkerským oblečením a samozřejmě povinný holič. Bez úpravy svého zevnějšku totiž na skateboardové scéně zcela jistě respekt nezískáte a neuspějete.

Respekt je totiž to hlavní, o co v Tonym 360 běží. Hra totiž obsahuje příběh (jestli se tomu tak dá říkat), ve kterém se v roli jednoho z pěti vesnických skejtařů vydáváte na trnitou cestu s cílem co nejvíce se proslavit na scéně, kde prkno se čtyřmi kolečky znamená vše. Co čert nechtěl, hned po příjezdu do vysněné metropole vás přepadne parta prevítů a připraví vás o veškeré vaše nádobíčko, které jste si přivezli z domova. Jediné co vám naštěstí zůstalo, je čistě náhodou to nejdůležitější – skateboard. Smolařům a teroristům však přeje poslední dobou štěstí a protože se vaše herní alter-ego řadí do první jmenované kategorie, tak Tony Hawk´s American Wasteland vám cestu zkříží snad nejhezčí holka na světě (samozřejmě podle pubescentního skejťáckého měřítka), která je vám navíc ochotna pomoci zorientovat se v novém prostředí a vysvětlit, jak to ve skutečnosti chodí v skateboardovém LA undergroundu. Jakožto nadržený buran nabídku neodmítnete a po stylové vizuální proměně se můžete vrhnout na tutorial.

Celkově vzato je hra totožná s THAW a všechna vylepšení pro X360 verzi jsou vlastně nutná k úpravě standardu konzole.

V něm vám hra vysvětlí vše, co jste se v průběhu let stejně naučili sami, ale nováčkům přijdou všechny tyto rady a tipy jistě vhod. Jediným vylepšením v trikové části hry, které jsem zaznamenal, je možnost totálního rozzuření. Nejdříve jsem vůbec netušil, k čemu tato vychytávka slouží, ale po několika hodinách i mému mozku došlo, k čemu rozzuření slouží. Žádný rage ani berserk a následné trhání obyvatel LA vás nečeká, ale i tak se vám bude rozčílení hodit. Princip spočívá v co nejrychlejším mačkání tlačítka Y po pádu při neúspěšném pokusu o nějaký supertrik. Pokud naplníte ukazatel alespoň po nejnižší bod, váš charakter odhodí prkno Tony Hawk´s American Wasteland a naskočí vám nové body, které můžete využít k navázání nového komba, bodově zajímavě oceněného. Pokud se vám podaří naplnit ukazatel na některý z vyšších bodů, postava dokonce prkno zlomí anebo dokonce ...ale ne, nepřipravím vás o jeden z nejvtipnějších okamžiků ze hry. Celý tento systém mi nejvíce připomínal ten, díky kterému se v  SSX On Tour můžete tak hezky zvedat z čerstvě napadaného prašanu při nekontrolovatelném pádu. Další systém, tentokrát vybírání úkolů, zůstal od dob THPS 4 nezměněn. Jednoduše dojedete k NPC, který vám nabízí ten a ten úkol, potvrdíte ho a hurá do akce. Nejvtipnější jsou mise, ve kterých zesměšňujete karikatury hollywoodských superhvězd. Takový Ben Whoafleck nebude zrovna nadšený, pokud budete nad jeho hlavou provádět backflipy.

Konec extrémních sportů?

Tony 360 je jediným zástupcem sub-žánru extrémních sportů na nejnovější platformě nové generace - Xboxu 360. Žádný další zástupce se ani na vzdálenějším horizontu neobjevuje a osobně nabývám dojmu, že se možná již mnoha dalších pokusů ani nedočkáme. Tento žánr začal expandovat na konzole právě s příchodem prvního dílu série Tony Hawk’s v roce 1999. Největší boom zažíval přibližně před třemi lety, kdy vycházely herní verze snad všech zástupců extrémních sportů včetně surfu, snowboardu, BMX, Wakeboardu a dalších.

Tony Hawk´s American Wasteland Příjemným zpestřením jsou ve hře nově přítomná BMXka. Čtyři prťavá kolečka vás již nebaví? Není nic jednoduššího než přesedlat na dvě velká. BMX má samozřejmě jiné jízdní vlastnosti než skateboard a přítomnost těchto populárních kol v Tony 360 kvituji s povděkem. Hudební složka odpovídá povaze hry a přítomnost Green Day, Fall Out Boy a Bed Religion zaryté skejtaře zcela jistě potěší. Zvuk je tradičně zpracován v Dolby Digital 5.1 a nemám k němu nejmenších výhrad.

Všechny tyto zmiňované vlastnosti však obsahoval již THAW pro původní Xbox. Co tedy nabízí Tony 360 navíc? Myslím si, že většina z vás (stejně jako já) očekávala obrovský uplift týkající se grafické stránky hry. Bohužel těch změn v grafice moc není. Přibyly odlesky, animace je trošičku plynulejší, textury hladší, barvy sytější, ale to je tak všechno. U verze na Xbox 360 bych rozhodně čekal více, mnohem více. Nedivil bych se, kdyby většina, po detailech nepídících se hráčů označila Tony 360 za totožného s THAW pro původní Xbox. Markantnější změny se dočkají jedinci vlastnící televize s podporou vysokého rozlišení. Tony

Klady a zápory

Plus BMX v skateboardingové hře? Ano!
Plus Miniaturní změny se taky počítají.

Mínus Prakticky totožné s THAW
Mínus Všechny zápory z THAW zůstaly
Mínus Samotná hra není žádný zázrak

360 podporuje všechny typy rozlišení (480p/720p/1080i), ale to považuji u X360 za samozřejmost a ne za bombastickou inovaci. Podpora Xbox Live je též stejná jako u THAW, žádné exkluzivní módy, downloadovatelné skateparky, nic.

I přes to všechno se mi Tony 360 hrál o něco příjemněji než THAW. Luxus bezdrátového ovladače, je znát v bodových výsledcích a navíc získáte i nějaké ty Achievments. To víte, i já si rád vylepším Gamerscore ve svém X360 profilu :-). Celkově vzato je hra totožná s THAW a všechna vylepšení pro X360 verzi jsou vlastně nutná k úpravě standardu konzole. Jestli máte možnost vybrat si mezi jednotlivými verzemi, tak jistě sáhněte po Tony 360. Vlastníte-li však THAW na jakékoliv jiné konzoli, tak v podstatě nepřicházíte o nic důležitého. Jestli jste od Tony 360 čekali více než od THAW, tak si z výsledného hodnocení oberte libovolný počet procent. Z mého hlediska dostanete uživatelsky příjemnější verzi THAW a proto hodnotím stejně jako minule.

Tony Hawk's American Wasteland
Výrobce/Vydavatel Neversoft/Activision
Platforma Xbox 360
Multiplayer: 2 hráči, online 8 hráčů
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 1000 kB
Verdikt: Minimální rozdíly oproti THAW dělají z Tony 360 pro většinu hráčů nezajímavý titul. Pokud THAW nevlastníte, tak jistě sáhněte po X360 verzi, ale jenom v případě, že vás zmiňovaná hra vyloženě zajímá. O žádnou perlu se totiž určitě nejedná ať už hovoříme o jakékoliv verzi pro jakoukoliv platformu.
Hodnocení: 65% (info)



Témata: jízdné, Xbox

Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

RECENZE: Pillars of Eternity 2: Deadfire je úžasné námořní dobrodružství

Pillars of Eternity 2

Tak trochu ve smyslu „nespravuj, co funguje“ je druhý díl Pillars of Eternity spíše důstojným pokračovatelem než...

Dětská práce nebo jídlo z pilin. Frostpunk je plný těžkých rozhodnutí

Frostpunk

Z budovatelské strategie Frostpunk jde člověku mráz po zádech. Nejen proto, že se odehrává v teplotách hluboko pod...

RECENZE: Nové karty změnily zažité pořádky v Hearthstonu, Witchwood se povedl

Hearthstone: The Witchwood

V první části recenze jsme se podívali na nové karty, mechanismy a balíčky. Ve druhé pak rozebíráme režim Monster Hunt...



Najdete na iDNES.cz